Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 03 lut 2018, 7:27

Przecież A292 i A296 nie przyszły spóźnione z winy producenta. Batalia sądowa EEC z Autosanem trwała ponad 2 lata i z tego wynika tak późna dostawa. Autosan dostarcza pojazdy w terminie, i nie powinien mieć żadnych problemów z dostawą pojazdów na czas.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 03 lut 2018, 7:56

Yelonker pisze:
02 lut 2018, 22:29

Jeśli zaś chodzi o sam przetarg i ofertę Michalczewskiego, sądzę, że zaproponowana cena może zostać uznana za dumping, a ITS może się jeszcze wyłożyć na zaproponowaniu pojazdów, które mogą przyjść z (bardzo) dużym opóźnieniem. Jak to w końcu było z ostatnim przetargiem z udziałem EEC i wątpliwymi referencjami?
Z Autosanami perypetie były takie, że po pierwsze to EEC zawiniło, bo za późno zamówiło pojazdy do realizacji kontraktu i tylko Autosan zgodził się na realizację umowy w 2 miesiące, co akurat się na tym wyłożył. Jak by Michalczewski wygrał, to czas na wyprodukowanie wynosi 5 miesięcy. Autosan to nie Ursus, który słynie z 2-3 miesięcznych opóźnień, gdzie wyłożył się i na Warszawie i teraz na Łomiankach (gdzie miał do wyprodukowania tylko dwa wozy!)

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 03 lut 2018, 13:40

Otokary będą takie - https://www.otokarbus.pl/autobusy/vectio-c-9
ashir pisze:
02 lut 2018, 21:10
A ile teraz dokładnie wozów stacjonuje na Klementowickiej?
Oprócz wozów dla ZTM stoi 10 wozów o obsługi Ząbek, 3 kupiecbusy, poza tym auta na jakieś pojedyncze zadania: Zielonka, KBC, Poleczki. Bova też tam chyba jeszcze stoi, no i kilka Scanii zostało.
Yelonker pisze:
02 lut 2018, 23:03
Z tego, co podaje Infobus, Michalczewski chce tylko 6,63 zł za wzkm. Jeśli to nieprawda, gdzie mogę zobaczyć poprawne ceny?
6,63 to cena netto.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 lut 2018, 15:23

alojz pisze:
03 lut 2018, 13:40
Otokary będą takie - https://www.otokarbus.pl/autobusy/vectio-c-9
Czymś się różni od tych z Przemyśla?

Awatar użytkownika
Ficek
Posty: 211
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: Ficek » 03 lut 2018, 23:10

ashir pisze:
02 lut 2018, 21:10
A ile teraz dokładnie wozów stacjonuje na Klementowickiej?
Na chwilę obecną 97 wozów dokładnie (4 Soliny, 16 Scanii (13 CN270UB (z czego 5 wraków), 2 CL94UB, 1 CN310UB), 2 SanCity M09LE, 2 BMC Levend, 5 VDL ProCity, 6 SAM-ów A21, 1 Iveco Crossway, 6 ZAZ-ów A10, 49 Solarisów U12, 5 MANów NL293 i 1 Bova turystyczna). Kilka wozów zdarza się że nocują poza zajezdnią (przede wszystkim te na linie L, oddalone od Klemy) bądź przyjeżdżają do Grodziska na poważniejsze przeglądy.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 lut 2018, 23:15

To chyba zajezdnia odpowiednio jest zapełniona i nie wieje pustką. ;)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 04 lut 2018, 13:27

Nie cieszyłbym się na te Otokary. Wyglądają ładnie, ale w jakością plasują się na poziomie naszych nienajlepszych produktów pokroju Ursusa czy Autosana, a w takim wypadku lepiej byłoby wybrać polskie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 lut 2018, 16:12

Trzeba mieć nadzieję, że będzie 2xMichalczewski, bo lepsze polskie Autosany niż Otokary które mimo wszystko są niewiadomą.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 04 lut 2018, 16:56

zxcvbnm pisze:Trzeba mieć nadzieję, że będzie 2xMichalczewski, bo lepsze polskie Autosany niż Otokary które mimo wszystko są niewiadomą.
Jak chcesz to osiągnąć? Nie podejrzewałbym Arrivy o spartolenie oferty...

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 lut 2018, 17:03

Będzie musiał się zadowolić Autosanami u Michalczewskiego w Radomiu w wersji 12-metrowej. ;)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 04 lut 2018, 17:05

zxcvbnm pisze:Trzeba mieć nadzieję, że będzie 2xMichalczewski, bo lepsze polskie Autosany niż Otokary które mimo wszystko są niewiadomą.
Sęk w tym, że dla mnie są wiadomą. Miałem okazję jechać tym parę razy w Turcji i jak pisałem, nie powala jakością. W takim wypadku lepiej byłoby wesprzeć polski przemysł niskojakościowy, choćby tego Autosana (co sprowadza się do kibicowania Michalczewskiemu), skoro formuła przetargu praktycznie wykluczyła normalne wyroby pokroju Solarisa czy większości konstrukcji zachodnich.

Z drugiej strony nie da się odmówić Otokarom pewnej wytrzymałości, skoro w Turcji wciąż jeżdżą, a jakość serwisu i dróg tamże nie powala.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 lut 2018, 17:25

Po prostu Solaris jest tak zapchany zamówieniami, że nie mógł się zgodzić na wyprodukowanie autobusów w tak krótkim terminie. Ale Autosan tak samo jest już zapchamy zamówieniami, więc teraz nie potrzebuje wsparcia i też już sobie pozwala na kręcenie nosem przy potencjalnych nowych zamówieniach. Gorzej będzie jak żniwa się skończą i Solaris, jak i inni producenci złapią oddech, ale to i dodatkowe zamówienie w tym momencie nie wiele pomoże. Poza tym co jak co, ale to są zakupy przez przewoźnika prywatnego, za własne pieniądze i niech kupuje to co uzna za zasadne, pod warunkiem, że spełnia SIWZ. Najważniejsze, że te Otokary mają trafić do Arrivy, to jednak solidny przewoźnik, w porównaniu do EEC. Może sami się boją ich awaryjności, skoro chcą do realizacji tego kontraktu zakupić aż 34 pojazdy przy wymaganych tylko 28, ale to tym bardziej dobrze świadczy o przewoźniku.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 04 lut 2018, 22:42

W Solarisach Alpino liczba miejsc dostępnych z poziomu podłogi nie przekraczałaby zapewne 2, więc nie dałoby się zdobyć dodatkowych punktów. Mnie ciekawią te Otokary, w których jest podobno miejsc takich aż 7. Szkoda, że żaden z producentów autobusów, zatrudniających polskich pracowników nie oferuje tak atrakcyjnego produktu pod tym względem.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 lut 2018, 22:45

Autosan również oferuje tyle miejsc z poziomu podłogi tylko kosztem mniejszej rzeźni i węższego przejścia. ;)

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 lut 2018, 18:55

ZTM przypomniał sobie o ustawowym obowiązku publikacji informacji z otwarcia ofert - http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=11 ... 01&l=1&m=5

Wg tego kwitu BMC ma 28 miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi :D

ODPOWIEDZ