Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Matel4472
Posty: 12
Rejestracja: 25 cze 2018, 12:08
Lokalizacja: Warszawa (Okęcie)
Kontakt:

Post autor: Matel4472 » 21 sty 2019, 22:12

Ja to bym już nazwał trolejbusem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2019, 6:20

A moze po prostu przestać udawać, ze na Trakcie Królewskim nie potrzeba tramwaju, skoro ewidentnie potrzeba?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MATik
Posty: 35
Rejestracja: 07 kwie 2018, 13:40

Post autor: MATik » 22 sty 2019, 9:39

Tramwaj są zbędne w całej Warszawie, idealnie mogłyby być zastąpione BUS pasami.

Stary Pingwin
Posty: 5805
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 sty 2019, 9:45

A na BUS-pasach taksówki, motocykliści, wsiobusy, rowerzyści i BMW, którego kierowca się spieszy-vide przystanek Stare Miasto. Stań sobie po południu nad TRASĄ WZ i policz, ilu nieupoważnionych korzysta z TRAM-BUS- pasa.
miłośnik 13N

MATik
Posty: 35
Rejestracja: 07 kwie 2018, 13:40

Post autor: MATik » 22 sty 2019, 10:42

Wystarczy egzekwować prawo i podwyższyć mandaty. A jeśli chodzi o inne uprawnione pojazdy to można ograniczyć ich ilość.

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 sty 2019, 10:51

Ja mam propozycję, nie karmić trolla od Korwina 🤔

rudy
Posty: 1801
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 22 sty 2019, 13:15

Ale przecież Korwin Mikke jest przeciwny buspasom...
Pozdrawiam

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 sty 2019, 13:51

Tramwajom jeszcze bardziej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 22 sty 2019, 15:12

Wystarczy
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 22 sty 2019, 18:37

MATik pisze:
22 sty 2019, 9:39
Tramwaj są zbędne w całej Warszawie, idealnie mogłyby być zastąpione BUS pasami.
Akurat tu się zgadzam - koszt utrzymywania tramwaju, infrastruktury i problemy związane z jego eksploatacją jest niewspółmierny do korzyści. Nawet tak prozaiczny fakt jak hałas podczas jazdy zdecydowanie przemawia za elektrykiem lub trolejbusem - przykład dawne ograniczenie na moście Poniatowskiego. Sam nie lubię elektryków ze względu na ograniczony zasięg i przyszłe problemy z akumulatorami, lecz nawet taki Ursus rusza z przystanku prawie bezszelestnie i nie ma mowy o pękających ścianach. A na niesfornych kierowców na buspasie porządny mandat, lub tak jak na zachodzie - oddzielić buspas betonowymi krawężnikami.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2019, 18:51

Żaden autobus, niezależnie od trakcji, nie przewiezie takiego potoku jak tramwaj. Koszty pracy rosną i będzie ti coraz bardziej widać, a autobusy w końcu zaczną płacić za dostęp - w mieście to głównie one zużywają nawierzchnię.

Poza tym autobus mało kogo przekona do przesiadki z auta - 80% badanych woli tramwaj, jeśli ma taki wybór.

etc.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 22 sty 2019, 21:09

Ja zawsze wolałem autobus, tramwaj jest tak wolny że szlag mnie trafia jeżeli stoi na każdym czerwonym - gdzie samochody i autobusy mają jeszcze dobre 30 sekund zielone. Szczytem wszystkiego było pokonanie samego Pl. Zawiszy w 5 minut - gdzie 157 jadące 4 minuty po tramwaju zdążyło wcześniej przejechać i zniknąć w oddali. Tak więc darowałem sobie tramwaj i jadę nim tylko z przymusu.

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 23 sty 2019, 10:54

A jechałeś tramwajem w jakimś innym mieście niż w Warszawie? Bo akurat prędkość tramwaju można bardzo prosto podnieść dając mu priorytet na światłach i zmniejszając ilość przystanków na niektórych ciągach.

michael112
Posty: 2826
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 sty 2019, 11:07

Matt Cubis pisze:
23 sty 2019, 10:54
A jechałeś tramwajem w jakimś innym mieście niż w Warszawie? Bo akurat prędkość tramwaju można bardzo prosto podnieść dając mu priorytet na światłach i zmniejszając ilość przystanków na niektórych ciągach.
Ale wydaje mi się że priorytety nieraz są fikcją. Kilka lub kilkanaście dni temu ktoś tu na forum chwalił się że tramwaje dostały priorytet na światłach odcinka <M> Wilanowska - Wyścigi. Tymczasem nieraz jeżdżę tą trasą i widzę że tramwaj i tak przeważnie stoi na sygnalizacji przy przejeździe przez zachodnią jezdnię Puławskiej. Bardzo mi przykro, ale nie rozumiem czym jest priorytet powodujący że tramwaj i tak czeka na światło. No chyba że priorytet ten ma miejsce tylko i wyłącznie w godzinach ścisłego szczytu, bo inne nikogo nie obchodzą.

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 sty 2019, 11:09

Została już podpisana umowa pomiędzy ZTM a Arrivą, niestety nie mam informacji co do taboru. Trzeba czekać na informacje z ZTM.

ODPOWIEDZ