Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2019, 20:06

Dantte pisze:
13 lut 2019, 18:26
Widząc, jak wyglądają inne konstrukcje tramwajowe na świecie i dziękując codziennie VBZ za Cobry, gdzie można zapewnić dużo miejsc siedzących przy dużej przestronności, wolałbym stosunek 100:0 na rzecz tramwajów. A więcej miejsc siedzących jest nie tylko bardziej komfortowe, ale i wiele bardziej bezpieczne.
Świetnie, tylko że Zurych jest kilkukrotnie od Warszawy mniejszy, a i tak w kluczowych punktach sieci tramwajowej panuje spory tłok. Przeskalowanie tych założeń do skali Warszawy by po prostu nie wyszło.

Żeby nie było - osobiście uważam, że nad wózkami spokojnie mogłoby byc 2+2 w nowym układzie konstrukcyjnym wymaganym w obecnym przetargu, bo nie ma już niezbyt szczęsliwego układu z pojedynczymi drzwiami na przednim zwisie, przez które chce wejść połowa pasażerów. No ale nie ja te decyzje podejmowałem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 13 lut 2019, 23:16

Ale właśnie już 2+1 nad wózkami, gdzie ruch pasażerów jest i tak mniejszy, dałoby więcej miejsc; społeczeństwo się starzeje itd.

A Cobry podałem jako przykład bo dasię. A Zurych jest mniejszy, ale nie istnieje metro, w śródmieściu nie ma autobusu i wielu samochodów. No i trasy są krótsze i nie trzeba stać 40 minut w drodze z centrum na przedmieścia (Tarchomin); jest gdzie usiąść.

No i nie obwiniam przecież nikogo osobiście za podjęcie decyzji; jest ona po prostu głupia i na to zwracam uwagę.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

piorunus
Posty: 248
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 14 lut 2019, 9:53

Emyl pisze:
13 lut 2019, 18:36
Nic tylko się cieszyć. Od wakacji wyjechało u nas chyba z 35 nowych wozów (w tym 15 przegubowych trolejbusów) i żaden nie był terminowo dostarczony, a na dodatek nie ma dnia, żeby któryś nie zjeżdżał awaryjnie.
33 ;) 18 x CS12LFD i 15 x CS18LFT. Trole z problemami, ale jakoś jeżdżą, natomiast diesle to porażka na całej linii. Ogólnie lubelskie CS'y to najgorsze wyroby jakie manufakturka vel wykończeniówka pt. Ursus w ogóle wypuściła. Do tego ciekawe czy serbska spawalnia i lakiernia szybko dadzą o sobie znać...
Emyl pisze:
13 lut 2019, 18:36
Chyba jeszcze nigdy (w sensie, że żadnego dnia) nie było stuprocentowej sprawności. Jakość wykonania - dramat, czuję się, jakbym jechał powiększoną zabawką dla dzieci z taniego plastiku i kartonu.
W dieslach jeszcze dochodzi słaby odciąg spalin z pieca. Jak jest włączony to z tyłu wali, że momentami można się poczuć niedobrze. Do tego prędkościomierze w niektórych (szczególnie egzemplarzach dzierżawionych przez MPK) zawyżają pomiar dwukrotnie. Gdyby to o ode mnie zależało to wozy zostałyby odesłane do fabryki. Ale nie da się ukryć, że Ursus bardzo skorzystał z łaskawego oka lubelskich zamawiających.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 14 lut 2019, 20:27

Do tego prędkościomierze w niektórych (szczególnie egzemplarzach dzierżawionych przez MPK) zawyżają pomiar dwukrotnie.
Co robią?! Pokazują 80 km/h zamiast 40 km/h? Jak to ma się do tachografu? Za takie coś to policja nie może przypadkiem zabrać dowodu rejestracyjnego?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 15 lut 2019, 0:20

KwZ pisze:
14 lut 2019, 20:27
(...) Jak to ma się do tachografu? (...)
Jeśli trasa nie ma więcej niż 50 km to nie jest wymagane użycie tachografu.

piorunus
Posty: 248
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 15 lut 2019, 22:05

KwZ pisze:
14 lut 2019, 20:27
Do tego prędkościomierze w niektórych (szczególnie egzemplarzach dzierżawionych przez MPK) zawyżają pomiar dwukrotnie.
Co robią?! Pokazują 80 km/h zamiast 40 km/h? Jak to ma się do tachografu? Za takie coś to policja nie może przypadkiem zabrać dowodu rejestracyjnego?
Tak to wygląda. A tachografy mają tylko egzemplarze, które dzierżawi od mLeasing MPKL (10 sztuk). Ale to tylko dlatego, że ta firma swoje i "swoje" autobusy może wykorzystywać do przewozów komercyjnych.

piorunus
Posty: 248
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 17 lut 2019, 15:34

Pierwsza solówka dla MZA już podstawiana pod centrum obsługi klienta w TST.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 01 mar 2019, 16:29

http://infobus.pl/mza-warszawa-pokazuje ... 12775.html Czemu z wąsami i bez drzwi odskokowych? (-(

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 01 mar 2019, 16:50

Akurat drzwi odskokowe są fajne, lecz mają wielką wadę - płaty drzwi zamykają się zależnie (Scania) i wystarczy że zablokuje się połówka drzwi i już nie zamknie się całość. Gdyby zamontowano drzwi odskokowo wychylne jak w osiołkach byłoby super.
Wielki plus za silnik leżący, dużo miejsc siedzących z tyłu, ale po co 13 litrowy potwór w autobusie solo? Spalanie gazu będzie kosmiczne.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 01 mar 2019, 17:18

Michalk001 pisze:
01 mar 2019, 16:50
[...]ale po co 13 litrowy potwór w autobusie solo? Spalanie gazu będzie kosmiczne.
Za przeproszeniem, ale nieprawda - mocniejszy silnik nie oznacz wcale większego spalania.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 01 mar 2019, 21:31

Michalk001 pisze:
01 mar 2019, 16:50
Wielki plus za silnik leżący
Silniki zasilane sprężonym gazem ziemnym przeważnie zabudowywane są "na leżąco".
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 02 mar 2019, 1:23

Ta mała klapka z przodu od czego może być?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

piorunus
Posty: 248
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 02 mar 2019, 9:43

vernalisadonis pisze:
02 mar 2019, 1:23
Ta mała klapka z przodu od czego może być?
To jedno z dwóch miejsc, w którym może być przyłącze do tankowania gazu. Skandynawowie to bardzo preferują.
Michalk001 pisze:
01 mar 2019, 16:50
Wielki plus za silnik leżący, dużo miejsc siedzących z tyłu, ale po co 13 litrowy potwór w autobusie solo? Spalanie gazu będzie kosmiczne.
MAN od lat stosuje w swoich gazowcach silnik E2876LUH. I jak wskazuje jego nazwa tylko w wersji leżącej. Stojące pojawiły się dopiero w nowym LC.
TLG pisze:
01 mar 2019, 21:31
Silniki zasilane sprężonym gazem ziemnym przeważnie zabudowywane są "na leżąco".
To tak na szybko... ;)
Iveco / Irisbus - poprzeczny
Scania - poprzeczny
Merc - teraz stojący M936G, do E5/EEV leżący M447hLAG
MAN - najdłużej wierny leżącym
Solaris - pojedycze sztuki z leżącymi, standard stojący Iveco albo Cummins
Volvo - póki mieli w ofercie miejskie gazowce to montowali stojące G9A/B

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 mar 2019, 22:47

Michalk001 pisze:
01 mar 2019, 16:50
Wielki plus za silnik leżący, dużo miejsc siedzących z tyłu, .
Może i dużo, za to niedostępnych tym, którzy ich naprawdę potrzebują. Przy całych ośmiu dostępnych z podłogi faktycznie jest się czym chwalić... pseudobiskopodłogowief i tyle.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 03 mar 2019, 8:46

piorunus pisze:
02 mar 2019, 9:43
To tak na szybko... ;)
Iveco / Irisbus - poprzeczny
Scania - poprzeczny
Merc - teraz stojący M936G, do E5/EEV leżący M447hLAG
MAN - najdłużej wierny leżącym
Solaris - pojedycze sztuki z leżącymi, standard stojący Iveco albo Cummins
Volvo - póki mieli w ofercie miejskie gazowce to montowali stojące G9A/B
Teraz tak, ja tematem zajmowałem się 15 lat temu. Wtedy widziałem pierwszego Solarisa U15 z leżącym silnikiem i był to właśnie autobus CNG.
Także tego: nie wszyscy tutaj to debile.
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ