Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Normalnie tragedia.
Zastanawia mnie, ze miasto nie pochwaliło się nowymi, ekologicznymi nabytkami... może czekają na otwarcie stacji CNG na Kleszczowej i wtedy będzie wielka pompa?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Przecież pochwaliło się.
Tradycyjnej prezentacji pod ratuszem chyba jednak nie było.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Dziś dojechaly kolejne Many 4210,7222,7223,7224 długich manów ma być 60 a małych ?
#5690 07.11.1997-10.09.2013
Małych MANów ma być 30 z zamówienia podstawowego i 20 z opcji.
Odwrotnie. W ramach opcji było 20 solówek i 10 przegubów.
W sumie będzie 60 przegubów i 50 solówek.
Kilka aktualnych zdjęć naszych nówek z okolic fabryki:
http://www.gtstar.cba.pl/galeria.php?id ... erator=MZA Warszawa
Według autora zdjęć, autobusy miały już trafić do stolicy, ale z powodu jakiegoś problemu trochę opóźnia się ich dostawa...
http://www.gtstar.cba.pl/galeria.php?id ... erator=MZA Warszawa
Według autora zdjęć, autobusy miały już trafić do stolicy, ale z powodu jakiegoś problemu trochę opóźnia się ich dostawa...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
MZA zamówi 80 autobusów gazowych, 60 LNG, 20 CNG. Na zajezdnię R4 "Kleszczowa", a w przyszłości Spedycyjna mają trafić autobusy CNG.
Ale nie rozumiem tej sekcji:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61605.html
Ale nie rozumiem tej sekcji:
Część pojazdów CNG ma stacjonować na R3, ale będą na R4? To nie chodzi o 60 LNG na R3? Czy na odwrót, że 20 CNG na R3, a 60 LNG na Kleszczową? Mnie by nawet ta 20-tka cieszyłaTransport Publiczny pisze: Miejscem stacjonowania autobusów LNG jest Zajezdnia Ostrobramska (część pojazdów CNG w zapowiadanym przetargu również będzie tam stacjonowało, bo przy tankowaniu LNG powstaje gaz, który podwyższa temperaturę paliwa, warto więc mieć trochę pojazdów, które można by było zasilać „nadprogramowym” gazem). Ale autobusy CNG mają znaleźć swoje miejsce w Zajezdni Kleszczowa. Docelowo zajezdnią, która ma być domem dla autobusów gazowych będzie planowana Zajezdnia Spedycyjna.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61605.html
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Wszystkie LNG pójdą zapewne na Ostrobramską. Te CNG o których mowa, ze względu na nadprogramowy gaz będzie zapewne kilka.
Dokładnie 5 przegubów z 45 miało być na CNG w przetargu w 2017 r. (tego wygranego przez Mercedesa), który potem skorygowano na komplet diesli.
Dokładnie 5 przegubów z 45 miało być na CNG w przetargu w 2017 r. (tego wygranego przez Mercedesa), który potem skorygowano na komplet diesli.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Którzy producenci oferują autobusy na LNG obecnie? Chodzi mi o mało egzotyczne marki Chyba tylko Scania która i tak udziału w przetargu nie weźmie. 2 lata na zaprojektowanie i wdrożenie nowego modelu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Można komuś zlecić produkcję Solbusa. Mielibyśmy od 7336 w górę. Jakby unowocześnić ścianę przednią, tylną i dostosować nieco wóz do Warszawskich realiów - wtedy byłby to rewelacyjny produkt. Podobno pomimo upadku Solbusa wozy 73xx spisują się nadspodziewanie dobrze.
Bo MZA o nie dba, a jakby nie dbali to pewnie Solbusy skończyłyby jak SM12 LNG w KDD w Olsztynie.
Bo R3 to rewelacyjna zajezdnia. Tam każdy wóz jeździ w stanie niemal idealnym. Zawsze porównuję z R2 - tam też są Solbusy, tam też jest Novamedia. A jednak na R3 w wozach 14xx wadliwych egzemplarzy praktycznie się nie spotyka.
Gdyby tak Solaris połączył dobre cechy Solbusa LNG i IV gen. Urbino to byłoby świetnie... Może dla MZA przełamią niechęć do ciekłego metanu.
Gdyby tak Solaris połączył dobre cechy Solbusa LNG i IV gen. Urbino to byłoby świetnie... Może dla MZA przełamią niechęć do ciekłego metanu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2