Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Stary Pingwin
Posty: 5054
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Re: Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Post autor: Stary Pingwin » 04 wrz 2019, 22:26

To nie ja!
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2035
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 05 wrz 2019, 15:05

Stary Pingwin pisze:
04 wrz 2019, 20:36
Takie małe pytanie. Jechałem przegubem Solbusa i z tyłu są dwa siedzenia i wieża po obu stronach. Dlaczego tak?
Za czwartymi drzwiami pod tą boczną klapą są zasadniczo wszystkie zbiorniki z płynami eksploatacyjnymi: płyn chłodzący, zbiornik adblue, płyn od wspomagania itp. Mercedes czy Solaris potrafili to upchnąć w komorze silnika. Solbus stwierdził widocznie, że woli zrobić to pod oddzielną klapą.

Stary Pingwin
Posty: 5054
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 wrz 2019, 19:25

Dziękuję za info. Zbiornik paliwa za drugimi drzwiami, na kole?
miłośnik 13N

Michalk001
Posty: 1166
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Post autor: Michalk001 » 09 wrz 2019, 21:24

Stary Pingwin pisze:
05 wrz 2019, 19:25
Dziękuję za info. Zbiornik paliwa za drugimi drzwiami, na kole?
Tak.

mb112
Posty: 490
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 28 wrz 2019, 0:16

Kolejny argument za "ekologią" elektrycznego taboru :-?

http://moto.pl/MotoPL/7,170318,25228460 ... =BoxOpImg7

Podejrzewam że w przypadku autobusu byłoby to jeszcze bardziej "efektowne"... Już nawet pożar hulajnogi elektrycznej wygląda "ciekawie" :o

Sebastian
Posty: 824
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 01 lis 2019, 6:24

W Polsce odkrycie że jest to problem dostrzeże się dopiero po pierwszym pożarze elektrobusa.

michał1984
Posty: 3255
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 03 lis 2019, 13:09

Kiedy można się spodziewać ostatnich manów na Kleszczową 7250-7259 :-k
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

Flash8222
Posty: 6567
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 lis 2019, 14:37

W nowym roku.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1797
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 20 lis 2019, 4:47

Sebastian pisze:
01 lis 2019, 6:24
W Polsce odkrycie że jest to problem dostrzeże się dopiero po pierwszym pożarze elektrobusa.
OIDP, to jeden Ursus nam poszedł z dymem (1999?)...
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Walas
Posty: 16458
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 20 lis 2019, 5:45

Tyrystor pisze:
20 lis 2019, 4:47
Sebastian pisze:
01 lis 2019, 6:24
W Polsce odkrycie że jest to problem dostrzeże się dopiero po pierwszym pożarze elektrobusa.
OIDP, to jeden Ursus nam poszedł z dymem (1999?)...
Tak 1999.
1040, 1069
Ulubione wozy: 8112, 8122
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, WKD, R1, R-1, S1

Flash8222
Posty: 6567
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 lis 2019, 12:27

Akurat dzisiaj przypada pierwsza rocznica tego samospalenia 🤣

kajo
Posty: 2266
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Nowa Iwiczna
Kontakt:

Post autor: kajo » 20 lis 2019, 12:31

Bo autobusy na ON i Gaz się nie paliły. A podobno ten nowy czynnik chłodniczy w samochodach jest dużo bardziej niebezpieczny.
Ciekawa strona http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 26130
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 lis 2019, 13:30

Flash8222 pisze:
20 lis 2019, 12:27
Akurat dzisiaj przypada pierwsza rocznica tego samospalenia 🤣
Jakiego samospalenia? Lekko się z przodu przysmażył, gdyby producentem tego autobusu nie był Ursus, a inni poważny producent to pewnie autobus z powrotem by już śmigał po mieście.

Krzysztof_J
Posty: 176
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 19 gru 2019, 21:15

"Nie ma naszej zgody na naklejanie jamnika na autobusach". O co chodzi urzędnikom z ZTM?
Jarosław Osowski 19 grudnia 2019 | 17:01
Pierwszy ze 130 elektrycznych przegubowców dla Miejskich Zakładów Autobusowych jest już gotowy w fabryce Solarisa pod Poznaniem. Tylko dlaczego bez merdającego ogonem zielonego jamnika? Okazuje się, że miejscy urzędnicy mają bardzo ścisłe zasady, w których obrazek psa się nie mieści.
W Bolechowie na pięciu ciągach produkcyjnych montują krótkie i długie solarisy dla różnych miast. Przewoźnicy z reguły zamawiają naklejki z jamnikiem. To znak firmowy producenta symbolizujący obniżoną od początku do końca podłogę. Takie logo widzieliśmy wczoraj np. na taborze, który ma być wysłany do Passawy w Bawarii czy do wielkopolskiego Lubonia (żółto-czerwony jak warszawski).

Na autobusach szykowanych dla Warszawy jamnika nie ma. Niedopatrzenie czy tak ma być? Odpowiedź miejskich urzędników nas zaskoczyła.
ZTM: Jamnik wprowadzi niedopuszczalny chaos wizualny
W stolicy decyzję o jamniku podejmuje Zarząd Transportu Miejskiego. Okazuje się, że warszawscy urzędnicy nie chcą sympatycznego psiaka na autobusach. Czemu, skoro jamniki towarzyszyły kolejnym dostawom autobusów Solarisa do Warszawy już od drugiej połowy lat 90.?

- Nie ma naszej zgody na naklejanie jamnika - przekazał stanowczo "Stołecznej" w czwartek rzecznik ZTM Tomasz Kunert. - Mamy katalog identyfikacji wizualnej i nie mieszczą się w nim znaki czy logotypy producentów. Każdy z nich wie, jakie są zasady. Musi być m.in. litera t, czyli znak Warszawskiego Transportu Publicznego.

Rzeczniczka miasta Ewa Rogala dodała później na twitterze, że jamniki mają zakaz wstępu na warszawskie autobusy już od kilku lat.
Ponad tysiąc autobusów od Solarisa
W sumie MZA odebrały od Solarisa ponad 1,1 tys. pojazdów. Dzięki 130 nowym przegubowcom na prąd Warszawa będzie mieć trzecią co do wielkości flotę elektryczną w Europie po Londynie i Moskwie. Kontrakt opiewa na blisko 400 mln zł (180 mln zł MZA dostaną od Unii Europejskiej).

Pięć pierwszych e-przegubowców przyjedzie do końca stycznia do zajezdni przy Ostrobramskiej, wszystkie do końca listopada 2020 r. Pozwoli to zelektryfikować cały tabor na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu. Drugą w pełni elektryczną linią po 222 (Spartańska - Bielańska) ma być 503 z Natolina na Konwiktorską.

Wkrótce w "Stołecznej" obszerna relacja z fabryki Solarisa.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... ach-o.html

Stary Pingwin
Posty: 5054
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 gru 2019, 21:35

Dobrze, że tablice rejestracyjne i naklejka na szybie mieści się w wyobraźni organizatora.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ