Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 14 sty 2020, 11:25

person pisze:
14 sty 2020, 11:13
Ktoś wie dlaczego zamawia się i CNG, i LNG?
Ilu jest producentów pojazdów z/na LNG?
Bo taka jest polityka miasta - zamawia tylko autobusy niskoemisyjne.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 14 sty 2020, 11:46

person pisze:
14 sty 2020, 11:13
Ktoś wie dlaczego zamawia się i CNG, i LNG?
Ilu jest producentów pojazdów z/na LNG?
CNG to chyba wiadomo - polityka. LNG okazało się chyba trochę ślepą uliczką (a może niekoniecznie? https://www.sustainable-bus.com/cng-lng ... n-bologna/), ale na Ostrobramskiej jest instalacja, a chyba powoli trzeba zacząć myśleć o zastąpieniu 8201-8240 i 8401-8440...

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 14 sty 2020, 12:12

Nordyk110 pisze:
14 sty 2020, 11:05
A i jeszcze pewnie autosan się zgłosi.
A czy Autosan ogarnie w solówce środkowe drzwi otwierane na zewnątrz?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 sty 2020, 12:23

Szymon pisze:
14 sty 2020, 12:12
Nordyk110 pisze:
14 sty 2020, 11:05
A i jeszcze pewnie autosan się zgłosi.
A czy Autosan ogarnie w solówce środkowe drzwi otwierane na zewnątrz?
Nie wiem czy Autosan ma tyle pieniędzy by wpłacić wadium.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 14 sty 2020, 15:38

Szymon pisze:
14 sty 2020, 12:12
Nordyk110 pisze:
14 sty 2020, 11:05
A i jeszcze pewnie autosan się zgłosi.
A czy Autosan ogarnie w solówce środkowe drzwi otwierane na zewnątrz?
Może Solaris zadeklarował że jeśli odpowiednio wydłużą czas dostawy, będzie w stanie wyprodukować autobus zasilany LNG. Myślę, że MZA nie rozpisałoby przetargu, gdyby nie mieli pewności, że ktoś się zgłosi. A jak będzie, zobaczymy.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 14 sty 2020, 15:51

fraktal pisze:
14 sty 2020, 15:38
Szymon pisze:
14 sty 2020, 12:12
A czy Autosan ogarnie w solówce środkowe drzwi otwierane na zewnątrz?
Może Solaris zadeklarował że jeśli odpowiednio wydłużą czas dostawy, będzie w stanie wyprodukować autobus zasilany LNG. Myślę, że MZA nie rozpisałoby przetargu, gdyby nie mieli pewności, że ktoś się zgłosi. A jak będzie, zobaczymy.
Skoro Scania zrobiła Interlinka LNG Włochom (i Hiszpanom chyba też), to zrobienie Citywide (na tym samym silniku - OC09, z dość długim terminem dostawy) to już chyba nie takie szaleństwo...

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 sty 2020, 20:02

Nordyk110 pisze:
14 sty 2020, 11:05
A i jeszcze pewnie autosan się zgłosi.
Spokojnie, MZA przezornie tak ułożyły postępowanie, że Autosan nie spełnia warunku doświadczenia.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 14 sty 2020, 20:15

Może będzie znowu wojna polityczna.
Jak z Pesą w Krakowie.
Hmmm. a Autosan nie spełnia czasem wymogów na 12- ski"
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 sty 2020, 20:20

Solówki i przeguby CNG są połączone w jedno zadanie. Żeby wystartować, wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w dostawie wozów CNG za min. 40 baniek, w tym przegubów za co najmniej 30 baniek.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 17 sty 2020, 10:24

Pierwszy SU18e już na Woronicza.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 sty 2020, 11:37

alojz pisze:
14 sty 2020, 20:02
Nordyk110 pisze:
14 sty 2020, 11:05
A i jeszcze pewnie autosan się zgłosi.
Spokojnie, MZA przezornie tak ułożyły postępowanie, że Autosan nie spełnia warunku doświadczenia.
Ciekawe, co na to powie KIO.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 17 sty 2020, 12:11

Szymon pisze:
17 sty 2020, 10:24
Pierwszy SU18e już na Woronicza.
To by się zgadzało. Pierwszy miał być do połowy stycznia.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 17 sty 2020, 13:24

Szymon pisze:
17 sty 2020, 10:24
Pierwszy SU18e już na Woronicza.
Testy.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 17 sty 2020, 19:06

Raczej marne szanse żeby nie miał tak beznadziejnego układu wnętrza jak te z arrivy?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 sty 2020, 19:40

Drobna: przed III drzwiami siedzenia są przodem do kierunku jazdy, zamiast bokiem, a po drugiej stronie jest pojedyncze siedzenie, zamiast półtoraka. A dlaczego ten układ siedzeń jest niby beznadziejny?

ODPOWIEDZ