Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

fraktal
Posty: 5476
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 sty 2020, 21:14

Na rozdzieleniu rzeźni zyskali najbardziej, jak się wydaje, młodzi rodzice z dziećmi w wózkach - to właśnie dla nich przeznaczona jest ta rzeźnia z prawej strony, do której mają teraz wygodny dostęp przez rozsuwane drzwi i mogą sobie wygodnie usiąść na siedzeniach w pobliżu. Takie są teraz priorytety. :wink: A pogodzenie postulatów wszystkich grup pasażerów w jednym pojeździe jest niemożliwe, od dawna tak twierdzę.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 20 sty 2020, 22:30

Oglądając dziś nowe dziecko doszedłem do wniosku że ZTM powinien w następnym przetargu ograniczyć liczbę miejsc siedzących do maksymalnie 4 a resztę zrobić jak rzeźnię. I tak się tyle miejsca marnuje że szkoda gadać. No cóż ludzie nie korzystający z KM lub rzadko decydują jak pasażerowie mają podróżować, od wystroju autobusów, wnętrza autobusu, nierealnych rozkładów, skracania wszystkich linii do najbliższej stacji metra itp itp. Szkoda słów. Temat rzeka.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 sty 2020, 22:36

No tak, co za głupota w prawie dwumilionowym mieście robić w autobusach układ siedzeń umożliwiający komfortową podróż na krótkich dystansach i skracać czas wymiany pasażerskiej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 21 sty 2020, 15:14

fraktal pisze:
20 sty 2020, 21:14
Na rozdzieleniu rzeźni zyskali najbardziej, jak się wydaje, młodzi rodzice z dziećmi w wózkach - to właśnie dla nich przeznaczona jest ta rzeźnia z prawej strony, do której mają teraz wygodny dostęp przez rozsuwane drzwi
Rozsuwane drzwi, hehehe.
Ta rzeźnia to jest nieporozumienie w autobusach ze zwykłymi drzwiami, otwieranymi do środka - czyli znakomitej większości. Wygląda to tak, jakby jakaś mądra głowa pojechała do Berlina/na zachód, gdzie rozsuwane drzwi są podstawą (i bardzo słusznie), i zauważyła tę drugą rzeźnię bez zwracania uwagi na drzwi. Żeby wjechać do niej w większości przypadków trzeba zrobić oberka wokół poręczy odgradzającej skrzydło drzwi od tejże rzeźni - powodzenia w przypadku tłumu ludzi, typowego w warszawskich autobusach :roll:
Autobus Czerwon pisze:
20 sty 2020, 22:36
No tak, co za głupota w prawie dwumilionowym mieście robić w autobusach układ siedzeń umożliwiający komfortową podróż na krótkich dystansach i skracać czas wymiany pasażerskiej.
Spójrz na tramwajowe bydłowozy i zastanów się, czy to na pewno ironia, albo czy może ktoś już nie wziął pod uwagę tych postulatów #-o Warszawskie tramwaje w żenującej ilości miejsc przebija mało co.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 sty 2020, 16:02

Mała liczba miejsc jest uciążliwa kiedy jedziesz tramwajem lub autobusem godzinę, a nie dajmy na to 20 minut. Ciekawe czy są jakieś dane statystyczne co do średniej długości podróży jednym pojazdem.

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 21 sty 2020, 18:00

Chyba, że masz 60+ lat, problemy z kręgosłupem lub poruszaniem się, ciężką torbę, zakupy albo po ludzku jesteś zmęczony i chcesz usiąść nawet na 20 minut. Jeżeli chcemy, żeby komunikacja miejska była przyjazna dla pasażerów i ludzie chętniej przesiedli się do niej z samochodów to wizja stania w każdym środku transportu na pewno nie pomoże.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 21 sty 2020, 18:04

Biorąc pod uwagę styl prowadzenia niektórych motorniczych czy kierowców, wynikający choćby z napiętych rozkładów i w ogóle przeważająco niskiej kultury jazdy na warszawskich ulicach, to nie tylko wygodniej jest się nie szarpać z poręczami, ale i zwyczajnie o wiele BEZPIECZNIEJ jest siedzieć niż stać.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 sty 2020, 18:25

Już teraz niekiedy występuje problem z wejściem do pojazdu, powszechny na wielu ciągach w godzinach szczytu. Żeby zapewnić tą samą podaż miejsc (powiedzmy 200) przy zwiększeniu liczby miejsc siedzących, tramwaje powinny być dłuższe niż te 30 metrów co koliduje z długością przystanków i zablokowałoby ruch tramwajowy w całym mieście.

Nie bronię zbyt małej liczby miejsc choćby w Jazzach Duo. Ale inna sprawa, że nie bardzo jest tam nawet miejsce żeby wygospodarować dodatkowe siedzenia. W miarę dobrze rozwiązano ten problem w budapesztańskich CAFach, ale u nas stoi na przeszkodzie węższa skrajnia.

fraktal
Posty: 5476
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 sty 2020, 19:44

Dantte pisze:
21 sty 2020, 15:14
fraktal pisze:
20 sty 2020, 21:14
Na rozdzieleniu rzeźni zyskali najbardziej, jak się wydaje, młodzi rodzice z dziećmi w wózkach - to właśnie dla nich przeznaczona jest ta rzeźnia z prawej strony, do której mają teraz wygodny dostęp przez rozsuwane drzwi
Rozsuwane drzwi, hehehe.
Ta rzeźnia to jest nieporozumienie w autobusach ze zwykłymi drzwiami, otwieranymi do środka - czyli znakomitej większości. Wygląda to tak, jakby jakaś mądra głowa pojechała do Berlina/na zachód, gdzie rozsuwane drzwi są podstawą (i bardzo słusznie), i zauważyła tę drugą rzeźnię bez zwracania uwagi na drzwi. Żeby wjechać do niej w większości przypadków trzeba zrobić oberka wokół poręczy odgradzającej skrzydło drzwi od tejże rzeźni - powodzenia w przypadku tłumu ludzi, typowego w warszawskich autobusach :roll:
Po prostu ktoś zrozumiał dosłownie wyrażenie "oddzielone miejsca" (dla wózka inwalidzkiego i dziecięcego). A może po prostu wystarczyłoby je oddzielić odpowiednim piktogramem na podłodze tak jak ma to miejsce w ex-jastrzębskich solarisach, jeżdżących w KMŁ.

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 sty 2020, 21:24

Matt Cubis pisze:
21 sty 2020, 18:00
Chyba, że masz 60+ lat, problemy z kręgosłupem lub poruszaniem się, ciężką torbę, zakupy albo po ludzku jesteś zmęczony i chcesz usiąść nawet na 20 minut.
Na szczęście przewoźnik wychodzi naprzeciw osobom, które wymieniłeś. Ja mam zawsze siedzące.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2020, 12:22

Dantte pisze:
21 sty 2020, 15:14

Spójrz na tramwajowe bydłowozy i zastanów się, czy to na pewno ironia, albo czy może ktoś już nie wziął pod uwagę tych postulatów #-o Warszawskie tramwaje w żenującej ilości miejsc przebija mało co.
Warszawskie metro?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 22 sty 2020, 12:35

Glonojad pisze:
22 sty 2020, 12:22
Dantte pisze:
21 sty 2020, 15:14

Spójrz na tramwajowe bydłowozy i zastanów się, czy to na pewno ironia, albo czy może ktoś już nie wziął pod uwagę tych postulatów #-o Warszawskie tramwaje w żenującej ilości miejsc przebija mało co.
Warszawskie metro?
Haha, co? Skład 81: 22,6% miejsc to siedzące, wagon typu jazz duo: 15%.

Poza tym, mówię o tramwajach. Metro, w porównaniu do nich, zatrzymuje się tylko na stacjach, nie ma w nim walenia szynowymi, jedzie płynnie i zdecydowanie szybciej można się nim przemieścić :P Zresztą porównaj sobie średni czas przejazdu metrem ze średnim czasem przejazdu tramwajem.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2020, 13:14

No właśnie, chętnie porównam te czasy podróży. Podeślesz?

Jak wyliczyłeś te 22%? Mnie kiedyś dla Metropolisa wyszło kilkanaście %...

BTW, ilość foteli nie wpływa istotnie na pojemność wagonu, dopiero kombinacja kilku czynników dała to, co mamy. Gdyby zastosować układ 2+2 nad wózkami oraz zrezygnować z dostępności tych foteli bez stopnia (w końcu w autobusach wolno robić podesty, to czemu w tramwajach każdy musi być "z ziemi"), to dałoby się te 200 osób spokojnie utrzymać przy siedzących w okolicach 45-50 nawet w Jazzie, ale... za cenę wąskich przejść przez wózki. No cóż, Organizator zażyczył, organizator ma.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 22 sty 2020, 14:02

Glonojad pisze:
22 sty 2020, 13:14
Jak wyliczyłeś te 22%? Mnie kiedyś dla Metropolisa wyszło kilkanaście %...
Za Wikipedią:
Liczba miejsc siedzących: 256
Liczba miejsc ogółem: 1128
Wychodzi 22,695%

Dla Metropolisa rzeczywiście wychodzi 18%
Glonojad pisze:
22 sty 2020, 13:14
BTW, ilość foteli nie wpływa istotnie na pojemność wagonu, dopiero kombinacja kilku czynników dała to, co mamy. Gdyby zastosować układ 2+2 nad wózkami oraz zrezygnować z dostępności tych foteli bez stopnia (w końcu w autobusach wolno robić podesty, to czemu w tramwajach każdy musi być "z ziemi"), to dałoby się te 200 osób spokojnie utrzymać przy siedzących w okolicach 45-50 nawet w Jazzie, ale... za cenę wąskich przejść przez wózki. No cóż, Organizator zażyczył, organizator ma.
W punkt!

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 22 sty 2020, 14:38

Matt Cubis pisze:
22 sty 2020, 14:02
Glonojad pisze:
22 sty 2020, 13:14
Jak wyliczyłeś te 22%? Mnie kiedyś dla Metropolisa wyszło kilkanaście %...
Za Wikipedią:
Liczba miejsc siedzących: 256
Liczba miejsc ogółem: 1128
Wychodzi 22,695%

Dla Metropolisa rzeczywiście wychodzi 18%
Glonojad pisze:
22 sty 2020, 13:14
BTW, ilość foteli nie wpływa istotnie na pojemność wagonu, dopiero kombinacja kilku czynników dała to, co mamy. Gdyby zastosować układ 2+2 nad wózkami oraz zrezygnować z dostępności tych foteli bez stopnia (w końcu w autobusach wolno robić podesty, to czemu w tramwajach każdy musi być "z ziemi"), to dałoby się te 200 osób spokojnie utrzymać przy siedzących w okolicach 45-50 nawet w Jazzie, ale... za cenę wąskich przejść przez wózki. No cóż, Organizator zażyczył, organizator ma.
W punkt!
Moderusy Gamma w Poznaniu mają taki układ, bardzo fajnie to działa, dużo miejsca w nich jest.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ