Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 lip 2020, 5:36

MJ pisze:
08 lip 2020, 0:26
wincenty pisze:
07 lip 2020, 17:39
http://m.infobus.pl/piec-ofert-w-warsza ... 25484.html
Najkorzystniejsze oferty złożyli:
LNG Autosan na licencji Solbusa
CNG Solaris
Po co jest premiowana moc i moment silnika w kryteriach skoro wymagają przy okazji wykastrowanie skrzyni w postaci zmiany biegów przy 1500-1800 obr./min i odłączenie kickdowna? No chyba, że w końcu zrezygnowali z tego. Poza tym czy ktoś wie gdzie planowo mają iść te wozy, LNG to raczej do przewidzenia, a CNG?
W obu przypadkach wiadomo, R10 i R11 tylko kto ile czego dostanie to dobre pytanie. Mówi się, że dostosowanie R11 do LNG to nie są duże koszta.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 lip 2020, 9:12

Michalk001 pisze:
08 lip 2020, 5:35
fraktal pisze:
07 lip 2020, 23:14
Jeśli jest kierowca, który o niego dba i wszystko odpisuję, to jeszcze jakoś ujdzie, ale jest kilka wozów, które są w strasznym stanie, nie mogą podjechać pod górę, szarpią, nie mogą się rozpędzić. Na miejscu MZA dałbym Solarisa, ale wiadomo - kryzys, więc będzie to na co nas stać. ;)
Akurat Solaris to patologia, w żadnym innym autobusie drzwi nie zamykają się same zagrażając pasażerom. Co najmniej od serii 83xx Solaris ma wadę fabryczną która objawia się niekontrolowanym zamykaniem drzwi w przypadku niepełnego ich otwarcia (w tłoku). Dorzucając do tego tragiczne hamulce (widać to szczególnie w wozach 94xx Arrivy) mamy autobus który nie powinien dostać homologacji ze względów bezpieczeństwa. Nikt o tym nie wie, ale 3 tygodnie przed pierwszym wypadkiem Arrivy mój kolega z pracy i jego żona zostali ranni na linii 157 z powodu hamulców.
Jeśli chodzi o drzwi, to w Solarisach IV generacji raczej nie ma tego problemu. Jeśli zaś chodzi o szarpanie przy hamowaniu, gazowe solbusy nie są wcale lepsze od solarisów.

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 08 lip 2020, 9:23

fraktal pisze:
08 lip 2020, 9:12
Michalk001 pisze:
08 lip 2020, 5:35


Akurat Solaris to patologia, w żadnym innym autobusie drzwi nie zamykają się same zagrażając pasażerom. Co najmniej od serii 83xx Solaris ma wadę fabryczną która objawia się niekontrolowanym zamykaniem drzwi w przypadku niepełnego ich otwarcia (w tłoku). Dorzucając do tego tragiczne hamulce (widać to szczególnie w wozach 94xx Arrivy) mamy autobus który nie powinien dostać homologacji ze względów bezpieczeństwa. Nikt o tym nie wie, ale 3 tygodnie przed pierwszym wypadkiem Arrivy mój kolega z pracy i jego żona zostali ranni na linii 157 z powodu hamulców.
Jeśli chodzi o drzwi, to w Solarisach IV generacji raczej nie ma tego problemu. Jeśli zaś chodzi o szarpanie przy hamowaniu, gazowe solbusy nie są wcale lepsze od solarisów.
Wolne żarty, wczoraj jechałem świeżutkim elektrykiem z Woronicza, który kilka dni jest w ruchu. Młody driver dociskał hamulec do końca, miotając ludźmi w te i we w te. Co ciekawe, w zeszłym tygodniu jechałem równie nowym elektrykiem z Ostrobramskiej i szofer hamował bardzo delikatnie.
Reasumując, wszystko zależy od kierowcy. Większość naszych kierowców nie jest nauczonych hamować delikatnie, późno hamują i dociskają hamulec do dechy. Jeździłem solarisami III generacji w Berlinie i tam jakoś uczucia bycia workiem kartofli nie doświadczyłem...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lip 2020, 9:28

Flash8222 pisze:
07 lip 2020, 17:14
michael112 pisze:
07 lip 2020, 15:44
To fajnie że jednak nie anulowali przetargu. ;)
P.S. Evobus to sprzeda Mercedesy?
A co innego miałby zaproponować? Ja bym zapytał który model.
Citaro/Citaro G wg infobusa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 lip 2020, 10:39

wincenty pisze:
08 lip 2020, 9:23
fraktal pisze:
08 lip 2020, 9:12
Jeśli chodzi o drzwi, to w Solarisach IV generacji raczej nie ma tego problemu. Jeśli zaś chodzi o szarpanie przy hamowaniu, gazowe solbusy nie są wcale lepsze od solarisów.
Reasumując, wszystko zależy od kierowcy. Większość naszych kierowców nie jest nauczonych hamować delikatnie, późno hamują i dociskają hamulec do dechy. Jeździłem solarisami III generacji w Berlinie i tam jakoś uczucia bycia workiem kartofli nie doświadczyłem...
Od wozu też, pojeździj sobie z jednym kierowcą różnymi wozami, to zobaczysz. Nie każdy można dobrze wyczuć.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2202
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 08 lip 2020, 18:00

fraktal pisze:
08 lip 2020, 10:39
wincenty pisze:
08 lip 2020, 9:23

Reasumując, wszystko zależy od kierowcy. Większość naszych kierowców nie jest nauczonych hamować delikatnie, późno hamują i dociskają hamulec do dechy. Jeździłem solarisami III generacji w Berlinie i tam jakoś uczucia bycia workiem kartofli nie doświadczyłem...
Od wozu też, pojeździj sobie z jednym kierowcą różnymi wozami, to zobaczysz. Nie każdy można dobrze wyczuć.
Ty nie chciałbyś, żeby w Solarisie kierowca docisnął hamulec do dechy. Prawdą jest, że Solarisy mają dość czułe hamulce i ta czułość też zależy od danego egzemplarza. To samo jest z wyczuciem wozu, jeżeli ktoś jeździ codziennie tym samym to będzie umiał wyczuć hamulce, pomijam fakt, że na zajezdniach są różne marki autobusów i w każdej hamuje się inaczej. Może to moje prywatne uczucie, ale w Solarisach mam wrażenie, że im krótszy metraż tym bardziej dęba staje autobus przy delikatnym naciśnięciu pedału hamulca.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 lip 2020, 18:28

Bo tak jest, w Solarisie wystarczyć chuchnąć na pedał hamulca by szarpnął. Jak po dłuższej jeździe swoim wozem dostanę Solarisa lub Merca to kilka przystanków przyzwyczajam się do hamulców.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 23 lip 2020, 15:46

Przetarg na 70 autobusów zasilanych CNG wygrał Solaris.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 65307.html

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 lip 2020, 16:56

Flash8222 pisze:
08 lip 2020, 18:28
Bo tak jest, w Solarisie wystarczyć chuchnąć na pedał hamulca by szarpnął. Jak po dłuższej jeździe swoim wozem dostanę Solarisa lub Merca to kilka przystanków przyzwyczajam się do hamulców.
Problem w tym, że większość kierowców się nie przyzwyczaja i depnie do końca, a wóz staje dęba, pasażerowie razem z nim.
W nowych autobusach z przebiegami kilkuset kilometrów przy nie wytartych hamulcach czuć to jeszcze bardziej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 lip 2020, 16:57

Szymon pisze:
23 lip 2020, 15:46
Przetarg na 70 autobusów zasilanych CNG wygrał Solaris.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 65307.html
Coś czuję w kościach, że przetarg na II, bardziej kosztowną cześć przetargu w obecnej sytuacji miasta zostanie unieważniony...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 lip 2020, 18:02

Możesz mieć rację tym bardziej że według informacji mediów zamówienie które zgarnął Solaris może być powiększone o 30 przegubowców z dostawą do końca 2021r.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 23 lip 2020, 18:10

wincenty pisze:
23 lip 2020, 16:57
Szymon pisze:
23 lip 2020, 15:46
Przetarg na 70 autobusów zasilanych CNG wygrał Solaris.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 65307.html
Coś czuję w kościach, że przetarg na II, bardziej kosztowną cześć przetargu w obecnej sytuacji miasta zostanie unieważniony...
Nie byłbym taki pewny. Ja stawiam że jednak Autosan wkroczy paradnie w obudowie SanCity z Solbusem ;) LNG.
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 lip 2020, 18:57

Czy ja wiem... oferty w budżecie, musieli by to mocno uargumentować.
Może to być Solbus, ale chociaż w budzie Autosana :)
Ktoś już wie jakie zajezdnie? Ploty mówią o CNG => R2, LNG => R3, tylko ciekawe skąd by wzięli miejsce na 80 wozów MAXI na Kleszczowej która jest dosyć mała. Chyba, że oddadzą część Manów Ostrobramskiej (bo na R1, ani na R4 to nie ma nawet infry na gazowce).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 lip 2020, 19:10

Skoro na Ostrobramskiej jest stacja LCNG, to nie ma problemu, żeby część wozów maxi na CNG poszła na Ostrobramską. Szybciej spodziewam się jednak tam Solarisów niż MANów...

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 lip 2020, 19:23

Ja tam bym pewnie wolał Solarisy także w części LNG. Budżet niestety trochę przekracza, ale nie tak mocno, za to jest firmą z o wiele lepszą renomą. Chociaż z dwojga złego oczywiście lepsze Solbusy/Autosany niż
wincenty pisze:
23 lip 2020, 16:57
przetarg na II, bardziej kosztowną cześć przetargu w obecnej sytuacji miasta zostanie unieważniony...
Zresztą, na logikę wydaje mi się że w razie jakichś awarii, Solaris mógłby zaproponować warszawskiemu MZA jakieś upusty na serwis czy części zamienne, bo nasz przewoźnik kupuje całe mnóstwo autobusów od tego producenta (coś na zasadzie "zniżki dla stałego klienta"). Solaris pomału staje się takim symbolem Warszawy, podobnie jak 20 lat temu Ikarus... ;)

ODPOWIEDZ