W obu przypadkach wiadomo, R10 i R11 tylko kto ile czego dostanie to dobre pytanie. Mówi się, że dostosowanie R11 do LNG to nie są duże koszta.MJ pisze: ↑08 lip 2020, 0:26Po co jest premiowana moc i moment silnika w kryteriach skoro wymagają przy okazji wykastrowanie skrzyni w postaci zmiany biegów przy 1500-1800 obr./min i odłączenie kickdowna? No chyba, że w końcu zrezygnowali z tego. Poza tym czy ktoś wie gdzie planowo mają iść te wozy, LNG to raczej do przewidzenia, a CNG?wincenty pisze: ↑07 lip 2020, 17:39http://m.infobus.pl/piec-ofert-w-warsza ... 25484.html
Najkorzystniejsze oferty złożyli:
LNG Autosan na licencji Solbusa
CNG Solaris
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Jeśli chodzi o drzwi, to w Solarisach IV generacji raczej nie ma tego problemu. Jeśli zaś chodzi o szarpanie przy hamowaniu, gazowe solbusy nie są wcale lepsze od solarisów.Michalk001 pisze: ↑08 lip 2020, 5:35Akurat Solaris to patologia, w żadnym innym autobusie drzwi nie zamykają się same zagrażając pasażerom. Co najmniej od serii 83xx Solaris ma wadę fabryczną która objawia się niekontrolowanym zamykaniem drzwi w przypadku niepełnego ich otwarcia (w tłoku). Dorzucając do tego tragiczne hamulce (widać to szczególnie w wozach 94xx Arrivy) mamy autobus który nie powinien dostać homologacji ze względów bezpieczeństwa. Nikt o tym nie wie, ale 3 tygodnie przed pierwszym wypadkiem Arrivy mój kolega z pracy i jego żona zostali ranni na linii 157 z powodu hamulców.fraktal pisze: ↑07 lip 2020, 23:14Jeśli jest kierowca, który o niego dba i wszystko odpisuję, to jeszcze jakoś ujdzie, ale jest kilka wozów, które są w strasznym stanie, nie mogą podjechać pod górę, szarpią, nie mogą się rozpędzić. Na miejscu MZA dałbym Solarisa, ale wiadomo - kryzys, więc będzie to na co nas stać.
Wolne żarty, wczoraj jechałem świeżutkim elektrykiem z Woronicza, który kilka dni jest w ruchu. Młody driver dociskał hamulec do końca, miotając ludźmi w te i we w te. Co ciekawe, w zeszłym tygodniu jechałem równie nowym elektrykiem z Ostrobramskiej i szofer hamował bardzo delikatnie.fraktal pisze: ↑08 lip 2020, 9:12Jeśli chodzi o drzwi, to w Solarisach IV generacji raczej nie ma tego problemu. Jeśli zaś chodzi o szarpanie przy hamowaniu, gazowe solbusy nie są wcale lepsze od solarisów.Michalk001 pisze: ↑08 lip 2020, 5:35
Akurat Solaris to patologia, w żadnym innym autobusie drzwi nie zamykają się same zagrażając pasażerom. Co najmniej od serii 83xx Solaris ma wadę fabryczną która objawia się niekontrolowanym zamykaniem drzwi w przypadku niepełnego ich otwarcia (w tłoku). Dorzucając do tego tragiczne hamulce (widać to szczególnie w wozach 94xx Arrivy) mamy autobus który nie powinien dostać homologacji ze względów bezpieczeństwa. Nikt o tym nie wie, ale 3 tygodnie przed pierwszym wypadkiem Arrivy mój kolega z pracy i jego żona zostali ranni na linii 157 z powodu hamulców.
Reasumując, wszystko zależy od kierowcy. Większość naszych kierowców nie jest nauczonych hamować delikatnie, późno hamują i dociskają hamulec do dechy. Jeździłem solarisami III generacji w Berlinie i tam jakoś uczucia bycia workiem kartofli nie doświadczyłem...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Citaro/Citaro G wg infobusa.Flash8222 pisze: ↑07 lip 2020, 17:14A co innego miałby zaproponować? Ja bym zapytał który model.michael112 pisze: ↑07 lip 2020, 15:44To fajnie że jednak nie anulowali przetargu.
P.S. Evobus to sprzeda Mercedesy?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Od wozu też, pojeździj sobie z jednym kierowcą różnymi wozami, to zobaczysz. Nie każdy można dobrze wyczuć.
Ty nie chciałbyś, żeby w Solarisie kierowca docisnął hamulec do dechy. Prawdą jest, że Solarisy mają dość czułe hamulce i ta czułość też zależy od danego egzemplarza. To samo jest z wyczuciem wozu, jeżeli ktoś jeździ codziennie tym samym to będzie umiał wyczuć hamulce, pomijam fakt, że na zajezdniach są różne marki autobusów i w każdej hamuje się inaczej. Może to moje prywatne uczucie, ale w Solarisach mam wrażenie, że im krótszy metraż tym bardziej dęba staje autobus przy delikatnym naciśnięciu pedału hamulca.
Bo tak jest, w Solarisie wystarczyć chuchnąć na pedał hamulca by szarpnął. Jak po dłuższej jeździe swoim wozem dostanę Solarisa lub Merca to kilka przystanków przyzwyczajam się do hamulców.
Przetarg na 70 autobusów zasilanych CNG wygrał Solaris.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 65307.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 65307.html
Problem w tym, że większość kierowców się nie przyzwyczaja i depnie do końca, a wóz staje dęba, pasażerowie razem z nim.
W nowych autobusach z przebiegami kilkuset kilometrów przy nie wytartych hamulcach czuć to jeszcze bardziej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Coś czuję w kościach, że przetarg na II, bardziej kosztowną cześć przetargu w obecnej sytuacji miasta zostanie unieważniony...Szymon pisze: ↑23 lip 2020, 15:46Przetarg na 70 autobusów zasilanych CNG wygrał Solaris.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 65307.html
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Możesz mieć rację tym bardziej że według informacji mediów zamówienie które zgarnął Solaris może być powiększone o 30 przegubowców z dostawą do końca 2021r.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Nie byłbym taki pewny. Ja stawiam że jednak Autosan wkroczy paradnie w obudowie SanCity z Solbusem LNG.wincenty pisze: ↑23 lip 2020, 16:57Coś czuję w kościach, że przetarg na II, bardziej kosztowną cześć przetargu w obecnej sytuacji miasta zostanie unieważniony...Szymon pisze: ↑23 lip 2020, 15:46Przetarg na 70 autobusów zasilanych CNG wygrał Solaris.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 65307.html
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg
Czy ja wiem... oferty w budżecie, musieli by to mocno uargumentować.
Może to być Solbus, ale chociaż w budzie Autosana
Ktoś już wie jakie zajezdnie? Ploty mówią o CNG => R2, LNG => R3, tylko ciekawe skąd by wzięli miejsce na 80 wozów MAXI na Kleszczowej która jest dosyć mała. Chyba, że oddadzą część Manów Ostrobramskiej (bo na R1, ani na R4 to nie ma nawet infry na gazowce).
Może to być Solbus, ale chociaż w budzie Autosana
Ktoś już wie jakie zajezdnie? Ploty mówią o CNG => R2, LNG => R3, tylko ciekawe skąd by wzięli miejsce na 80 wozów MAXI na Kleszczowej która jest dosyć mała. Chyba, że oddadzą część Manów Ostrobramskiej (bo na R1, ani na R4 to nie ma nawet infry na gazowce).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Skoro na Ostrobramskiej jest stacja LCNG, to nie ma problemu, żeby część wozów maxi na CNG poszła na Ostrobramską. Szybciej spodziewam się jednak tam Solarisów niż MANów...
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ja tam bym pewnie wolał Solarisy także w części LNG. Budżet niestety trochę przekracza, ale nie tak mocno, za to jest firmą z o wiele lepszą renomą. Chociaż z dwojga złego oczywiście lepsze Solbusy/Autosany niż
Zresztą, na logikę wydaje mi się że w razie jakichś awarii, Solaris mógłby zaproponować warszawskiemu MZA jakieś upusty na serwis czy części zamienne, bo nasz przewoźnik kupuje całe mnóstwo autobusów od tego producenta (coś na zasadzie "zniżki dla stałego klienta"). Solaris pomału staje się takim symbolem Warszawy, podobnie jak 20 lat temu Ikarus...