Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 lip 2020, 19:47

zxcvbnm pisze:
23 lip 2020, 18:57
Czy ja wiem... oferty w budżecie, musieli by to mocno uargumentować.
Może to być Solbus, ale chociaż w budzie Autosana :)
Ktoś już wie jakie zajezdnie? Ploty mówią o CNG => R2, LNG => R3, tylko ciekawe skąd by wzięli miejsce na 80 wozów MAXI na Kleszczowej która jest dosyć mała. Chyba, że oddadzą część Manów Ostrobramskiej (bo na R1, ani na R4 to nie ma nawet infry na gazowce).
Co dostawa nowych autobusów to rusza festiwal propozycji, co, gdzie i jak. Czyli gdzie nowe wozy i jakie przerzuty. Oczywiście na myśl przychodzi, że CNG na Kleszczową, LNG na Ostrobramską. Jak wyjdzie ostatecznie, tego nie wie nikt. Jak każdy wie, w MZA jest wszystko możliwe.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 lip 2020, 19:50

Nie zapomnij że w 12.2021 kończy się umowa na 60 sztuk 52xx.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 lip 2020, 19:52

Ja cały czas nie rozumiem, czemu upieracie się upychać solówki CNG na Kleszczowej...

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 lip 2020, 20:25

beni pisze:
23 lip 2020, 19:50
Nie zapomnij że w 12.2021 kończy się umowa na 60 sztuk 52xx.
Czy to oznacza ze MZA będzie zmuszone je wycofać?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 lip 2020, 20:43

beni pisze:
23 lip 2020, 19:50
Nie zapomnij że w 12.2021 kończy się umowa na 60 sztuk 52xx.
No i? Nikt o zdrowych zmysłach nie wycofa tych wozów.
kveld pisze:
23 lip 2020, 19:52
Ja cały czas nie rozumiem, czemu upieracie się upychać solówki CNG na Kleszczowej...
Ja bym osobiście wolał na R3, ale niestety góra MZA planuje inaczej. Raz, że R3 ma gaz, a nie ma zakupów w MAXI od 2011 r, dwa, że na Kleszczowej jest mało miejsca. Jednak jeśli na R3 trafią Many to nie będę narzekał. Trzeba jednak przyznać, że 11xx, 14xx, 15xx (do 1520), 18xx wytrzymałe są, praktycznie z MAXI nie ma co wycofywać jeszcze, a raczej zasilić brygady tymi 30 sztukami. Za kilka lat będzie kompleksowa wymiana generacji z 2007 r. i 2008 r.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 lip 2020, 21:11

michael112 pisze:
23 lip 2020, 20:25
beni pisze:
23 lip 2020, 19:50
Nie zapomnij że w 12.2021 kończy się umowa na 60 sztuk 52xx.
Czy to oznacza ze MZA będzie zmuszone je wycofać?
Zależy co jest w umowie. Jak w ramach dzierżawy nie ma opcji zakupu, to tak. Ale, że nie pamiętam co było napisane w samym przetargu odnośnie tych pojazdów to mówię: nie wiem.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 lip 2020, 22:32

zxcvbnm pisze:
23 lip 2020, 20:43
beni pisze:
23 lip 2020, 19:50
Nie zapomnij że w 12.2021 kończy się umowa na 60 sztuk 52xx.
No i? Nikt o zdrowych zmysłach nie wycofa tych wozów.
No i to że w umowie nie ma odkupu bezpośredniego od dzierżawcy Millenium Leasing / Solaris.
Jedyna rzecz pozostaje taka że formalnie wozy wrócą do dzierżawcy po zakończeniu dzierżawy ( nie do Banku lecz do Bolechowa ). Rozliczenie za te auta między Bankiem a Solarisem nas nie obchodzą. I wtedy sam Solaris może wystawić je na sprzedaż i może MZA jak będzie miało kasę je kupi. Lub Millenium będzie próbowało je sprzedać ale mało prawdopodobne, kilka umów zakończyli wspólnie i wozy zawsze wracały do Bolechowa.

Innej drogi ni ma a i wtedy serwis BTS się zwija z Kleszczowej, chyba że jeszcze coś oprócz 52xx ogarniają. Ba BTS za serwis nawet płaci Millenium Leasing.

15.10.2015 roku podpisano umowę (czas 71 miesięcy biegnie od daty podpisania umowy tak było zapisane w umowie, by jak najszybciej dostarczono autobusy stąd w 12.2015 już dostawy, o to w tedy chodziło) to 15.08.2021r dokładnie kończy się umowa.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 lip 2020, 22:38

Myślę, że przetarg na zakup sześcioletnich diesli nie będzie pasował do aktualnej polityki taborowej MZA, ale kto wie, co będzie za rok...

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 lip 2020, 22:54

Patrząc na stan budżetu miasta, cięcia w brygadach po otwarciu metra i nie tylko nie sądzę by była kasa na to.
Choć szkoda by było tych wozów.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 lip 2020, 23:35

beni pisze:
23 lip 2020, 22:54
Patrząc na stan budżetu miasta, cięcia w brygadach po otwarciu metra i nie tylko nie sądzę by była kasa na to.
To to będzie dopiero za rok z małym hakiem.
A z perspektywy banku i producenta... Oni sami tymi wozami nie będą jeździć. Jak się by znalazł kupiec (tzn. MZA) to co by im szkodziło sprzedać i nawet się dogadać żeby autobusy fizycznie nie wyjeżdżały z zajezdni? Kwestia moim zdaniem ceny i odpowiednich warunków w umowie.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 24 lip 2020, 1:11


michael112 pisze:
beni pisze:
23 lip 2020, 22:54
Patrząc na stan budżetu miasta, cięcia w brygadach po otwarciu metra i nie tylko nie sądzę by była kasa na to.
To to będzie dopiero za rok z małym hakiem.
A z perspektywy banku i producenta... Oni sami tymi wozami nie będą jeździć. Jak się by znalazł kupiec (tzn. MZA) to co by im szkodziło sprzedać i nawet się dogadać żeby autobusy fizycznie nie wyjeżdżały z zajezdni? Kwestia moim zdaniem ceny i odpowiednich warunków w umowie.
Solarisowi i bankowi oczywiście sprzedać nic nie szkodzi, ale skoro MZA nie ma tego w pierwotnej umowie, to moim zdaniem na przeszkodzie dogadaniu się stoi PZP...

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 lip 2020, 9:26

kveld pisze:
23 lip 2020, 19:52
Ja cały czas nie rozumiem, czemu upieracie się upychać solówki CNG na Kleszczowej...
Część wozów CNG ma podobno trafić na Ostrobramską, a jeśli tak będzie, to pewnie właśnie solówki. Na pewno większość kierowców bardziej by się ucieszyła z solarisów niż solbuso - autosanów. :wink:

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 24 lip 2020, 9:55

fraktal pisze:
24 lip 2020, 9:26
kveld pisze:
23 lip 2020, 19:52
Ja cały czas nie rozumiem, czemu upieracie się upychać solówki CNG na Kleszczowej...
Część wozów CNG ma podobno trafić na Ostrobramską, a jeśli tak będzie, to pewnie właśnie solówki. Na pewno większość kierowców bardziej by się ucieszyła z solarisów niż solbuso - autosanów. :wink:
Myślę że w kwesti tego z czego się cieszyć a z czego nie świadczy już tylko o tym czy kierowcy będą mieli więcej obowiązków w obsłudze pojazdu zrekompensowane podniesieniem komfortu pracy czy też pełna bezobsługowość z zachowanym standardem komfortu pracy.. Co do CNG specjalnie dostosowano Hale do tego typu pojazdów więc jak mniemam jest to już tylko formalność , pytanie tylko ile tych solówek na R3 trafi.
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 24 lip 2020, 17:49

beni pisze:
23 lip 2020, 22:54
Patrząc na stan budżetu miasta, cięcia w brygadach po otwarciu metra i nie tylko nie sądzę by była kasa na to.
Choć szkoda by było tych wozów.
Czego szkoda? Najbardziej nieudanej serii Solarisa w Warszawie, obok 54xx? Jechać to nie chce, psuje się więcej niż kilkunastoletnie Solarisy, a będzie tylko gorzej.
Lepiej wymienić je na porządne gazowce.

px33
Posty: 1582
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 24 lip 2020, 19:49

Jaki procent ceny pojazdów zapłaci MZA? I skąd w ogóle pomysł żeby brać wozy na gdzieś tak pół okresu ich żywotności?

ODPOWIEDZ