Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 04 sie 2020, 13:51

michael112 pisze:
04 sie 2020, 13:09
Nie jestem zadowolony z takiej decyzji, ale cóż. Będą mieli co chcieli...
Akurat Autosan w wersji CNG spisuje się bardzo dobrze. Nawet pierwszy egzemplarz testowy odkupiony przez Rzeszów jeździ bezawaryjnie bez chorób wieku dziecięcego. Bardzo dobra decyzja, w dobie kryzysu trzeba liczyć każdy grosz i nie warto przepłacać za niedopracowanego Solarisa. Zapewne będzie to Sancity zabudowane na podstawie dokumentacji technicznej Solbusa - poprawiony pojazd lecz w budzie Sancity, nie ma żadnych powodów aby Autosan nie zastosował własnych stosowanych od lat podzespołów i designu który pomimo lat nie wygląda źle.


Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 04 sie 2020, 14:50

Moim zdaniem warto dać szansę Autosanowi. W końcu jeśli nie będzie wygrywać przetargów to nie będzie mógł się rozwijać. Na szczęście producent ma już drobne doświadczenie z tego typu pojazdami po naprawach Solbusów z Częstochowy. Poza tym podzespołami od Solarisa to za bardzo nie różniłby się.

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 04 sie 2020, 16:46

Michalk001 pisze:
04 sie 2020, 13:51
michael112 pisze:
04 sie 2020, 13:09
Nie jestem zadowolony z takiej decyzji, ale cóż. Będą mieli co chcieli...
Akurat Autosan w wersji CNG spisuje się bardzo dobrze. Nawet pierwszy egzemplarz testowy odkupiony przez Rzeszów jeździ bezawaryjnie bez chorób wieku dziecięcego. Bardzo dobra decyzja, w dobie kryzysu trzeba liczyć każdy grosz i nie warto przepłacać za niedopracowanego Solarisa. Zapewne będzie to Sancity zabudowane na podstawie dokumentacji technicznej Solbusa - poprawiony pojazd lecz w budzie Sancity, nie ma żadnych powodów aby Autosan nie zastosował własnych stosowanych od lat podzespołów i designu który pomimo lat nie wygląda źle.
Jak dla mnie buda Sancity to połowa lat 80tych przy IV generacji Solarisa wygląda jak jego dziadek. I będzie chyba dziadkiem. Zrobi sie straszny rozrzut jak Solarisy 3 generacji wypierały Ikarusy.
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 04 sie 2020, 17:03

Przy okazji, Infobus informuje że również dziś podpisano umowę na dostarczenie autobusów CNG.
Zaskoczyło mnie tempo podpisania tej umowy. Nie było tradycyjnych przy tej okazji 10 odwołań do KIO i 5 skarg do sądu od przegranych oferentów? :D
P.S. Wie ktoś, czy uruchomienie opcji jest jeszcze realne? Tam była możliwość poszerzenia zamówienia, chyba właśnie w części CNG. Nie wiem tylko czy jak przy podpisaniu głównej umowy nie wykorzystano opcji, to ona już przepadła czy da się jeszcze zamówić te autobusy później?

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 04 sie 2020, 17:08

michael112 pisze:Przy okazji, Infobus informuje że również dziś podpisano umowę na dostarczenie autobusów CNG.
Zaskoczyło mnie tempo podpisania tej umowy. Nie było tradycyjnych przy tej okazji 10 odwołań do KIO i 5 skarg do sądu od przegranych oferentów? :D
P.S. Wie ktoś, czy uruchomienie opcji jest jeszcze realne? Tam była możliwość poszerzenia zamówienia, chyba właśnie w części CNG. Nie wiem tylko czy jak przy podpisaniu głównej umowy nie wykorzystano opcji, to ona już przepadła czy da się jeszcze zamówić te autobusy później?
Opcja zazwyczaj jest po to, żeby w TRAKCIE realizacji zamówienia podjąć decyzję o skorzystaniu z niej. Obrazek Pewnie jest jakiś termin na podjęcie decyzji.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 04 sie 2020, 17:10

@Konied Makevski Dzięki, przy okazji doczytałem że w opcji chodzi o dodatkowe 30 przegubowców CNG, czyli w tym przypadku SU18.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 04 sie 2020, 18:01

No i fajnie, że znów wygrał sporą dostawę Solaris. Mając porównanie różnych typów autobusów w warszawskiej komunikacji, to moim skromnym zdaniem, MZA powinno postawić na Solarisy. Szkoda, że ustawa Prawo o Zamówieniach Publicznych jest tak niedostosowane do realiów. Jest serwis, są części i tego powinni się trzymać. Ja się cieszę, że wróciłem do Solarisa :D
Co do Autosanów. Jeżeli nawet będzie to zasadniczo Solbus, pod innym logiem i auspicjami, to jeżeli zapewnią serwis i części na odpowiednim poziomie, a do tego wezmą pod swoje "skrzydła" Solbusy, które już są, to będzie z nich jeszcze pociecha.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 sie 2020, 11:18

To teraz moja analiza, jakie autobusy mogą zostać wycofane, w związku z planowanymi dostawami.
Spróbowałem sobie podliczyć autobusy (najpierw przegubowce):

1. Nowo zamawiane:
SU18 Electric - 130 sztuk
SU18 CNG - 30 sztuk
SU18 CNG (opcja) - 30 sztuk
Autosan 18m LNG - 90 sztuk
Razem 280 sztuk (licząc już z opcją)

2. Potencjalnie wycofywane
(tu liczę mniej więcej, bo bazuję na danych z OmniBusa, mogą być nie w pełni aktualne, bo niektóre kasacje już się zaczęły, zwłaszcza w serii NG313):
MAN NG 313 (2001 r.) - 62 sztuki
MAN NG 313 ("gdańszczaki") - 3 sztuki
SU18 (seria 82xx) - 40 sztuk
SU18 (seria 84xx z 2005 r.) - 40 sztuk
SU18 (seria 81xx) - 99 sztuk
Co ciekawe, w kuluarach (np. na WGKM) mówi się o potencjalnej możliwości wycofania także serii 52xx - 60 sztuk. Są to autobusy wyleasingowane.
Razem: 304 sztuk.

Już widać że nawet przy wykorzystaniu opcji zabraknie 24 autobusów i pewnie coś trzeba będzie z tego zostawić.
Chyba że dane OmniBusa co do NG 313 są nieaktualne i było tych MANów mniej. Przy czym nie należy liczyć już rozpoczętych kasacji "za elektryki".

Boję się czy geniusz planistów z MZA nie sprawi że z tych 24 brakujących autobusów nie pozostawią właśnie części serii 81xx - bez klimatyzacji, bez elektrodech, autobusów już teraz 13-letnich.
No chyba że zrobią przetarg na wykup części serii 52xx, a z części zrezygnują.


Co do solówek, jest dużo gorzej, bo w całym tym przetargu kupują tylko 40 sztuk. To nie starczy nawet na podmianę wszystkich "szarpaków" (jest ich 50), nie mówiąc już o innych autobusach, np. serii 18xx. Powinni jednak w tym przetargu zamówić 50 solówek żeby starczyło na wszystkie "szarpaki".

Choć kto wie, mogą jeszcze zrobić przetarg np. na 10 solówek i 25 przegubowców, co rozwiąże sprawę.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 05 sie 2020, 11:37

Dodaj to tego cięcia w związku z otwarciem metra i może ta analiza będzie miała sens. Do tego biorąc tempo MZA w zdejmowaniu wozów ze stanu po pół roku stania patrz SU15 czy M121 to kto wie czy planista nie liczy ich jako kasacja za elektryki.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 sie 2020, 11:39

@beni Jeszcze były wcześniej MANy gazowe - mniej więcej wtedy zniknęły z ulic Maestra czy większosć SU15.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 05 sie 2020, 11:44

Wiem ale zdjęcie fizycznie ze stanu nie których SU15 nastąpiło od maja do lipca br. więc nie wiadomo za co je skasowali. Ba kilka sztuk nadal jest na stanie.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 05 sie 2020, 11:50

michael112 pisze:
05 sie 2020, 11:18

(tu liczę mniej więcej, bo bazuję na danych z OmniBusa, mogą być nie w pełni aktualne, bo niektóre kasacje już się zaczęły, zwłaszcza w serii NG313):
MAN NG 313 (2001 r.) - 62 sztuki
MAN NG 313 ("gdańszczaki") - 3 sztuki
SU18 (seria 82xx) - 40 sztuk
SU18 (seria 84xx z 2005 r.) - 40 sztuk
SU18 (seria 81xx) - 99 sztuk
Co ciekawe, w kuluarach (np. na WGKM) mówi się o potencjalnej możliwości wycofania także serii 52xx - 60 sztuk. Są to autobusy wyleasingowane.
Razem: 304 sztuk.

Z tego co się wywiedziałem, 52xx zostaną bo jest opcja wykupu.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 sie 2020, 12:01

SławekM pisze:
05 sie 2020, 11:50
Z tego co się wywiedziałem, 52xx zostaną bo jest opcja wykupu.
Jeśli tak, to wszystko się zgadza. Nawet bez opcji zostałoby bonusowych 6 wozów. Np. na rezerwy za padające elektryki. :wink:

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 sie 2020, 9:03

SławekM pisze:
05 sie 2020, 11:50
Z tego co się wywiedziałem, 52xx zostaną bo jest opcja wykupu.
Potwierdzam, wozy zostaną wykupione przez MZA. Na 90% MZA skorzysta też z opcji powiększenia kontraktu na przeguby CNG.

ODPOWIEDZ