Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 07 sie 2020, 20:30

Nie pamiętam :shock: , kiedy ostatni raz tankowałem Solbusa, więc nie będę wprowadzał w błąd

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 07 sie 2020, 20:46

kveld pisze:
07 sie 2020, 20:19
A wiesz może ile mniej więcej trwa tankowanie Solbusa LNG?
3 do 5 minut w zależnosci od warunków atmosferycznych i ilości kg gazu do zatankowania oraz potrzeby oczyszczania instalacji. Obsługa stacji jest już wprawiona i robi to jak kierowca loguje sie do systemu tankowania. Zatem 3-5 minut
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 sie 2020, 21:05

MZA ciągle się upiera, że nie ma ostetecznych ustaleń - może kombinują jak wcisnąć wszystkie SU12CNG na R3, przynajmniej mam taką nadzieję. 70 wozów 12 m na R2 to jednak duża rewolucja.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 07 sie 2020, 21:06

Czyli znacząco krócej niż CNG (czy ktoś może potwierdzić, że tankowanie autobusu CNG trwa ponad kwadrans?). Jeśli dystrybutorów jest 5, a autobusów LNG ma być ponad setka, to tych CNG nie może być zbyt wiele...

Iloma stanowiskami do tankowania CNG dysponuje Kleszczowa?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 07 sie 2020, 21:19

zxcvbnm pisze:
07 sie 2020, 21:05
MZA ciągle się upiera, że nie ma ostetecznych ustaleń - może kombinują jak wcisnąć wszystkie SU12CNG na R3, przynajmniej mam taką nadzieję. 70 wozów 12 m na R2 to jednak duża rewolucja.
Ale w MZA nie od dziś nie ma ustaleń. Nawet jak masz ustalony podział taboru na jakie zajezdnie, to to się może w ostatniej chwili zmienić. Nie ma czym się teraz podniecać ze snuciem, co i gdzie będzie stacjonować. Autobusów jeszcze fizycznie nie ma, dopiero co umowa się podpisała na I część...

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 07 sie 2020, 21:29

Solaris pisze:
07 sie 2020, 20:01
kveld pisze:
07 sie 2020, 15:19
Pytanie, czy infrastruktura na R3 jest wystarczająco wydajna, żeby obsługiwać 40 autobusów CNG.
O ile mnie pamięć nie myli, jak dowiadywałem się o elektryki, to była mowa o 20 solówkach CNG dla nas. Jak będzie ostatecznie, tego nawet Nostradamus nie wie :-D
Nostradamus to może nie wie, ale Beni to i owszem 😉

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 sie 2020, 21:30

Też masz rację, jedynie w niektórych przypadkach było z góry wiadomo jak np z MAN-em na R2.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 07 sie 2020, 21:36

Jurand pisze:
07 sie 2020, 21:29
Solaris pisze:
07 sie 2020, 20:01


O ile mnie pamięć nie myli, jak dowiadywałem się o elektryki, to była mowa o 20 solówkach CNG dla nas. Jak będzie ostatecznie, tego nawet Nostradamus nie wie :-D
Nostradamus to może nie wie, ale Beni to i owszem 😉
Przeczytaj mój post ze zrozumieniem. Polecam czytać od A do Z.
A dwa to zejdź ze mnie. Nie wiem i nie podniecam się tym.
Zrobiłem analizę 1:1 i tyle dalej wątek nie ja ciągnę.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 08 sie 2020, 0:16

Solaris pisze:
07 sie 2020, 20:04
kveld pisze:
07 sie 2020, 15:28
Bardziej interesuje mnie, ile jest dystrybutorów CNG, bo tankowanie trwa chyba dłużej niż LNG?
Zdaje się, że wszystkie pięć dystrybutorów jest przystosowanych do tankowania LNG i CNG.
Tylko jeden, drugi od prawej.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 10 sie 2020, 8:15

zxcvbnm pisze:
07 sie 2020, 15:22
(W ramach przetwarzania LNG jako produkt uboczny gromadzi się CNG)
Nie żaden produkt uboczny, a wręcz przeciwnie. Stacja na Ostrobramskiej to jest typowa stacja LCNG - czyli stacja do tankowania CNG poprzez ogrzanie LNG. Nie pamiętam jaka jest tak wydajność, ale patrząc na gigantyczne parowniki (te rządzenia wyglądające jak duży radiator - przepływa przez nie LNG co podnosi jego temperaturę dzięki wymianie ciepła z otoczeniem i powoduje zmianę stanu) to spokojnie jest na poziomie wydajności dla 100 pojazdów.

19445
Posty: 38
Rejestracja: 11 lut 2012, 20:11
Lokalizacja: ZK-5

Post autor: 19445 » 10 sie 2020, 8:42

kveld pisze:
07 sie 2020, 21:06
Czyli znacząco krócej niż CNG (czy ktoś może potwierdzić, że tankowanie autobusu CNG trwa ponad kwadrans?). Jeśli dystrybutorów jest 5, a autobusów LNG ma być ponad setka, to tych CNG nie może być zbyt wiele...

Iloma stanowiskami do tankowania CNG dysponuje Kleszczowa?
Do szybkiego, czy wolnego tankowania?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 10 sie 2020, 8:47

Jedno i drugie :) Z chęcią dowiem się też ile trwa tankowanie na każdym z typów.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2203
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 10 sie 2020, 9:26

michael112 pisze:
06 sie 2020, 22:56
MJ pisze:
06 sie 2020, 18:55
Przypuszczam, że niestety zostaną też dokończone przerzuty Solbusów z Kleszczowej na Woronicza.
Czemu niestety? (...)
To akurat moja subiektywna opinia: to bardzo przyjemne wozy do jazdy. Ku mojemu zdziwieniu nie tylko ja tak uważam. Gdybym jeździł na pełny etat to pewnie któregoś bym sobie wziął na stan.
michael112 pisze:
07 sie 2020, 14:56
kveld pisze:
07 sie 2020, 11:21
Infrastruktura na R3 jest przystosowana do tankowania CNG http://pgnig.pl/aktualnosci/-/news-list ... rentPage=1
Zupełnie nie wiedziałem, dzięki. ;) W takim razie sprawa jest jeszcze prostsza. Wobec tego ja bym na miejscu MZA (i ZTM) w ogóle nie komplikował sprawy i wysłał te nowe solówki CNG na Ostrobramską (wszystkie 40) i porobił jakieś przesunięcia istniejących wozów (pewnie coś na Stalową za "szarpaki"). Dokładanie solówek na zajezdnię, która dotąd nie miała ich w takiej ilości i szeroko zakrojone przesunięcia obsługowe wydają się być zbędne.
Powiem więcej, są brygady, które planowo tankują się na Ostrobramskiej. :wink:
Poza tym to nie sądzę, żeby ktokolwiek decydował się na upychanie większej ilości solówek na Kleszczowej. Logistycznie nie ma to najmniejszego sensu. Krótkie autobusy zabierałyby miejsce długim, których miałoby być mniej na stanie zajezdni, a jak wiadomo lepiej mieć więcej dłuższych wozów.
kveld pisze:
10 sie 2020, 8:47
Jedno i drugie :) Z chęcią dowiem się też ile trwa tankowanie na każdym z typów.
Szczerze mówiąc to nie liczyłem dokładnie, ale sądzę, że w sumie jest 116 stanowisk. :D 6 dla szybkiego tankowania, które odbywa się tylko przy zjazdach nocek, porannych dodatków oraz ewentualnie dotankowań oraz ok. 110 wolnego tankowania, które odbywa się w nocy. Nie wiem ile trwa szybkie, wolne natomiast ok. 3 godzin, zależy od tego ile tego gazu było w pojeździe.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 sie 2020, 9:47

MJ pisze:
10 sie 2020, 9:26
Krótkie autobusy zabierałyby miejsce długim, których miałoby być mniej na stanie zajezdni, a jak wiadomo lepiej mieć więcej dłuższych wozów.
Teraz zaczynam rozumieć, skąd bierze się fakt zakupu "tylko" 40 solówek przy 120 (150) przegubowcach. Chyba wychodzi na to że 10 szarpaków zostanie zastąpionych przegubowcami i dla MZA to rozwiązanie wygodne.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 sie 2020, 16:45

A duży problem stanowiło by dodanie dodatkowych szybkich ładowarek na R3?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ