Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 sie 2020, 10:18

fraktal pisze:
12 sie 2020, 9:13
Była o tym dyskusja przecież... niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę, bo za MZA naprawdę trudno nadążyć. :razz:
Solarisy chyba mają wszystkie taki sam pantograf. Są zdjęcia 7100 ładującego się na Spartańskiej, niestety 5xxx nie. Dyskusja, z tego co pamiętam, dotyczyła Usrusów...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 12 sie 2020, 12:41

To ilu standardów pantografów i ładowarek MZA użytkują? Ursus, Solaris, a jeszcze krótki Solaris potrzebuje innej ładowarki niż długi?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 sie 2020, 15:31

Krótkie Solarisy oraz 7100 mogą ładować się tylko na Spartańskiej i w Konstancinie. Przegubowe elektryki 5870 - 5999 mogą się ładować tylko na Konwiktorskiej, zajezdniach i ładowarkach które będą stawiane. Ursusy tylko na Konwiktorskiej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 sie 2020, 15:33

Słabo...

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 12 sie 2020, 15:37

Flash8222 pisze:
12 sie 2020, 15:31
Krótkie Solarisy oraz 7100 mogą ładować się tylko na Spartańskiej i w Konstancinie. Przegubowe elektryki 5870 - 5999 mogą się ładować tylko na Konwiktorskiej, zajezdniach i ładowarkach które będą stawiane. Ursusy tylko na Konwiktorskiej.
Przegub na Spartańskiej zablokuje ulice podczas ładowania dlatego ich na 168 nie posyłają a szkoda..
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 12 sie 2020, 15:39

Glonojad pisze:
12 sie 2020, 9:49
Mnie nie chodzi o olewanie, lub nie, Konstancina, lecz po prostu o eksploatację elektryków w warunkach możliwie jak najbardziej normalnych. Jak dla mnie to mogą i na tym 251 jechać przeguby (jeśli się na tamtejsze pętli zmieszczą, skoro solówki muszą cofać). A gdzie jeżdżą teraz solowe Solarisy w takim razie?
Masz rację, ale rzeczywistość skrzeczy - krótkie Solarisy oraz 7100 jeżdżą na 222 i 168 (ładowarka Spartańska) oraz na dodatkach (np. 166), Ursusy na 178 i na dodatkach (ładowarka na Konwiktorskiej pod Ursusy), a najnowsze długie Solarisy na 503 (ładowarka na Konwiktorskiej - Solarisy) oraz 111 i 128 z ładowaniem na zajezdni.
kveld pisze:
12 sie 2020, 10:18
fraktal pisze:
12 sie 2020, 9:13
Była o tym dyskusja przecież... niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę, bo za MZA naprawdę trudno nadążyć. :razz:
Solarisy chyba mają wszystkie taki sam pantograf. Są zdjęcia 7100 ładującego się na Spartańskiej, niestety 5xxx nie. Dyskusja, z tego co pamiętam, dotyczyła Usrusów...
7100 jeździł na 503 tylko jedną zmianę, bo nie mógł się ładować na Konwiktorskiej. A gdyby mógł, to najnowsze elektryki mogłyby się ładować na Spartańskiej, z drugiej strony żaden najnowszy przegubowy solaris nie pojawił się chyba jak dotąd na 222 i 168 - a na 168 dopuszczono przecież wozy przegubowe na niektórych brygadach.

Odpowiedź na to pytanie:
Szeregowy_Równoległy pisze:
12 sie 2020, 12:41
To ilu standardów pantografów i ładowarek MZA użytkują? Ursus, Solaris, a jeszcze krótki Solaris potrzebuje innej ładowarki niż długi?
Brzmi: chyba trzech różnych. :razz:

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 12 sie 2020, 15:48

Na pewno raz trafiłem 5872 na 168 - ale to był krótki dodatek który nie wymagał ładowania, 61km wg wyprawek.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 sie 2020, 16:07

Przyjrzałem się zdjęciom tych ładowarek i szczerze mówiąc nie widzę specjalnej różnicy pomiędzy Spartańską (https://www.transport-publiczny.pl/img/ ... 78-443.jpg) i Ostrobramską (http://infobus.pl/warszawa-odbiera-kole ... 25211.html), ale oczywiście wygląd to nie wszystko. Z pewnością różnicę robi umieszczenie pantografu w innym miejscu na dachu autobusu...

927
Posty: 87
Rejestracja: 23 lis 2011, 15:15
Lokalizacja: Warszawa Mokotów

Post autor: 927 » 12 sie 2020, 22:39

Flash8222 pisze:
12 sie 2020, 15:31
Krótkie Solarisy oraz 7100 mogą ładować się tylko na Spartańskiej i w Konstancinie. Przegubowe elektryki 5870 - 5999 mogą się ładować tylko na Konwiktorskiej, zajezdniach i ładowarkach które będą stawiane. Ursusy tylko na Konwiktorskiej.
A Ja mam pytanie, dawno temu w Konstancinie postawiono ładowarkę z myślą aby na linii 251 jeździły elektryki.
Czy zrezygnowano już z tego pomysłu ?

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 12 sie 2020, 22:58

927 pisze:
12 sie 2020, 22:39
Flash8222 pisze:
12 sie 2020, 15:31
Krótkie Solarisy oraz 7100 mogą ładować się tylko na Spartańskiej i w Konstancinie. Przegubowe elektryki 5870 - 5999 mogą się ładować tylko na Konwiktorskiej, zajezdniach i ładowarkach które będą stawiane. Ursusy tylko na Konwiktorskiej.
A Ja mam pytanie, dawno temu w Konstancinie postawiono ładowarkę z myślą aby na linii 251 jeździły elektryki.
Czy zrezygnowano już z tego pomysłu ?
Zajezdnia "Woronicza" stanęła okoniem, jak zwykle. Wybacz, ale nie mogłem się powstrzymać. Jakoś "Oatrobramska" nie ma problemu, aby 80 procent elektryków utrzymywać codziennie w ruchu.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2056
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 12 sie 2020, 23:06

fraktal pisze:
12 sie 2020, 22:58
927 pisze:
12 sie 2020, 22:39


A Ja mam pytanie, dawno temu w Konstancinie postawiono ładowarkę z myślą aby na linii 251 jeździły elektryki.
Czy zrezygnowano już z tego pomysłu ?
Zajezdnia "Woronicza" stanęła okoniem, jak zwykle. Wybacz, ale nie mogłem się powstrzymać. Jakoś "Oatrobramska" nie ma problemu, aby 80 procent elektryków utrzymywać codziennie w euchu.
Może kierowcy z Ostrobramskiej nie odpisują żadnych usterek? Już jednego widziałem z jakimiś wiszącymi, odpadnjętymi kablami pod kaloryferem.
Na Stalowej codziennie kilka wozów jest na naprawach.

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 12 sie 2020, 23:07

927 pisze:
12 sie 2020, 22:39
Flash8222 pisze:
12 sie 2020, 15:31
Krótkie Solarisy oraz 7100 mogą ładować się tylko na Spartańskiej i w Konstancinie. Przegubowe elektryki 5870 - 5999 mogą się ładować tylko na Konwiktorskiej, zajezdniach i ładowarkach które będą stawiane. Ursusy tylko na Konwiktorskiej.
A Ja mam pytanie, dawno temu w Konstancinie postawiono ładowarkę z myślą aby na linii 251 jeździły elektryki.
Czy zrezygnowano już z tego pomysłu ?
No już ktoś pisał że ładowarka zasadniczo jest, ale problemem jest jej lokalizacja i żeby się pod nią podpiąć trzeba autobusem cofać.
To z kolei do końca nie jest możliwe, więc wszystkie brygady 251( A wszystkie mają długi czas pracy), obsługiwane są zamiast elektrykami, Solbusami z silnikiem diesla🤣
No i teraz pytanie co dalej🤔
Czy ładowarka będzie sobie tam stać bez użytecznie, czy jednak jest jakiś plan wobec zaistniałej sytuacji 😁

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 sie 2020, 6:47

konri pisze:
12 sie 2020, 23:06
fraktal pisze:
12 sie 2020, 22:58
Zajezdnia "Woronicza" stanęła okoniem, jak zwykle. Wybacz, ale nie mogłem się powstrzymać. Jakoś "Oatrobramska" nie ma problemu, aby 80 procent elektryków utrzymywać codziennie w euchu.
Może kierowcy z Ostrobramskiej nie odpisują żadnych usterek? Już jednego widziałem z jakimiś wiszącymi, odpadnjętymi kablami pod kaloryferem.
Na Stalowej codziennie kilka wozów jest na naprawach.
Wiem tyle, że na Ostrobramskiej są konkretne beygady pod elektryki (nie tylko na liniach z nakazem ZTMu, ale także na przykład na dodatkach 507) i jedzie w większości przypadków wóz elektryczny, a nie mój/twój itp. Podobnie jak Kleszczowa ma dedykowane brygady pod gazówki.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 sie 2020, 8:34

Dotyczy to wyłącznie linii jeżdżących przez KP (Których jest coraz mniej) oraz nocnych, a tak to jeżdżą gdzie popadnie. Są za to brygady na które nie może wyjść gazowiec ze względu dużą ilość kilometrów do przejechania w ciągu dnia.

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 13 sie 2020, 9:47

Krótkie elektryki mają pantograf 4-polowy, przynajmniej te IV generacji. Obiło mi się o uszy, że MZA chce je wymieniać na 5-polowe, może żeby były kompatybilne z tymi z przegubów. :D W każdym razie świadczy to o tym, że tam gdzie pasują teraz te pantografy, to mogą nie pasować inne.

ODPOWIEDZ