Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 242
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Re: Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Post autor: Kacper R3 » 29 sie 2020, 7:10

Flash8222 pisze:
29 sie 2020, 0:54
Jest decyzja na dodatkowe U18 CNG?
Dowiemy się pewnie przy okazjj umowy na Autosany.
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

Łukasz
Posty: 8107
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 sie 2020, 8:41

Bez sensu są te przetargi. Albo powinno być więcej w opcjach, albo wolna ręka, że jest 80% taboru solarisa, to chcemy solarisa. Albo kryteria są złe. Nie wierzę w te wynalazki UrsusoAutosanowe, potem nic dobrego z tego nie wynika.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25035
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sie 2020, 21:09

Mnie od lat nie pasuje, czemu MZA nie zrobi wieloletniego przetargu na kilkadziesiąt procent floty. Unifikacja, hurtowa cena, te sprawy. No ale nie mój cyrk, nie moje małpy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2274
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Nowa Iwiczna
Kontakt:

Post autor: kajo » 29 sie 2020, 21:36

Glonojad pisze:
29 sie 2020, 21:09
Mnie od lat nie pasuje, czemu MZA nie zrobi wieloletniego przetargu na kilkadziesiąt procent floty. Unifikacja, hurtowa cena, te sprawy. No ale nie mój cyrk, nie moje małpy.
Taki przetarg na 5 lat i z 500 autobusów, to byłoby coś!!
Ale z drugiej strony KMŁ robi przetargi co roku...
Ciekawa strona http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2686
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 29 sie 2020, 23:33

Glonojad pisze:
29 sie 2020, 21:09
Mnie od lat nie pasuje, czemu MZA nie zrobi wieloletniego przetargu na kilkadziesiąt procent floty. Unifikacja, hurtowa cena, te sprawy. No ale nie mój cyrk, nie moje małpy.
A czy nie jest tak, że w umowie wieloletniej z ZTM jest napisane ile taboru ma wymienić i zwyczajnie tego się MZA trzyma?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

ikarus
Posty: 2374
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 29 sie 2020, 23:43

W covidowym kryzysie ludzie mniej jeżdżą, mniej biletów się sprzedaje to i zrewidować trzeba plany zakupu/ wynajmu nowych autobusów.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 454
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 30 sie 2020, 17:09

Łukasz pisze:
29 sie 2020, 8:41
Bez sensu są te przetargi. Albo powinno być więcej w opcjach, albo wolna ręka, że jest 80% taboru solarisa, to chcemy solarisa. Albo kryteria są złe. Nie wierzę w te wynalazki UrsusoAutosanowe, potem nic dobrego z tego nie wynika.
Tutaj masz opisane całe zło, które robi kiepską robotę. Ja też jestem zdania, że w przypadku komunikacji miejskiej, spółka miejska powinna mieć możliwość ujednolicenia taboru. Powiedzmy, jeżeli 50% taboru to Solarisy, to zamawiamy już je i mamy jeden typ. Dzięki temu unikamy problemów z częściami, naprawami. A tak, mamy jeden wielki pierd...nik.

Autobus Czerwon
Posty: 2601
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 30 sie 2020, 17:14

Wczoraj w Pradze wycofano ostatnie Citelisy, teraz całość taboru DPP stanowią tylko SORy NB12/18 z wyjątkiem kilkudziesięciu Solarisów. Tutaj akurat przypadek jest prostszy, bo pewnie po prostu wymagają autobusu z pięcioma parami drzwi, natomiast myślę że jakby MZA chciało się bawić w unifikację taboru, to też dałoby radę znaleźć jakieś cechy charakterystyczne, pozwalające na wygrywanie przetargu przez konkretnego producenta.

px33
Posty: 1300
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 30 sie 2020, 17:19

To jeszcze trzeba umieć uzasadnić dlaczego te cechy są tak istotne. Raczej myślę, że lepiej iść w kierunku przetargów z ogromnymi opcjami albo umów ramowych (w praktyce to by była dość podobna konstrukcja, z tym że duże opcje są w branży bardziej przetestowane)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25035
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sie 2020, 7:48

vernalisadonis pisze:
29 sie 2020, 23:33
Glonojad pisze:
29 sie 2020, 21:09
Mnie od lat nie pasuje, czemu MZA nie zrobi wieloletniego przetargu na kilkadziesiąt procent floty. Unifikacja, hurtowa cena, te sprawy. No ale nie mój cyrk, nie moje małpy.
A czy nie jest tak, że w umowie wieloletniej z ZTM jest napisane ile taboru ma wymienić i zwyczajnie tego się MZA trzyma?
I mają zakaz zrobienia tego w jednym przetargu?
Solaris pisze:
30 sie 2020, 17:09
Łukasz pisze:
29 sie 2020, 8:41
Bez sensu są te przetargi. Albo powinno być więcej w opcjach, albo wolna ręka, że jest 80% taboru solarisa, to chcemy solarisa. Albo kryteria są złe. Nie wierzę w te wynalazki UrsusoAutosanowe, potem nic dobrego z tego nie wynika.
Tutaj masz opisane całe zło, które robi kiepską robotę. Ja też jestem zdania, że w przypadku komunikacji miejskiej, spółka miejska powinna mieć możliwość ujednolicenia taboru. Powiedzmy, jeżeli 50% taboru to Solarisy, to zamawiamy już je i mamy jeden typ. Dzięki temu unikamy problemów z częściami, naprawami. A tak, mamy jeden wielki pierd...nik.
Bzdura. PZP wcale nie każe dzielić przetargów na mniejsze kawałki. Tabor się ujednolica robiąc większe, wieloletnie przetargi. Są też inne możliwości, na przykład Kraków zażyczył sobie kompatybilności (zamienności) niektórych podzespołów w tramwajach z już stosowanymi. I dało się, bodajże Skoda silniki trakcyjne sprzedała Pesie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

wincenty
Posty: 883
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 31 sie 2020, 8:40

Autobus Czerwon pisze:
30 sie 2020, 17:14
Wczoraj w Pradze wycofano ostatnie Citelisy, teraz całość taboru DPP stanowią tylko SORy NB12/18 z wyjątkiem kilkudziesięciu Solarisów.
I Solarisy kupują dalej:
http://infobus.pl/solaris-i-sor-z-umowa ... 21335.html
Problem u nas wynika z krótkowzrocznej perspektywy budżetu i niechęci wiązania się sztywnymi wydatkami na kolejne lata. Poza tym część zakupów dokonywanych jest ze wsparciem środków unijnych (jak np. przegubowe elektryki).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9758
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 31 sie 2020, 10:11

Czym fundamentalnie różni się pozycja MZA i TW? MZA nie ma umowy wieloletniej?
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Flash8222
Posty: 6567
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 31 sie 2020, 11:57

Ma, na 10 lat.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9758
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 wrz 2020, 14:30

To nie mogą rozpisać przetargu na 5 lat?
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!


ODPOWIEDZ