Dowiemy się pewnie przy okazjj umowy na Autosany.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg
Bez sensu są te przetargi. Albo powinno być więcej w opcjach, albo wolna ręka, że jest 80% taboru solarisa, to chcemy solarisa. Albo kryteria są złe. Nie wierzę w te wynalazki UrsusoAutosanowe, potem nic dobrego z tego nie wynika.
ŁK
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26822
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Mnie od lat nie pasuje, czemu MZA nie zrobi wieloletniego przetargu na kilkadziesiąt procent floty. Unifikacja, hurtowa cena, te sprawy. No ale nie mój cyrk, nie moje małpy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Taki przetarg na 5 lat i z 500 autobusów, to byłoby coś!!
Ale z drugiej strony KMŁ robi przetargi co roku...
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- vernalisadonis
- Posty: 3076
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
A czy nie jest tak, że w umowie wieloletniej z ZTM jest napisane ile taboru ma wymienić i zwyczajnie tego się MZA trzyma?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
W covidowym kryzysie ludzie mniej jeżdżą, mniej biletów się sprzedaje to i zrewidować trzeba plany zakupu/ wynajmu nowych autobusów.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus
Ikarus
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Tutaj masz opisane całe zło, które robi kiepską robotę. Ja też jestem zdania, że w przypadku komunikacji miejskiej, spółka miejska powinna mieć możliwość ujednolicenia taboru. Powiedzmy, jeżeli 50% taboru to Solarisy, to zamawiamy już je i mamy jeden typ. Dzięki temu unikamy problemów z częściami, naprawami. A tak, mamy jeden wielki pierd...nik.
-
- Posty: 4094
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Wczoraj w Pradze wycofano ostatnie Citelisy, teraz całość taboru DPP stanowią tylko SORy NB12/18 z wyjątkiem kilkudziesięciu Solarisów. Tutaj akurat przypadek jest prostszy, bo pewnie po prostu wymagają autobusu z pięcioma parami drzwi, natomiast myślę że jakby MZA chciało się bawić w unifikację taboru, to też dałoby radę znaleźć jakieś cechy charakterystyczne, pozwalające na wygrywanie przetargu przez konkretnego producenta.
To jeszcze trzeba umieć uzasadnić dlaczego te cechy są tak istotne. Raczej myślę, że lepiej iść w kierunku przetargów z ogromnymi opcjami albo umów ramowych (w praktyce to by była dość podobna konstrukcja, z tym że duże opcje są w branży bardziej przetestowane)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26822
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I mają zakaz zrobienia tego w jednym przetargu?vernalisadonis pisze: ↑29 sie 2020, 23:33A czy nie jest tak, że w umowie wieloletniej z ZTM jest napisane ile taboru ma wymienić i zwyczajnie tego się MZA trzyma?
Bzdura. PZP wcale nie każe dzielić przetargów na mniejsze kawałki. Tabor się ujednolica robiąc większe, wieloletnie przetargi. Są też inne możliwości, na przykład Kraków zażyczył sobie kompatybilności (zamienności) niektórych podzespołów w tramwajach z już stosowanymi. I dało się, bodajże Skoda silniki trakcyjne sprzedała Pesie.Solaris pisze: ↑30 sie 2020, 17:09Tutaj masz opisane całe zło, które robi kiepską robotę. Ja też jestem zdania, że w przypadku komunikacji miejskiej, spółka miejska powinna mieć możliwość ujednolicenia taboru. Powiedzmy, jeżeli 50% taboru to Solarisy, to zamawiamy już je i mamy jeden typ. Dzięki temu unikamy problemów z częściami, naprawami. A tak, mamy jeden wielki pierd...nik.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
I Solarisy kupują dalej:Autobus Czerwon pisze: ↑30 sie 2020, 17:14Wczoraj w Pradze wycofano ostatnie Citelisy, teraz całość taboru DPP stanowią tylko SORy NB12/18 z wyjątkiem kilkudziesięciu Solarisów.
http://infobus.pl/solaris-i-sor-z-umowa ... 21335.html
Problem u nas wynika z krótkowzrocznej perspektywy budżetu i niechęci wiązania się sztywnymi wydatkami na kolejne lata. Poza tym część zakupów dokonywanych jest ze wsparciem środków unijnych (jak np. przegubowe elektryki).
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Czym fundamentalnie różni się pozycja MZA i TW? MZA nie ma umowy wieloletniej?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Ma, na 10 lat.
To nie mogą rozpisać przetargu na 5 lat?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Wreszcie jest umowa z Autosanem.
https://www.facebook.com/45021889174344 ... 458863395/
https://www.facebook.com/45021889174344 ... 458863395/