Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2201
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 14 wrz 2020, 18:04

fluger pisze:
13 wrz 2020, 21:42
Można powiedzieć że to takie kupowanie kota w worku, bo nie wiadomo jak będą one wyglądały.
michael112 pisze:
14 wrz 2020, 10:48
Widocznie MZA zależało na tym żeby te autobusy kupić, ale jak najtaniej i nie chcieli dopłacać do Solarisów.
Może też nie chcieli się męczyć z wykluczaniem oferty Autosanu, bo trzeba by było mieć dobre argumenty, a potem pewnie je obronić w KIO i ewentualnie w sądzie.
Szkoda tylko będzie potem kasować zapewne Solarisy (bo to one były kupowane w latach 2005-2009) w zamian za Autosany.
Akurat wygląd to raczej sprawa drugorzędna. Już wiadomo, że silnik będzie Cumminsa, skrzynia ZF, a reszta podzespołów jest uniwersalna pneumatyka Wabco, przegub Hubnera. Siłowniki drzwi w Solbusach i Solarisach są identyczne. Można też zauważyć np. że skrzydła drzwi są takie same w SU, SM i Ursusach. Także gdyby wybrali Solarisa to zasadniczo by było to samo tylko z innym wyglądem no może poza skrzynią. Jedynie argumentem za Solarisem może być jakość wykonania, po prowadzenie wiązek elektrycznych czy instalacji, ale Autosan obecnie zbiera doświadczenie naprawiając Częstochowskie hybrydy. Także warto dać im szansę, bo nie porywają się tak całkowicie z motyką na słońce, a fabryka ma szansę rozwijać się jedynie wygrywając przetargi i produkując kolejne pojazdy.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 14 wrz 2020, 18:29

Poza samą budową pojazdu są też takie kwestie jak serwis, gwarancja i dostępność części.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2201
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 14 wrz 2020, 20:45

Snake.Griffin pisze:
14 wrz 2020, 18:29
Poza samą budową pojazdu są też takie kwestie jak serwis, gwarancja i dostępność części.
Dostępność to tak jak wyżej napisałem, także nawet gdyby się zwinęli to problemu z większością nie powinno być. Poza tym wydaje mi się, że Autosan ma coraz stabilniejszą sytuację i raczej nie powinno być problemu, że nagle nie ma serwisu gwarancyjnego, bo producent zbankrutował (jak to było w przypadku Solbusów).

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 wrz 2020, 23:09

W końcu jest kryzys, będzie zatem Autosan. Raczej nie byłoby zgody na wysupłanie dodatkowej kasy. :wink:

kajo
Posty: 2792
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 05 lis 2020, 17:14

Warszawa przeznacza autobusy do przewozu chorych na koronawirusa, Na razie 2 SU12 ze Stalowej.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... onych.html
Wie ktoś jak to wygląda, wymontowali siedzenia? Będą przewozić po kilka osób na raz?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

5556
Posty: 2586
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 05 lis 2020, 19:24

kajo pisze:
05 lis 2020, 17:14
Warszawa przeznacza autobusy do przewozu chorych na koronawirusa, Na razie 2 SU12 ze Stalowej.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... onych.html
Wie ktoś jak to wygląda, wymontowali siedzenia? Będą przewozić po kilka osób na raz?
Wymontowano siedzenia znajdujące się za kabiną kierowcy, by zamontować tam butlę tlenową. Zabudowano całkowicie kabinę
185 - najlepsza linia w mieście!

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 05 lis 2020, 19:38

A czy przypadkiem przerabiane są "szarpaki" na karetki?

5556
Posty: 2586
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 05 lis 2020, 19:51

fluger pisze:
05 lis 2020, 19:38
A czy przypadkiem przerabiane są "szarpaki" na karetki?
Pierwszy jako karetka stanie się 1536
185 - najlepsza linia w mieście!

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 lis 2020, 21:03

5556 pisze:
05 lis 2020, 19:24
kajo pisze:
05 lis 2020, 17:14
Warszawa przeznacza autobusy do przewozu chorych na koronawirusa, Na razie 2 SU12 ze Stalowej.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... onych.html
Wie ktoś jak to wygląda, wymontowali siedzenia? Będą przewozić po kilka osób na raz?
Wymontowano siedzenia znajdujące się za kabiną kierowcy, by zamontować tam butlę tlenową. Zabudowano całkowicie kabinę
Jeden autobus ma przewozić nawet 30 osób. Więcej informacji tu: http://infobus.pl/miejskie-atobusy-jako ... 28451.html
Dyskusja jest już w temacie o organizacji transportu publicznego podczas covid: viewtopic.php?f=30&p=1092348#p1092348

michael112
Posty: 2819
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 05 lis 2020, 23:45

5556 pisze:
05 lis 2020, 19:51
fluger pisze:
05 lis 2020, 19:38
A czy przypadkiem przerabiane są "szarpaki" na karetki?
Pierwszy jako karetka stanie się 1536
Fatalna decyzja. Jak już to chcą, najlepiej było przerobić pojazdy przeznaczone do kasacji. SU15 (jeżeli jeszcze jakieś mają), NG313 albo 82/84XX, ostatecznie szarpaki.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 lis 2020, 23:53

W grę pewnie wchodziły tylko wozy z dużą kabiną?

SU89
Posty: 417
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 06 lis 2020, 0:50

Autobusy jeżdżące na MPP miały mieć zabudowaną dużą kabinę (zająć się miał tym Solaris), ale MZA poprzestało na wyposażeniu kierowców w odświeżacze powietrza i rękawiczki, a szkoda, bo i teraz byłoby łatwiej im przerobić starszy pojazd niż brać jednak jeden z tych nowszych, co gorsza z elektrodechami.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 lis 2020, 8:01

kveld pisze:
05 lis 2020, 23:53
W grę pewnie wchodziły tylko wozy z dużą kabiną?
18xx są starsze, są też na Stalowej, mają dużą kabinę, nie mają elektronicznego systemu informacji pasażerskiej, ale nie mają też... warszawskiej tapicerki na siedzeniach. MZA to MZA nic mnie nie zdziwi. Tak czy inaczej, autobus można znaleźć bez trudu, ciekawe jak będzie z kierowcami. Pomijając ryzyko, to praca w tych kombinezonach zbyt komfortowa nie jest.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 13 lis 2020, 14:58

5556 pisze:
05 lis 2020, 19:51
fluger pisze:
05 lis 2020, 19:38
A czy przypadkiem przerabiane są "szarpaki" na karetki?
Pierwszy jako karetka stanie się 1536
Miasto pochwaliło się dziś pierwszym pojazdem tego typu - to 1555.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 13 lis 2020, 16:45

fraktal pisze:
06 lis 2020, 8:01
kveld pisze:
05 lis 2020, 23:53
W grę pewnie wchodziły tylko wozy z dużą kabiną?
18xx są starsze, są też na Stalowej, mają dużą kabinę, nie mają elektronicznego systemu informacji pasażerskiej, ale nie mają też... warszawskiej tapicerki na siedzeniach. MZA to MZA nic mnie nie zdziwi. Tak czy inaczej, autobus można znaleźć bez trudu, ciekawe jak będzie z kierowcami. Pomijając ryzyko, to praca w tych kombinezonach zbyt komfortowa nie jest.
Zawsze mogło być gorzej. Jakiegoś elektryka...

ODPOWIEDZ