Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2201
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 05 maja 2021, 20:22

person pisze:
02 maja 2021, 11:57
zxcvbnm pisze:
01 maja 2021, 20:17
Czy oprócz tych elektrycznych 130 wozów (no i poprzednich 30 solówek) MZA planuje elektryczne zakupy w najbliższych latach?
Ej, a jak idzie MZA budowa super-hiper zajezdni Redutowa? Te wszystkie nowe wozy gdzieś się pomieszczą? ;-) :lol: :gwizd:
Nowa ekonomiczna super polityka firmy, czyli zmniejszanie okresu eksploatacji obecnych autobusów żeby zrobić miejsce dla super, hiper elektryki o napędzie węglowym.

Awatar użytkownika
5744
Posty: 879
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:26

Post autor: 5744 » 06 maja 2021, 13:41

7700 wyświetla się dzisiaj w testach 😵😵😵😵.
610 Os. Górczewska - Dw. Wschodni (Lubelska).
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 maja 2021, 13:46

Oj tam wóz jest na Kleszczowej i sobie testują akurat 517/1. Na tej samej brygadzie jest normalnie 2015.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2224
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 maja 2021, 13:52

No tak, ale faktem jest nadanie już prawidłowych numerów.
Jak wszystko pójdzie po myśli MZA to od 24.05 będą wyjeżdżać na trasy - zarówno solówki (R3) jak i przeguby (R2).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
5744
Posty: 879
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:26

Post autor: 5744 » 06 maja 2021, 13:57

Krzysiek_S pisze:
06 maja 2021, 13:46
Oj tam wóz jest na Kleszczowej i sobie testują akurat 517/1. Na tej samej brygadzie jest normalnie 2015.
Chodzi o numer taborowy. W zeszłym tygodniu był 7260 a dzisiaj 7700...
610 Os. Górczewska - Dw. Wschodni (Lubelska).
Linię obsługuje zakład "Redutowa" i "Stalowa".

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 maja 2021, 13:59

A to z tego powodu[ testy] teraz brygady szczytowe na gazowce z Kleszczowej stoją lub wyjeżdżają z Ostrobramskiej?. :) Bo chyba nie masowy błąd w aplikacji ?.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2224
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 maja 2021, 14:06

Może chodzi o zjazd gazowców na R3, gdzie od czasu do czasu ładują sobie gaz z LCNG?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2201
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 06 maja 2021, 15:06

Krzysiek_S pisze:
06 maja 2021, 13:59
A to z tego powodu[ testy] teraz brygady szczytowe na gazowce z Kleszczowej stoją lub wyjeżdżają z Ostrobramskiej?. :) Bo chyba nie masowy błąd w aplikacji ?.
W zeszłym roku było kilka dodatków w zmianie A, które po skończeniu pracy na linii zjeżdżały na Ostrobramską na tankowanie, po czym wracały na Kleszczową. Wynikało to z tego, że przy wysokich temperaturach wzrastało ciśnienie w zbiornikach gazu na R3 i nadmiar uchodził sobie w atmosferę. Także w tym roku zabieg może być powtarzany.

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 06 maja 2021, 15:19

MJ pisze:
06 maja 2021, 15:06
Krzysiek_S pisze:
06 maja 2021, 13:59
A to z tego powodu[ testy] teraz brygady szczytowe na gazowce z Kleszczowej stoją lub wyjeżdżają z Ostrobramskiej?. :) Bo chyba nie masowy błąd w aplikacji ?.
W zeszłym roku było kilka dodatków w zmianie A, które po skończeniu pracy na linii zjeżdżały na Ostrobramską na tankowanie, po czym wracały na Kleszczową. Wynikało to z tego, że przy wysokich temperaturach wzrastało ciśnienie w zbiornikach gazu na R3 i nadmiar uchodził sobie w atmosferę. Także w tym roku zabieg może być powtarzany.
Już niedługo ten proceder się skończy.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2224
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 maja 2021, 15:33

Chyba, że złącza gazowe mają tak dużą wydajność, że zostanie jeszcze sporo CNG na doładowanie wozów z Kleszczowej.
W sumie będzie teraz 35+90 wozów zasilanych LNG i 30 wozów zasilanych CNG z czego wynika, że trochę gazy w formie sprężonej może jeszcze zostać (ale to raczej na pojedyncze sztuki).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 maja 2021, 17:24

wincenty pisze:
06 maja 2021, 15:19
MJ pisze:
06 maja 2021, 15:06


W zeszłym roku było kilka dodatków w zmianie A, które po skończeniu pracy na linii zjeżdżały na Ostrobramską na tankowanie, po czym wracały na Kleszczową. Wynikało to z tego, że przy wysokich temperaturach wzrastało ciśnienie w zbiornikach gazu na R3 i nadmiar uchodził sobie w atmosferę. Także w tym roku zabieg może być powtarzany.
Już niedługo ten proceder się skończy.
Skończył się parę miesięcy temu, wybrane dodatki z 191 już nie zjeżdżają na R-10
zxcvbnm pisze:
06 maja 2021, 13:52
Jak wszystko pójdzie po myśli MZA to od 24.05 będą wyjeżdżać na trasy - zarówno solówki (R3) jak i przeguby (R2).
Skąd takie założenia?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2224
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 maja 2021, 20:19

Flash8222 pisze:
06 maja 2021, 17:24
wincenty pisze:
06 maja 2021, 15:19

Już niedługo ten proceder się skończy.
Skończył się parę miesięcy temu, wybrane dodatki z 191 już nie zjeżdżają na R-10
zxcvbnm pisze:
06 maja 2021, 13:52
Jak wszystko pójdzie po myśli MZA to od 24.05 będą wyjeżdżać na trasy - zarówno solówki (R3) jak i przeguby (R2).
Skąd takie założenia?
Zrzut ekranu z 2021-05-10 20-19-05.png
Chyba zespół FB posiada w miarę wiarygodne informacje :D

Czysto teoretycznie: MZA inwestuje w pojazdy 18m o napędzie LNG, jednak na ile by się w warunkach Warszawskich sprawdziły pojazdy 12m o tym napędzie? Czy jest to względem CNG opłacalne?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 10 maja 2021, 21:14

Nie liczyłbym na to, że osoba prowadząca stronę MZA na FB jest wiarygodnym źródłem informacji.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 19 maja 2021, 11:02

MZA w końcu pochwaliło się, że skorzystają z opcji w przetargu i domówią 30 przegubów CNG.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2224
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 19 maja 2021, 11:08

I w komentarzach piszą, że pula opcji nie pójdzie tylko na R2, ale w części na R3. Trochę dziwne, że na bawią się w taki podział, wszak równie dobrze całość SU12 mogła iść na R3, a całość SU18 na R2.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ