Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Kacper R3
Posty: 253
Rejestracja: 02 cze 2013, 19:52

Post autor: Kacper R3 » 13 wrz 2021, 9:31

Glonojad pisze:
13 wrz 2021, 8:48
A ta licencja to nie jest tylko na papierze? Przecież autosan miał pełne portfolio autobusów w ofercie, potrzebował głównie referencji?
No właśnie niby ma być Sancity ale z Napędem LNG i Prezesi infomrowali iż będzię Sancity ala Solbus z odmienionym wyglądem zewnetrznym. Jak dla mnie Solbus to zmodernizowany Jelcz ale prócz minusów ma też swoje plusy dlatego ciekawi mnie cały ten przetarg i realizacja.
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 wrz 2021, 22:42

Oj, szykuje się koncertowa klapa... Dobrze że MZA chociaż wykupiło opcję na Solarisy CNG.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 wrz 2021, 1:03

Rozwiń myśl

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 27 wrz 2021, 13:53

Dla tych, co się zastanawiają jak będą wyglądać Autosany: http://autosan.cba.pl/historia/historia28.html (trzeba przewinąć na sam dół)

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 27 wrz 2021, 19:17

A wiadomo jak idzie produkcja, coś się zaczęło dziać?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 wrz 2021, 18:51

Póki co 0 wiadomości. Ciekawe, czy jakieś znaczenie ma to, że to są same szkice.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 30 wrz 2021, 19:26

Widocznie nie zostało jeszcze uzgodnione ostateczne malowanie.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 26 paź 2021, 10:34

Mamy testy gazowca - szkoda że nadal tragiczne rozmieszczenie drzwi utrudniające wymianę pasażerską. :( Ale pojazd zapowiada się ciekawie.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1318650589

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 paź 2021, 11:50

Nie testy, a podróż na targi Kieleckie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 paź 2021, 11:58

Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 paź 2021, 12:23

Glonojad pisze:
26 paź 2021, 11:58
Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.
W sumie to odwrotnie: drugie drzwi są w normalnym miejscu, tylko trzecie są nienaturalnie przesunięte do tyłu :P

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 paź 2021, 12:30

Glonojad pisze:
26 paź 2021, 11:58
Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.
Ja mam dwa możliwe wytłumaczenia. Jedno to rynek Niemiecki i ogólnie pojęty zachód, który kupuje 3 drzwiowe przegubowce i wtedy drzwi są ustawione optymalnie. Drugie to kwestie technologiczne, może lepiej jest umieścić drzwi w tym miejscy by masa stojących pasażerów lepiej rozkładała się między osie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

wincenty
Posty: 1310
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 26 paź 2021, 12:37

kajo pisze:
26 paź 2021, 12:30
Glonojad pisze:
26 paź 2021, 11:58
Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.
Ja mam dwa możliwe wytłumaczenia. Jedno to rynek Niemiecki i ogólnie pojęty zachód, który kupuje 3 drzwiowe przegubowce i wtedy drzwi są ustawione optymalnie. Drugie to kwestie technologiczne, może lepiej jest umieścić drzwi w tym miejscy by masa stojących pasażerów lepiej rozkładała się między osie.
Miasta zachodnie, choć w mniejszości, także kupują czterodrzwiowe przegubowce (np. Bruksela, Wiedeń, Lipsk, Hamburg).
A w solówkach jest teraz tendencja do odsuwania drugich drzwi do tyłu, tak jak w przypadku naszych krótkich gazowych Solarisów.
A co do designu Autosana, wygląda jednak topornie - przodu, mimo zapowiedzi, nie zmieniono. Z boku jak Solbus...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 26 paź 2021, 12:51

kajo pisze:
26 paź 2021, 12:30
Glonojad pisze:
26 paź 2021, 11:58
Ja to nie ogarniam, czemu wszyscy producenci tak maniakalnie odsuwają drzwi drugie od trzecich.
Ja mam dwa możliwe wytłumaczenia. Jedno to rynek Niemiecki i ogólnie pojęty zachód, który kupuje 3 drzwiowe przegubowce i wtedy drzwi są ustawione optymalnie. Drugie to kwestie technologiczne, może lepiej jest umieścić drzwi w tym miejscy by masa stojących pasażerów lepiej rozkładała się między osie.
Polska to nie Niemcy i pojazd powinien być dostosowany do naszych warunków.
Poza tym rozkład masy jest lepszy przy 3 drzwiach przy przegubie - z tyłu mamy cały ciężki napęd plus zbiornik LNG tak więc dociążenie środkowej osi byłoby na plus na śliskiej nawierzchni.

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 paź 2021, 13:18

Michalk001 pisze:
26 paź 2021, 12:51
Polska to nie Niemcy i pojazd powinien być dostosowany do naszych warunków.
Serio, uważasz, że ktoś będzie robił 2 homolagację i rozwali sobie proces technologiczny by robić przez to droższe autobusy na polski rynek? I że jakieś miasto będzie chciało za to zapłacić dodatkowo?
A co do rozkładu mas, to nie byłbym taki pewny. Jasne, silnik swoje waży, ale na przegubie sporo osób może stać, gdyby dużo osób stało tez obok, to obciążenie mechanizmu przegubu może mścić się na przykład awariami. Podejrzewam, że nie bez powodu tak te drzwi są umiejscowione i wynika o z wieloletniej eksploatacji takich autobusów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ