Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 sty 2023, 15:16

Tak porównując elektryki z pojazdami o tradycyjnym napędzie, pozwolę sobie podlinkować raport Interii z wyliczeniami wskazującymi na to, iż eksploatacja samochodu elektrycznego wychodzi już drożej niż spalinowego.
Moźna moim zdaniem przypuszczać, że podobnie wyjdzie porównanie w przypadku autobusów. A dodając do tego ograniczoną elastyczność autobusów elektrycznych, jak też koszty instalacji ładowarek, a dodatku konieczność wielomiesięcznego użerania się z dostawcą energii żeby ten raczył łaskawie uruchomić przyłącze na danej pętli - na ten moment chyba bardziej opłaca się zakupić autobusy na diesla niż elektryczne.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 26 sty 2023, 18:53

ZielonyJamnik pisze:
25 sty 2023, 22:12
Zamiast "ZTCP" to może warto poszukać info, zapis brzmiał mniej więcej
Otóż poszukałem i stąd się wzięła dalsza część zdania po ZTCP.
ZielonyJamnik pisze:
25 sty 2023, 22:12
"Wymóg doświadczenia określa jedynie, że oferent musi się legitymować w ciągu ostatnich TRZECH LAT dostawami autobusów CNG o łącznej wartości 40 mln zł, w czym mają się zawierać autobusy przegubowe o wartości minimum 30 mln zł."
To daje ok. 12 przegubów. Nie mam bladego pojęcia skąd Autosan wziął doświadczenie na przeguby(...)
Bo było więcej niż trzy lata, najprawdopodobniej pięć.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 26 sty 2023, 19:26

michael112 pisze:
26 sty 2023, 15:16
Tak porównując elektryki z pojazdami o tradycyjnym napędzie, pozwolę sobie podlinkować raport Interii z wyliczeniami wskazującymi na to, iż eksploatacja samochodu elektrycznego wychodzi już drożej niż spalinowego.
Moźna moim zdaniem przypuszczać, że podobnie wyjdzie porównanie w przypadku autobusów. A dodając do tego ograniczoną elastyczność autobusów elektrycznych, jak też koszty instalacji ładowarek, a dodatku konieczność wielomiesięcznego użerania się z dostawcą energii żeby ten raczył łaskawie uruchomić przyłącze na danej pętli - na ten moment chyba bardziej opłaca się zakupić autobusy na diesla niż elektryczne.
Tu jest trochę za dużo możliwości żeby można było wyciągać wnioski z takiego opisu raportu. Same różnice w cenach prądu w USA są naprawdę duże między stanami (wg tej strony https://www.saveonenergy.com/electricity-rates/ - między 10 a 45 centów za kWh), z kolei paliwo tańsze niż w Europie. Nie wiem też czy można porównywać eksploatację prywatnego samochodu i autobusu trzepiącego w swoim życiu milion km.

Z drugiej strony, myślę że nie można jeszcze skreślać diesli bo na niektórych zadaniach (np. krótkich pracach gdzie zrobi się mniej km, długich trasach na odludzia gdzie nie ma sensu stawiać ładowarek) mają przewagę i myślę że jeszcze przez dłuższy czas będą ją miały.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 26 sty 2023, 19:29

alojz pisze:
26 sty 2023, 18:53
Otóż poszukałem i stąd się wzięła dalsza część zdania po ZTCP.
No to słabo skoro wyszło Ci 30 przegubów ;)
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 sty 2023, 16:09

Ale 30 się zgadza ;)

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 01 lut 2023, 12:17

Są w końcu dobre wieści o a propo Autosanów. Ostatnio są na bieżąco odpalane 7830,31,33,34,35, co z doświadczenia wynika, że niedługo powinny zostać wysłane do Warszawy
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 07 lut 2023, 8:14

ZielonyJamnik pisze:
01 lut 2023, 12:17
Są w końcu dobre wieści o a propo Autosanów. Ostatnio są na bieżąco odpalane 7830,31,33,34,35, co z doświadczenia wynika, że niedługo powinny zostać wysłane do Warszawy
I odpaliły się w końcu przed jazdą do Warszawy?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 07 lut 2023, 8:17

Skoro nie zarejestrowane jeszcze to raczej tylko odpaliły w fabryce.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 07 lut 2023, 9:33

W najnowszym klaksonie są informacje, że w tym roku MZA chce kupić 30 elektrycznych solówek.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 07 lut 2023, 10:48

Flash8222 pisze:
07 lut 2023, 9:33
W najnowszym klaksonie są informacje, że w tym roku MZA chce kupić 30 elektrycznych solówek.
No to plan minimum za resztki solówek z 2007 r. No i Stalowa mogłaby wtedy wysłać te elektryki na 106 i może też jakieś brygady na 178 i 222. Choć w artykule jest mowa że mają trafić na 3 zajezdnie, trochę bez sensu, bo taka Woronicza nie ma żadnych solówek do wycofania. Generalnie sensowniej byłoby kupić diesle...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 lut 2023, 11:41

Ma ktoś linka?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 07 lut 2023, 11:45

wincenty pisze:
07 lut 2023, 10:48
Flash8222 pisze:
07 lut 2023, 9:33
W najnowszym klaksonie są informacje, że w tym roku MZA chce kupić 30 elektrycznych solówek.
No to plan minimum za resztki solówek z 2007 r. No i Stalowa mogłaby wtedy wysłać te elektryki na 106 i może też jakieś brygady na 178 i 222. Choć w artykule jest mowa że mają trafić na 3 zajezdnie, trochę bez sensu, bo taka Woronicza nie ma żadnych solówek do wycofania. Generalnie sensowniej byłoby kupić diesle...
Redaktor Osowski w artykule opublikowanym 2 dni temu przytoczył wypowiedź prezesa MZA, w której mówi, że spółka wbrew logice nie ma zamiaru nabywania autobusów z silnikami diesla, gdyż nie ma na to zgody ze strony władz miasta.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 07 lut 2023, 11:47

michael112 pisze:
07 lut 2023, 11:41
Ma ktoś linka?
Wystarczy użyć google... https://drive.google.com/file/d/1RiH6F_ ... llhLW/view

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 lut 2023, 11:52

Dobra, sam przed chwilą znalazłem.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 10 lut 2023, 13:25

Jeśli to nie jest jazda próbna to właśnie koło Rzeszowa są 7830,7831,7834,7835 i zmierzają obecnie w kierunku Warszawy

Edit: Dojechały na R-3
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ