Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tak porównując elektryki z pojazdami o tradycyjnym napędzie, pozwolę sobie podlinkować raport Interii z wyliczeniami wskazującymi na to, iż eksploatacja samochodu elektrycznego wychodzi już drożej niż spalinowego.
Moźna moim zdaniem przypuszczać, że podobnie wyjdzie porównanie w przypadku autobusów. A dodając do tego ograniczoną elastyczność autobusów elektrycznych, jak też koszty instalacji ładowarek, a dodatku konieczność wielomiesięcznego użerania się z dostawcą energii żeby ten raczył łaskawie uruchomić przyłącze na danej pętli - na ten moment chyba bardziej opłaca się zakupić autobusy na diesla niż elektryczne.
Moźna moim zdaniem przypuszczać, że podobnie wyjdzie porównanie w przypadku autobusów. A dodając do tego ograniczoną elastyczność autobusów elektrycznych, jak też koszty instalacji ładowarek, a dodatku konieczność wielomiesięcznego użerania się z dostawcą energii żeby ten raczył łaskawie uruchomić przyłącze na danej pętli - na ten moment chyba bardziej opłaca się zakupić autobusy na diesla niż elektryczne.
Otóż poszukałem i stąd się wzięła dalsza część zdania po ZTCP.ZielonyJamnik pisze: ↑25 sty 2023, 22:12Zamiast "ZTCP" to może warto poszukać info, zapis brzmiał mniej więcej
Bo było więcej niż trzy lata, najprawdopodobniej pięć.ZielonyJamnik pisze: ↑25 sty 2023, 22:12"Wymóg doświadczenia określa jedynie, że oferent musi się legitymować w ciągu ostatnich TRZECH LAT dostawami autobusów CNG o łącznej wartości 40 mln zł, w czym mają się zawierać autobusy przegubowe o wartości minimum 30 mln zł."
To daje ok. 12 przegubów. Nie mam bladego pojęcia skąd Autosan wziął doświadczenie na przeguby(...)
Tu jest trochę za dużo możliwości żeby można było wyciągać wnioski z takiego opisu raportu. Same różnice w cenach prądu w USA są naprawdę duże między stanami (wg tej strony https://www.saveonenergy.com/electricity-rates/ - między 10 a 45 centów za kWh), z kolei paliwo tańsze niż w Europie. Nie wiem też czy można porównywać eksploatację prywatnego samochodu i autobusu trzepiącego w swoim życiu milion km.michael112 pisze: ↑26 sty 2023, 15:16Tak porównując elektryki z pojazdami o tradycyjnym napędzie, pozwolę sobie podlinkować raport Interii z wyliczeniami wskazującymi na to, iż eksploatacja samochodu elektrycznego wychodzi już drożej niż spalinowego.
Moźna moim zdaniem przypuszczać, że podobnie wyjdzie porównanie w przypadku autobusów. A dodając do tego ograniczoną elastyczność autobusów elektrycznych, jak też koszty instalacji ładowarek, a dodatku konieczność wielomiesięcznego użerania się z dostawcą energii żeby ten raczył łaskawie uruchomić przyłącze na danej pętli - na ten moment chyba bardziej opłaca się zakupić autobusy na diesla niż elektryczne.
Z drugiej strony, myślę że nie można jeszcze skreślać diesli bo na niektórych zadaniach (np. krótkich pracach gdzie zrobi się mniej km, długich trasach na odludzia gdzie nie ma sensu stawiać ładowarek) mają przewagę i myślę że jeszcze przez dłuższy czas będą ją miały.
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
No to słabo skoro wyszło Ci 30 przegubów
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Ale 30 się zgadza
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Są w końcu dobre wieści o a propo Autosanów. Ostatnio są na bieżąco odpalane 7830,31,33,34,35, co z doświadczenia wynika, że niedługo powinny zostać wysłane do Warszawy
Mkną po koleinach zielone jamniki...
I odpaliły się w końcu przed jazdą do Warszawy?ZielonyJamnik pisze: ↑01 lut 2023, 12:17Są w końcu dobre wieści o a propo Autosanów. Ostatnio są na bieżąco odpalane 7830,31,33,34,35, co z doświadczenia wynika, że niedługo powinny zostać wysłane do Warszawy
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Skoro nie zarejestrowane jeszcze to raczej tylko odpaliły w fabryce.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
W najnowszym klaksonie są informacje, że w tym roku MZA chce kupić 30 elektrycznych solówek.
No to plan minimum za resztki solówek z 2007 r. No i Stalowa mogłaby wtedy wysłać te elektryki na 106 i może też jakieś brygady na 178 i 222. Choć w artykule jest mowa że mają trafić na 3 zajezdnie, trochę bez sensu, bo taka Woronicza nie ma żadnych solówek do wycofania. Generalnie sensowniej byłoby kupić diesle...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ma ktoś linka?
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Redaktor Osowski w artykule opublikowanym 2 dni temu przytoczył wypowiedź prezesa MZA, w której mówi, że spółka wbrew logice nie ma zamiaru nabywania autobusów z silnikami diesla, gdyż nie ma na to zgody ze strony władz miasta.wincenty pisze: ↑07 lut 2023, 10:48No to plan minimum za resztki solówek z 2007 r. No i Stalowa mogłaby wtedy wysłać te elektryki na 106 i może też jakieś brygady na 178 i 222. Choć w artykule jest mowa że mają trafić na 3 zajezdnie, trochę bez sensu, bo taka Woronicza nie ma żadnych solówek do wycofania. Generalnie sensowniej byłoby kupić diesle...
Wystarczy użyć google... https://drive.google.com/file/d/1RiH6F_ ... llhLW/view
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Dobra, sam przed chwilą znalazłem.
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Jeśli to nie jest jazda próbna to właśnie koło Rzeszowa są 7830,7831,7834,7835 i zmierzają obecnie w kierunku Warszawy
Edit: Dojechały na R-3
Edit: Dojechały na R-3
Mkną po koleinach zielone jamniki...