Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 03 kwie 2020, 6:03

ConecteM pisze:
02 kwie 2020, 19:28
fluger pisze:
02 kwie 2020, 18:19

Tylna ambona u MAN-a jest jej znakiem rozpoznawczym od lat, ma też swoje plusy, bo można sobie usiąść spokojnie bez obaw że ktoś starszy poprosi o ustąpienie :D. Moim zdaniem jest lepiej niż w nowym solarisie, którego wnętrze jest totalnie przekombinowane. W MAN-e jednak trzymają się konsekwentnie jednej koncepcji, tylko wg. mnie porażką są te półtoraki, i ten przed przegubem w gazowcach.
Moim zdaniem układ siedzeń w Scanii też do idealnych nie należy, ktoś już zapomniał o półtoraku przy trzecich drzwiach i pojedynczym, które nawet nie styka się ze ścianą, obok przednich osi? Pomijam fakt, że rozwiązanie Scanii dotyczące ich zabudowy powoduje, że z przodu jest mniej miejsc siedzących względem innych marek...
Nie wspominając o idiotycznym umieszczeniu silnika z prawej strony autobusu.

tatra
Posty: 290
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 03 kwie 2020, 7:58

Michalk001 pisze:
03 kwie 2020, 6:03
ConecteM pisze:
02 kwie 2020, 19:28

Moim zdaniem układ siedzeń w Scanii też do idealnych nie należy, ktoś już zapomniał o półtoraku przy trzecich drzwiach i pojedynczym, które nawet nie styka się ze ścianą, obok przednich osi? Pomijam fakt, że rozwiązanie Scanii dotyczące ich zabudowy powoduje, że z przodu jest mniej miejsc siedzących względem innych marek...
Nie wspominając o idiotycznym umieszczeniu silnika z prawej strony autobusu.
Pasażerowie umiejscowienie silnika mają w dupie ważny jest komfort jazdy.
Często jeżdżę 409 z cmentarza północnego i geriatria aby wejść na tył Mana potrzebuje pomocy.
tatra

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 kwie 2020, 8:00

Bo w ogóle pogoń za 100% niskiej podłogi skończyła się w autobuach ograniczeniem dostępności miejsc (a w tramwajach ograniczeniem liczby miejsc, choć są wagony zaprojektowane autobusowo - siedzeń w cholerę, dostępne 4 i to rozkładane). MAN to przypadek kliniczny o tyle, że oni w ogóle są sceptyczni tak do drzi na ostatnim zwisie, jak do niskiej podłogi tamże. Te rozwiązania są dołożone do autobusu zaprojektowanego wcześniej bez ich uwzględnienia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

tatra
Posty: 290
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 03 kwie 2020, 8:21

Ktoś kto dopuścił gazowe Many miał na uwadze tylko cenę a nie funkcjonalność.
W następnych przetargach powinien być wymóg siedzenia jednego stopnia.
tatra

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 03 kwie 2020, 13:21

Glonojad pisze:
03 kwie 2020, 8:00
Bo w ogóle pogoń za 100% niskiej podłogi skończyła się w autobuach ograniczeniem dostępności miejsc (a w tramwajach ograniczeniem liczby miejsc, choć są wagony zaprojektowane autobusowo - siedzeń w cholerę, dostępne 4 i to rozkładane). MAN to przypadek kliniczny o tyle, że oni w ogóle są sceptyczni tak do drzi na ostatnim zwisie, jak do niskiej podłogi tamże. Te rozwiązania są dołożone do autobusu zaprojektowanego wcześniej bez ich uwzględnienia.
O, to to. Dlatego trzeba brac to na poprawke przy krytykowaniu MANa. On jest po prostu pod niemiecki, 3-drzwiowy rynek przegubow. Zamawiajacy nie ma nic przeciwko, zamawiajacy dostaje alpinarium.

A Solaris - ni to pies, ni wydra - z trzecimi drzwiami w miejscu jak w MANowych przegubach (w zalozeniu do obsluzenia calego tylu) i czwartymi drzwiami stosunkowo blisko nich. Przy okazji, drugie drzwi sa nieruszone i sa w miare blisko przodu. Przez to wymiana pasazerska jest najwolniejsza w 2. i 3. drzwiach, bo jest miedzy nimi duuzy odstep. Byl ten gdynski prototyp - z 3 drzwiami przy przegubie - i to bylo super rozwiazanie pod nasz warszawski rynek, z zalozeniem szybkiej wymiany pasazerskiej.

No i sa jeszcze Mercedesy i Solbusy, z czyms pomiedzy (drugie drzwi daleko).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 03 kwie 2020, 16:00

tatra pisze:
03 kwie 2020, 8:21
Ktoś kto dopuścił gazowe Many miał na uwadze tylko cenę a nie funkcjonalność.

Zaraz, zaraz, ale jak Solaris albo Solbusy wygrywali w przetargach, gdzie cena grała główną rolę to wszystko spoko?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 kwie 2020, 14:41

Kolejna zmiana terminu na 16.06.2020.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 kwie 2020, 20:19

Chyba jednak skończy się na wozach CNG w całości kontraktu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 kwie 2020, 0:09

Albo w ogóle anulowaniu przetargu ze względu na cięcie kosztów w mieście.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 kwie 2020, 8:03

Matt Cubis pisze:
03 kwie 2020, 16:00
tatra pisze:
03 kwie 2020, 8:21
Ktoś kto dopuścił gazowe Many miał na uwadze tylko cenę a nie funkcjonalność.

Zaraz, zaraz, ale jak Solaris albo Solbusy wygrywali w przetargach, gdzie cena grała główną rolę to wszystko spoko?
Uklad siedzeń nie jest w nich (aż tak) spartolony, choć jak słusznie zauważył @Dantte , układ drzwi weiele do życzenia pozostawia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 14 maja 2020, 13:57

Flash8222 pisze:
28 kwie 2020, 0:09
Albo w ogóle anulowaniu przetargu ze względu na cięcie kosztów w mieście.
Patrząc na to co się dzieje w kraju w związku z kryzysem po koronawirusie przetarg ten może zostać unieważniony. Szczególnie, że WTP przez cały czas kursuje w większości według standardowych rozkładów, wpływy do miasta spadły i temat może zostać zablokowany.
W ten sposób w ubiegłym tygodniu poleciał już prawie podpisany kontrakt na 70 przegubowców w Bratysławie.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 maja 2020, 21:18

Nie poleciał, a został zawieszony.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 maja 2020, 19:58

Kolejna zmiana terminu -> 7 lipca
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 cze 2020, 12:01

Dlaczego dziś nie wyjechały gazowe MANy przegubowe, a zamiast nich kursują Solarisy z BTSu?

5556
Posty: 2585
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 07 cze 2020, 21:15

fraktal pisze:
06 cze 2020, 12:01
Dlaczego dziś nie wyjechały gazowe MANy przegubowe, a zamiast nich kursują Solarisy z BTSu?
wczoraj też nie wyjechały - może jakiś przegląd...
185 - najlepsza linia w mieście!

ODPOWIEDZ