Nie wspominając o idiotycznym umieszczeniu silnika z prawej strony autobusu.ConecteM pisze: ↑02 kwie 2020, 19:28Moim zdaniem układ siedzeń w Scanii też do idealnych nie należy, ktoś już zapomniał o półtoraku przy trzecich drzwiach i pojedynczym, które nawet nie styka się ze ścianą, obok przednich osi? Pomijam fakt, że rozwiązanie Scanii dotyczące ich zabudowy powoduje, że z przodu jest mniej miejsc siedzących względem innych marek...fluger pisze: ↑02 kwie 2020, 18:19
Tylna ambona u MAN-a jest jej znakiem rozpoznawczym od lat, ma też swoje plusy, bo można sobie usiąść spokojnie bez obaw że ktoś starszy poprosi o ustąpienie . Moim zdaniem jest lepiej niż w nowym solarisie, którego wnętrze jest totalnie przekombinowane. W MAN-e jednak trzymają się konsekwentnie jednej koncepcji, tylko wg. mnie porażką są te półtoraki, i ten przed przegubem w gazowcach.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Pasażerowie umiejscowienie silnika mają w dupie ważny jest komfort jazdy.Michalk001 pisze: ↑03 kwie 2020, 6:03Nie wspominając o idiotycznym umieszczeniu silnika z prawej strony autobusu.ConecteM pisze: ↑02 kwie 2020, 19:28
Moim zdaniem układ siedzeń w Scanii też do idealnych nie należy, ktoś już zapomniał o półtoraku przy trzecich drzwiach i pojedynczym, które nawet nie styka się ze ścianą, obok przednich osi? Pomijam fakt, że rozwiązanie Scanii dotyczące ich zabudowy powoduje, że z przodu jest mniej miejsc siedzących względem innych marek...
Często jeżdżę 409 z cmentarza północnego i geriatria aby wejść na tył Mana potrzebuje pomocy.
tatra
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bo w ogóle pogoń za 100% niskiej podłogi skończyła się w autobuach ograniczeniem dostępności miejsc (a w tramwajach ograniczeniem liczby miejsc, choć są wagony zaprojektowane autobusowo - siedzeń w cholerę, dostępne 4 i to rozkładane). MAN to przypadek kliniczny o tyle, że oni w ogóle są sceptyczni tak do drzi na ostatnim zwisie, jak do niskiej podłogi tamże. Te rozwiązania są dołożone do autobusu zaprojektowanego wcześniej bez ich uwzględnienia.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ktoś kto dopuścił gazowe Many miał na uwadze tylko cenę a nie funkcjonalność.
W następnych przetargach powinien być wymóg siedzenia jednego stopnia.
W następnych przetargach powinien być wymóg siedzenia jednego stopnia.
tatra
O, to to. Dlatego trzeba brac to na poprawke przy krytykowaniu MANa. On jest po prostu pod niemiecki, 3-drzwiowy rynek przegubow. Zamawiajacy nie ma nic przeciwko, zamawiajacy dostaje alpinarium.Glonojad pisze: ↑03 kwie 2020, 8:00Bo w ogóle pogoń za 100% niskiej podłogi skończyła się w autobuach ograniczeniem dostępności miejsc (a w tramwajach ograniczeniem liczby miejsc, choć są wagony zaprojektowane autobusowo - siedzeń w cholerę, dostępne 4 i to rozkładane). MAN to przypadek kliniczny o tyle, że oni w ogóle są sceptyczni tak do drzi na ostatnim zwisie, jak do niskiej podłogi tamże. Te rozwiązania są dołożone do autobusu zaprojektowanego wcześniej bez ich uwzględnienia.
A Solaris - ni to pies, ni wydra - z trzecimi drzwiami w miejscu jak w MANowych przegubach (w zalozeniu do obsluzenia calego tylu) i czwartymi drzwiami stosunkowo blisko nich. Przy okazji, drugie drzwi sa nieruszone i sa w miare blisko przodu. Przez to wymiana pasazerska jest najwolniejsza w 2. i 3. drzwiach, bo jest miedzy nimi duuzy odstep. Byl ten gdynski prototyp - z 3 drzwiami przy przegubie - i to bylo super rozwiazanie pod nasz warszawski rynek, z zalozeniem szybkiej wymiany pasazerskiej.
No i sa jeszcze Mercedesy i Solbusy, z czyms pomiedzy (drugie drzwi daleko).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
-
- Posty: 446
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Kolejna zmiana terminu na 16.06.2020.
Chyba jednak skończy się na wozach CNG w całości kontraktu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Albo w ogóle anulowaniu przetargu ze względu na cięcie kosztów w mieście.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Uklad siedzeń nie jest w nich (aż tak) spartolony, choć jak słusznie zauważył @Dantte , układ drzwi weiele do życzenia pozostawia.Matt Cubis pisze: ↑03 kwie 2020, 16:00
Zaraz, zaraz, ale jak Solaris albo Solbusy wygrywali w przetargach, gdzie cena grała główną rolę to wszystko spoko?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Patrząc na to co się dzieje w kraju w związku z kryzysem po koronawirusie przetarg ten może zostać unieważniony. Szczególnie, że WTP przez cały czas kursuje w większości według standardowych rozkładów, wpływy do miasta spadły i temat może zostać zablokowany.
W ten sposób w ubiegłym tygodniu poleciał już prawie podpisany kontrakt na 70 przegubowców w Bratysławie.
Nie poleciał, a został zawieszony.
Kolejna zmiana terminu 7 lipca
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Dlaczego dziś nie wyjechały gazowe MANy przegubowe, a zamiast nich kursują Solarisy z BTSu?
wczoraj też nie wyjechały - może jakiś przegląd...
185 - najlepsza linia w mieście!