Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 lut 2020, 16:13

fraktal pisze:
24 lut 2020, 15:39
Generalnie gdyby do problemu podejść twórczo, kierowca mógłby mieć w karcie adnotację kiedy doładować autobus (załóżmy podczas przerwy od 14:30 do 15), żeby w miarę możliwości uniknąć ładowania podczas godzin szczytu, gdy są największe korki. I wówczas być może nie będzie trzeba tak często wprowadzać SB.
Każdy z przegubowych solarisów będzie musiał być ładowany najrzadziej co kółko (w przypadku takich linii jak 175, czy 503), więc chyba nie pyknie. Te autobusy mają około 80 kilometrów zasięgu + nie wolno rozładowywać baterii poniżej 40%. Poza tym pojemność baterii z czasem będzie maleć, do tego choćby klimatyzacja w lato.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lut 2020, 16:29

A co chodzi z tymi 40%? Jakaś twarda rezerwa?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2020, 16:58

LiIon to chyba w zakresie 25-85% mogą bezpiecznie operować? Drogie te gadżety...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 lut 2020, 17:04

KwZ pisze:
24 lut 2020, 16:29
A co chodzi z tymi 40%? Jakaś twarda rezerwa?
Rozładowanie poniżej 40% skraca o wiele bardziej żywotność akumulatorów, a przynajmniej tak twierdzą producenci taboru elektrycznego i chyba tak jest także mówione na szkoleniach dla kierowców w mza.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 lut 2020, 17:26

Autobus Czerwon pisze:
24 lut 2020, 17:04
KwZ pisze:
24 lut 2020, 16:29
A co chodzi z tymi 40%? Jakaś twarda rezerwa?
Rozładowanie poniżej 40% skraca o wiele bardziej żywotność akumulatorów, a przynajmniej tak twierdzą producenci taboru elektrycznego i chyba tak jest także mówione na szkoleniach dla kierowców w mza.
Ja moją komórkę ładuję często przy 10 procentach (chociaż monit o podłączenie ładowarki mam przy około 30 proc) i na razie nie zauważyłem gwałtownej utraty żywotności. :razz:

A tak poważnie, to E-2 (Wilanów - Płocka - Szpital) 7100 przejeżdżał bez ładowania, a tam były chyba 2 kółka + dojazd/zjazd do zajezdni. Na przykład takie 111 dałoby chyba radę przejeździć więcej niż jedno kółko, co do 116 - to w sumie nie mam pojęcia jak będzie. :)

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 24 lut 2020, 17:34

Kierman zamiast mieć przerwę będzie chciał akumulatory doładować, a tu zonk poprzedni jeszcze stoi.
No tak ze trzydziestu ogarniętych ludzi trzeba żeby to jako tako funkcjonowało.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lut 2020, 18:46

Nordyk110 pisze:Kierman zamiast mieć przerwę będzie chciał akumulatory doładować, a tu zonk poprzedni jeszcze stoi.
No tak ze trzydziestu ogarniętych ludzi trzeba żeby to jako tako funkcjonowało.
Albo będzie jak w PKP. KKZ.

A w Jaworznie to pewnie wystarczy postać pół godziny i znów jesteś w swoim czasie.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2020, 18:56

Chyba godzinę przy tamtejszych taktach :pp
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 24 lut 2020, 20:11

I na to poszly publiczne pieniadze :D
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 lut 2020, 21:53

fraktal pisze:
24 lut 2020, 15:39
Generalnie gdyby do problemu podejść twórczo, kierowca mógłby mieć w karcie adnotację kiedy doładować autobus
Kierowca MZA, widząc taką adnotację, ładowałby autobus wtedy i tylko wtedy, gdy miałby to zaznaczone w rozkładzie. To się nie uda, zbyt wielu ludziom beton cieknie z uszu.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 lut 2020, 22:42

Gdyby byli dobrze wyszkoleni, znaczna większość skumałaby pewnie, o co chodzi. Niestety dobra informacja dla kierowców kuleje i to jest istotny problem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lut 2020, 23:44

fraktal pisze:
24 lut 2020, 17:26
Autobus Czerwon pisze:
24 lut 2020, 17:04
Rozładowanie poniżej 40% skraca o wiele bardziej żywotność akumulatorów, a przynajmniej tak twierdzą producenci taboru elektrycznego i chyba tak jest także mówione na szkoleniach dla kierowców w mza.
Ja moją komórkę ładuję często przy 10 procentach (chociaż monit o podłączenie ładowarki mam przy około 30 proc) i na razie nie zauważyłem gwałtownej utraty żywotności. :razz:
Ja monit mam przy 15 % i oidp mogę sobie go przestawić (a na pewno na kompie).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 25 lut 2020, 12:03

Dziś 5870 został zarejestrowany na warszawskie blachy (koloru zielonego). Czekamy na pierwszy wyjazd liniowo :)

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 25 lut 2020, 12:18

Szymon pisze:
25 lut 2020, 12:03
Dziś 5870 został zarejestrowany na warszawskie blachy (koloru zielonego). Czekamy na pierwszy wyjazd liniowo :)
WX 5001C o ile dobrze pamiętam.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 28 lut 2020, 13:05

Jutro debiut 5870 na 503
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ODPOWIEDZ