Oczywiście, że nie potrzebują. Autobusy CNG/LNG nie mają silnika benzynowego z instalacją LPG, tylko silnik fabrycznie zaprojektowany do pracy na gazie.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Auta wyjechały tylko z właściwymi dla siebie numerami rejestracyjnymi, żadnych oznaczeń MZA. I jeden z wozów już raczej nie dojedzie, bo po 18:00 stał w fabryce.
Myślenie z LPG LPG potrzebuje na początek rozgrzać parownik. Lpg w zbiorniku jest w formie ciekłej i go gazowej trzeba je rozgrzać. Teoretycznie są też instalacje z parownikiem elektrycznym i wtedy można ruszać na gazie.
Ale zwykle gaz podgrzewany jest płynem chłodniczym.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dlaczego? Hybrydowe osobówki mają przecież mniejsze zużycie paliwa, dlaczego autobusowe nie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W Warszawskich warunkach hybrydy mają spalanie porównywalne do zwykłych wozów.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zbyt mało w korkach stoją? Przecież sama rekuperacja powinna dawać oszczędności, to są hybrydy równoległe czy szeregowe?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
To chyba nie tak, że wcale nie generują korzyści, ale korzyść w postaci zmniejszenia smogu i co2 o 10%, gdy gazowce dają 50%, a elektryki 90% jest nikła.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
-
- Posty: 158
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
W Mobilisie są to hybrydy szeregowe, w Arrivie i MZA nie orientuję się. Oszczędności owszem są, ale rzędu kilku-kilkunastu (zależnie od linii, stylu jazdy kierowcy itd) % względem zwykłego diesla.Glonojad pisze:Zbyt mało w korkach stoją? Przecież sama rekuperacja powinna dawać oszczędności, to są hybrydy równoległe czy szeregowe?
O ile pamiętam testowanie hybryd na 521, wyszło, że oszczędności nie uzasadniają większego kosztu autobusu. I że najlepiej wychodzą przy używaniu na długich prostych odcinkach o stałej prędkości, jak 521 do Falenicy.
Skoro silniki na CNG/LNG są zaprojektowane od zera tudzież w wersji przystosowanej tylko na gaz, to fajnie. O parowniku do LPG nie słyszałem, a to logiczna część. Mogę sobie łatwo wyobrazić, żeby był grzany płynem chłodniczym oraz prądem.
Skoro silniki na CNG/LNG są zaprojektowane od zera tudzież w wersji przystosowanej tylko na gaz, to fajnie. O parowniku do LPG nie słyszałem, a to logiczna część. Mogę sobie łatwo wyobrazić, żeby był grzany płynem chłodniczym oraz prądem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Z czego Solbusy LNG piec mają na ropę jak elektryki.
LNG to postać płynna jak LPG dlatego prawdopodobnie ropa będzie potrzebna.
Ja mam inne pytanie, czy LNG przynosi jakieś korzyści względem CNG, że MZA w nie idzie i dlaczego nie ma solówek LNG oprócz prototypu Solbusa?
Ja mam inne pytanie, czy LNG przynosi jakieś korzyści względem CNG, że MZA w nie idzie i dlaczego nie ma solówek LNG oprócz prototypu Solbusa?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Wszystkie warszawskie Solarisy hybrydy są równoległe. Silnik spalinowy pracuje przez cały czas, a elektryczny "doładowuje" w trakcie ruszania bądź większego obciążenia (podjazd pod wzniesienie itp.). Więcej na ten temat polecam Wikipedię: KLIKKonied Makevski pisze: ↑09 cze 2021, 9:05W Mobilisie są to hybrydy szeregowe, w Arrivie i MZA nie orientuję się. Oszczędności owszem są, ale rzędu kilku-kilkunastu (zależnie od linii, stylu jazdy kierowcy itd) % względem zwykłego diesla.Glonojad pisze:Zbyt mało w korkach stoją? Przecież sama rekuperacja powinna dawać oszczędności, to są hybrydy równoległe czy szeregowe?
Nie. Chyba, że do ogrzewania w zimie bo gazowce mają normalne Webasto. Z normą Euro 0
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ciekawe, że hybryda szeregowa jest mniej oszczędna niż równolegla (jak twierdzi wiki) - byłem przekonany, że jest właśnie odwrotnie. Pewnie to też kwestia dopasowania wielkości silnika i pojemności kondensatorów/baterii.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Doświadczenie pokazuje, przynajmniej w przypadku Urbino hybrid, że szeregowa jest bardziej oszczędna.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No tak sugeruje logika inżynierska...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.