Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 12 lut 2019, 12:24

Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 12 lut 2019, 15:46

wincenty pisze:
12 lut 2019, 12:24
A więc SOLARIS!!!!
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60845.html
Amen - bałem się ciągników że wygrają.

piorunus
Posty: 251
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 12 lut 2019, 15:52

Jak widać traktor się zaorał skoro odpuścił już drugi przetarg z rzędu na- rzekomo- ich flagowe produkty.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 lut 2019, 16:39

Chyba nikt na poważnie nie brał możliwości, że Ursus porwie się na produkcję 130 autobusów, a tym bardziej przegubowych, a tym bardziej, że to wygra...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

piorunus
Posty: 251
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 12 lut 2019, 17:49

Że Ursus bezmyślnie szarżuje to każdy wie. Myślałem właśnie, że skoro odpuścili Lublin to właśnie po to by spiąć się do boju o przeguby dla MZA. Bo przecież jak inaczej tłumaczyć ich parokrotne błaganie by MZA dopuściło doświadczenie z przegubowych trolli. Ale jak widać banki i ubezpieczyciele wreszcie powiedzieli Ursusowi "pass".

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lut 2019, 21:57

Cieszy wygrana Solarisa, ja tylko zwrócę uwagę na jeden detal- pojemność wozu. 120 osób to w zasadzie 2x mniej, niż minimum dla dlugich tramwajów w ostatnim przetargu. Taka jest cena autonomii bateryjnej...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 12 lut 2019, 21:58

Za to ile miejsc siedzących w porównaniu z bydłowozami dla TW.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2019, 6:34

A taksówki to dopiero miejsc siedzących mają... generalnie wymagania Organizatora to wymagania Organizatora.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 13 lut 2019, 7:42

Mysle, ze przecietnego pasazera to zupelnie nie interesuje (no i slusznie). A odnoszenie busow i tramwajow do taksowki jest bardzo nędzne, bo taksa nie kosztuje tyle samo.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
8239
Posty: 997
Rejestracja: 28 lis 2006, 20:03
Lokalizacja: 327901

Post autor: 8239 » 13 lut 2019, 8:12

Glonojad pisze:
12 lut 2019, 21:57
Cieszy wygrana Solarisa, ja tylko zwrócę uwagę na jeden detal- pojemność wozu. 120 osób to w zasadzie 2x mniej, niż minimum dla dlugich tramwajów w ostatnim przetargu. Taka jest cena autonomii bateryjnej...
A to nie jest tylko sztucznie zaniżona pojemność ze względu na masę własną wozu, żeby się w papierach zgadzało?
W którym miejscu wozu przestrzeń pasażerska miałaby być ograniczona aż o objętość 50 nominalnych osób? (Zakładam, że zwykły przegubik np. serii 82, 84... ma założoną pojemność ok. 170 osób)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lut 2019, 8:35

Cześć tego ubytku to zmniejszony normatyw zapełnienia dla miejsc stojących.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 lut 2019, 8:46

8239 pisze:
13 lut 2019, 8:12
Glonojad pisze:
12 lut 2019, 21:57
Cieszy wygrana Solarisa, ja tylko zwrócę uwagę na jeden detal- pojemność wozu. 120 osób to w zasadzie 2x mniej, niż minimum dla dlugich tramwajów w ostatnim przetargu. Taka jest cena autonomii bateryjnej...
A to nie jest tylko sztucznie zaniżona pojemność ze względu na masę własną wozu, żeby się w papierach zgadzało?
W którym miejscu wozu przestrzeń pasażerska miałaby być ograniczona aż o objętość 50 nominalnych osób? (Zakładam, że zwykły przegubik np. serii 82, 84... ma założoną pojemność ok. 170 osób)
Mi się wydaje że według nowszych norm ta pojemność to ok. 140 osób, ale wszystko zależy właśnie jakie normy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2019, 17:12

Zwykłego pasażera nie interesuje podział obowiązków, ale też zwykły pasażer stosunkiem 80:20 woli tramwaj od autobusu - więc mu mały udział miejsc siedzących nie przeszkadza najwyraźniej.

Zakladalem jednak, że forum nie służy zwykłym pasażerom, lecz przynajmniej średnio zaawansowanym.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 13 lut 2019, 18:26

Widząc, jak wyglądają inne konstrukcje tramwajowe na świecie i dziękując codziennie VBZ za Cobry, gdzie można zapewnić dużo miejsc siedzących przy dużej przestronności, wolałbym stosunek 100:0 na rzecz tramwajów. A więcej miejsc siedzących jest nie tylko bardziej komfortowe, ale i wiele bardziej bezpieczne.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 13 lut 2019, 18:36

piorunus pisze:
12 lut 2019, 17:49
Że Ursus bezmyślnie szarżuje to każdy wie. Myślałem właśnie, że skoro odpuścili Lublin to właśnie po to by spiąć się do boju o przeguby dla MZA. Bo przecież jak inaczej tłumaczyć ich parokrotne błaganie by MZA dopuściło doświadczenie z przegubowych trolli. Ale jak widać banki i ubezpieczyciele wreszcie powiedzieli Ursusowi "pass".
Nic tylko się cieszyć. Od wakacji wyjechało u nas chyba z 35 nowych wozów (w tym 15 przegubowych trolejbusów) i żaden nie był terminowo dostarczony, a na dodatek nie ma dnia, żeby któryś nie zjeżdżał awaryjnie. Chyba jeszcze nigdy (w sensie, że żadnego dnia) nie było stuprocentowej sprawności. Jakość wykonania - dramat, czuję się, jakbym jechał powiększoną zabawką dla dzieci z taniego plastiku i kartonu.

ODPOWIEDZ