Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
A więc SOLARIS!!!!
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60845.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60845.html
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Amen - bałem się ciągników że wygrają.wincenty pisze: ↑12 lut 2019, 12:24A więc SOLARIS!!!!
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60845.html
Jak widać traktor się zaorał skoro odpuścił już drugi przetarg z rzędu na- rzekomo- ich flagowe produkty.
Chyba nikt na poważnie nie brał możliwości, że Ursus porwie się na produkcję 130 autobusów, a tym bardziej przegubowych, a tym bardziej, że to wygra...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Że Ursus bezmyślnie szarżuje to każdy wie. Myślałem właśnie, że skoro odpuścili Lublin to właśnie po to by spiąć się do boju o przeguby dla MZA. Bo przecież jak inaczej tłumaczyć ich parokrotne błaganie by MZA dopuściło doświadczenie z przegubowych trolli. Ale jak widać banki i ubezpieczyciele wreszcie powiedzieli Ursusowi "pass".
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Cieszy wygrana Solarisa, ja tylko zwrócę uwagę na jeden detal- pojemność wozu. 120 osób to w zasadzie 2x mniej, niż minimum dla dlugich tramwajów w ostatnim przetargu. Taka jest cena autonomii bateryjnej...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Za to ile miejsc siedzących w porównaniu z bydłowozami dla TW.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A taksówki to dopiero miejsc siedzących mają... generalnie wymagania Organizatora to wymagania Organizatora.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Mysle, ze przecietnego pasazera to zupelnie nie interesuje (no i slusznie). A odnoszenie busow i tramwajow do taksowki jest bardzo nędzne, bo taksa nie kosztuje tyle samo.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
A to nie jest tylko sztucznie zaniżona pojemność ze względu na masę własną wozu, żeby się w papierach zgadzało?
W którym miejscu wozu przestrzeń pasażerska miałaby być ograniczona aż o objętość 50 nominalnych osób? (Zakładam, że zwykły przegubik np. serii 82, 84... ma założoną pojemność ok. 170 osób)
Cześć tego ubytku to zmniejszony normatyw zapełnienia dla miejsc stojących.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Mi się wydaje że według nowszych norm ta pojemność to ok. 140 osób, ale wszystko zależy właśnie jakie normy.8239 pisze: ↑13 lut 2019, 8:12A to nie jest tylko sztucznie zaniżona pojemność ze względu na masę własną wozu, żeby się w papierach zgadzało?
W którym miejscu wozu przestrzeń pasażerska miałaby być ograniczona aż o objętość 50 nominalnych osób? (Zakładam, że zwykły przegubik np. serii 82, 84... ma założoną pojemność ok. 170 osób)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zwykłego pasażera nie interesuje podział obowiązków, ale też zwykły pasażer stosunkiem 80:20 woli tramwaj od autobusu - więc mu mały udział miejsc siedzących nie przeszkadza najwyraźniej.
Zakladalem jednak, że forum nie służy zwykłym pasażerom, lecz przynajmniej średnio zaawansowanym.
Zakladalem jednak, że forum nie służy zwykłym pasażerom, lecz przynajmniej średnio zaawansowanym.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Widząc, jak wyglądają inne konstrukcje tramwajowe na świecie i dziękując codziennie VBZ za Cobry, gdzie można zapewnić dużo miejsc siedzących przy dużej przestronności, wolałbym stosunek 100:0 na rzecz tramwajów. A więcej miejsc siedzących jest nie tylko bardziej komfortowe, ale i wiele bardziej bezpieczne.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6925
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Nic tylko się cieszyć. Od wakacji wyjechało u nas chyba z 35 nowych wozów (w tym 15 przegubowych trolejbusów) i żaden nie był terminowo dostarczony, a na dodatek nie ma dnia, żeby któryś nie zjeżdżał awaryjnie. Chyba jeszcze nigdy (w sensie, że żadnego dnia) nie było stuprocentowej sprawności. Jakość wykonania - dramat, czuję się, jakbym jechał powiększoną zabawką dla dzieci z taniego plastiku i kartonu.piorunus pisze: ↑12 lut 2019, 17:49Że Ursus bezmyślnie szarżuje to każdy wie. Myślałem właśnie, że skoro odpuścili Lublin to właśnie po to by spiąć się do boju o przeguby dla MZA. Bo przecież jak inaczej tłumaczyć ich parokrotne błaganie by MZA dopuściło doświadczenie z przegubowych trolli. Ale jak widać banki i ubezpieczyciele wreszcie powiedzieli Ursusowi "pass".