Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 30 lis 2021, 4:32

Dziś kolejne 77xx mają przyjechać do Warszawy.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 30 lis 2021, 9:12

7 wozów dokładnie: 7731, 7735, 7739, 7743, 7744, 7746, 7747.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 16 gru 2021, 14:40

chudy5d pisze:
30 lis 2021, 9:12
7 wozów dokładnie: 7731, 7735, 7739, 7743, 7744, 7746, 7747.
A ostatnia dziesiątka przyjedzie jeszcze w tym roku?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 gru 2021, 15:24

W nowym roku dopiero.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 16 gru 2021, 20:50

Nie wiem co za idiota nadaje numeracje autobusom? 7700-7710 R3, późniejsze Kleszczowa. Teraz najnowsze znowu R3. Nie można było dać Kleszczowej 7700-7719 i później wszystkie wyższe Ostrobramskiej? Totalny nieprzemyślany bajzel - zresztą czego oczekiwać po ZTM.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 gru 2021, 20:53

Raczej czego oczekiwać po Tobie 🤣 To nie ZTM decyduje o przydziale wozów tylko MZA. Chciałeś błysnąć ale coś poszło nie tak 🤣

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 16 gru 2021, 21:07

Że tak powiem, Flash nie kryje się z bezpośredniością swoich wpisów, ale ma rację :)
Numeracja już dawno powinna być jednolita dla danej serii - nie ma sensu się bawić w oddzielną numerację dla danej zajezdni, a np. wozy 77xx danego dnia mogą być na R3, za miesiąc na R2, więc naprawdę nie widzę powodu do narzekania. Zresztą, ważny jest według prawa nr. rej oraz vin, oznaczenie przewoźnika może być nawet 2137 8-)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 17 gru 2021, 14:34

Tak z innej beczki, czemu drzwi odskokowe są tylko w 2 drzwiach w autobusach, nie dałoby się tego zastosować w każdych?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 17 gru 2021, 18:23

Michalk001 pisze:
16 gru 2021, 20:50
Nie wiem co za idiota nadaje numeracje autobusom? 7700-7710 R3, późniejsze Kleszczowa. Teraz najnowsze znowu R3. Nie można było dać Kleszczowej 7700-7719 i później wszystkie wyższe Ostrobramskiej? Totalny nieprzemyślany bajzel - zresztą czego oczekiwać po ZTM.
Idąc twoim tokiem myślenia, to idioci w Tramwajach Warszawskich pracują od pokoleń. Tam jedna seria wagonów jest rozrzucana po zajezdniach i nie połapiesz się, który skąd pochodzi.
Zresztą przeciętnego pasażera nie obchodzi czy wóz 7700 jest z Ostrobramskiej, Kleszczowej, Redutowej czy Inflanckiej. Dla przeciętnego pasażera ważne, że autobus przyjechał, odbył kurs i dowiózł do celu.
Poza tym 77xx są własnością MZA i jakie numery zostaną nadane, to naprawdę nie powinno cię obchodzić. MZA naprawdę weźmie sobie twoją opinię do serca o numeracji i spuści w kiblu.
Aha, tak na marginesie: twoje mieszkanie nie powinno mieć numeru 54 tylko 758685158116181681941.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 22 gru 2021, 6:10

kajo pisze:
17 gru 2021, 14:34
Tak z innej beczki, czemu drzwi odskokowe są tylko w 2 drzwiach w autobusach, nie dałoby się tego zastosować w każdych?
Akurat te drzwi odskokowe z tramwaju to nieporozumienie, wystarczy że zatnie się jedna połówka i całość się nie otwiera. Były już takie przypadki np w 14424 na elkach. Powinny być niezależne tak jak pozostałe.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 gru 2021, 23:57

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71711.html
12 sztuk to nie jest jakoś dużo.
Poza tym, zamiast kolejnych przegubowców lepiej było dokupić trochę solówek, bo plan na elektryczne niedługo zrobi się napięty.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 gru 2021, 8:13

michael112 pisze:https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71711.html
12 sztuk to nie jest jakoś dużo.
Poza tym, zamiast kolejnych przegubowców lepiej było dokupić trochę solówek, bo plan na elektryczne niedługo zrobi się napięty.
Dzięki „czystym” autobusom największe efekty ekologiczne można osiągnąć na trasach przebiegających przez teren zabudowy śródmiejskiej, gdzie jest największy ruch i trzeba ograniczać emisję spalin. Wstępny plan zakłada, że nowe elektryki obsłużą linię 136,
Przecież to się nie spina nawet zdanie po zdaniu. 136 jedzie głównie dwupasmówkami, a ze Śródmieściem ma kompetnie nic wspólnego. Mordor będzie czystszy. A jak zabraknie prądu, to będzie można skoczyć na Woronicza podładować.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 gru 2021, 9:35

michael112 pisze:
22 gru 2021, 23:57
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71711.html
12 sztuk to nie jest jakoś dużo.
Poza tym, zamiast kolejnych przegubowców lepiej było dokupić trochę solówek, bo plan na elektryczne niedługo zrobi się napięty.
Poprawka, zamiast 12 elektrycznych przegubowców, można było kupić 20 zwykłych i wypieprzyć na żyletki złom.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 gru 2021, 10:58

Emyl pisze:
michael112 pisze:
22 gru 2021, 23:57
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71711.html
12 sztuk to nie jest jakoś dużo.
Poza tym, zamiast kolejnych przegubowców lepiej było dokupić trochę solówek, bo plan na elektryczne niedługo zrobi się napięty.
Poprawka, zamiast 12 elektrycznych przegubowców, można było kupić 20 zwykłych i wypieprzyć na żyletki złom.
No ale nie z funduszu ochrony środowiska. Mnie natomiast zastanawia, czy jak znów będą upały i nakażą oszczędzanie energii, to czy autobusy tez przestaną jeździć, czy może będą spalinowe ciągniki je prowadziły.
ŁK

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 gru 2021, 12:13

Łukasz pisze:
23 gru 2021, 8:13
michael112 pisze:https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71711.html
12 sztuk to nie jest jakoś dużo.
Poza tym, zamiast kolejnych przegubowców lepiej było dokupić trochę solówek, bo plan na elektryczne niedługo zrobi się napięty.
Dzięki „czystym” autobusom największe efekty ekologiczne można osiągnąć na trasach przebiegających przez teren zabudowy śródmiejskiej, gdzie jest największy ruch i trzeba ograniczać emisję spalin. Wstępny plan zakłada, że nowe elektryki obsłużą linię 136,
Przecież to się nie spina nawet zdanie po zdaniu. 136 jedzie głównie dwupasmówkami, a ze Śródmieściem ma kompetnie nic wspólnego. Mordor będzie czystszy. A jak zabraknie prądu, to będzie można skoczyć na Woronicza podładować.
Najlepsze jest to, że Warszawa dopiero wystartuje w konkursie „Zielony transport publiczny” i przecież wcale nie musi tej dotacji dostać...

136 pewnie dlatego, ze na nowej pętli Młynów po drugiej stronie Obozowej mają stanąć ładowarki.

Szkoda jednak, że zamiast tych przegubów nie kupią jednak elektrycznych solówek - przydałyby się do obsługi 106 i 302, skoro Trakt ma być obsługiwany tylko taborem elektrycznym.

Zakup diesli w obecnych czasach jest nierealny z powodów politycznych... Mają być tylko elektryki i gazowce i koniec dyskusji :x
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ