Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 sty 2023, 6:33

https://transinfo.pl/infobus/warszawa-b ... 1674140795

Dzisiaj zostanie podpisana umowa z NFOŚiGW na dofinansowanie zakupu 12 autobusów przegubowych elektrycznych do obsługi linii 136.

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 sty 2023, 9:39

Ludzie, a dlaczego nie solówki? Tyle nowych przegubów w Warszawie, a solówki dalej będą jeździły z rocznika 2007. Tym bardziej że podejrzewam iż za cenę 12 przegubów można byłoby kupić więcej solówek.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 sty 2023, 9:46

Bo dla MZA bez różnicy jest czy wyjedzie solówka czy przegub skoro za obydwa jest taka sama stawka.

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 sty 2023, 9:55

No nie, ale przecież nadal trzymają te szarpaki na stanie, a za cenę przeguba pewnie by mieli 1,5 solówki albo i dwie. (Strzelam, bo nie znam cen.)

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 20 sty 2023, 10:55

michael112 pisze:
20 sty 2023, 9:39
Ludzie, a dlaczego nie solówki? Tyle nowych przegubów w Warszawie, a solówki dalej będą jeździły z rocznika 2007. Tym bardziej że podejrzewam iż za cenę 12 przegubów można byłoby kupić więcej solówek.
Za cudze lepiej kupować dużo i duże. ;)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2023, 11:51

Flash8222 pisze:
20 sty 2023, 9:46
Bo dla MZA bez różnicy jest czy wyjedzie solówka czy przegub skoro za obydwa jest taka sama stawka.
Jeśli ta sama stawka, to chyba lepiej mieć za nią autobus tańszy, także w eksploatacji?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 20 sty 2023, 12:19

michael112 pisze:
20 sty 2023, 9:39
Ludzie, a dlaczego nie solówki? Tyle nowych przegubów w Warszawie, a solówki dalej będą jeździły z rocznika 2007. Tym bardziej że podejrzewam iż za cenę 12 przegubów można byłoby kupić więcej solówek.
Ostatnio była w innym temacie kwestia, że jest za mało przegubów żeby dać na 177.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 sty 2023, 12:40

Mówiąc szczerze, średnio sobie wyobrażam elektryki na 136 z ładowarką tylko na jednej pętli i z takimi opóźnieniami, jakie ta linia generuje. O wiele bardziej by się przydały solówki elektryczne na 106, które mogłyby się ładować także na Browarnej. Przegubów elektrycznych jest już tyle, że brakuje pomysłów, gdzie je wysyłać.

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 sty 2023, 12:56

Zdaje się że elektryczne solówki na 106 znalazłyby się, ale jest z nimi pewien problem. Mianowicie nie jeżdżą xD

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 sty 2023, 13:15

Przecież wszystkie elektryki jeżdżą, w tym Ursusy... Tylko jak nie mają jak się ładować na mieście to jeżdżą na dodatkach na 331 i 739.

Umowa podpisana:
https://um.warszawa.pl/-/nowe-autobusy- ... a-warszawy

Chyba po raz pierwszy w Warszawie to ZTM zakupi autobusy i je wydzierżawi MZA? W dodatku ciekawostka taka, że 12 sztuk zlokalizowane zostanie w 3 zajezdniach, jak nie wygra Solaris to będą mieli po 4 rodzynki.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 sty 2023, 13:46

fraktal pisze:
20 sty 2023, 12:40
Mówiąc szczerze, średnio sobie wyobrażam elektryki na 136 z ładowarką tylko na jednej pętli i z takimi opóźnieniami, jakie ta linia generuje.
Może do końca przyszłego roku uda się wyrzucić bazarek z Natolina i postawić tam ładowarki :lol:

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 sty 2023, 13:54

ashir pisze:
20 sty 2023, 13:15
Przecież wszystkie elektryki jeżdżą, w tym Ursusy... Tylko jak nie mają jak się ładować na mieście to jeżdżą na dodatkach na 331 i 739.
Eksploatacja elektryków wyłącznie na dodatkach to istne kuriozum.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 sty 2023, 14:03

Kuriozum to nie korzystanie z dedykowanej ładowarki na Konwiktorskiej. Co tam się stało?

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 20 sty 2023, 14:40

ashir pisze:
20 sty 2023, 14:03
Kuriozum to nie korzystanie z dedykowanej ładowarki na Konwiktorskiej. Co tam się stało?
No właśnie ?
Ile miesięcy to już trwa?
Kogoś chyba się powinno wziąć za przysłowiową dupę (-(

Molo
Posty: 627
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 20 sty 2023, 14:58

Ja się zatrzymałem na tym ze podczas ładowania autobus wystawał na pas ruchu, dlatego ładowała się z kabla. Teraz jako,ze skończyła się gwarancja na Ursusy przypuszczam ,że są rożnego rodzaju „usterki” uniemożliwiające ladowanie.

ODPOWIEDZ