Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 22 sty 2020, 14:44

Glonojad pisze:
22 sty 2020, 13:14
No właśnie, chętnie porównam te czasy podróży. Podeślesz?
Ha, chciałbym coś więcej niż autopsję :D

No ja wiem, że organizator, przecież nie piję do TW. Koniec końców to nieistotne kto, układ jest beznadziejny i tyle.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sty 2020, 16:43

kajo pisze:
22 sty 2020, 14:38


Moderusy Gamma w Poznaniu mają taki układ, bardzo fajnie to działa, dużo miejsca w nich jest.
Myślałem raczej o czymś w rodzaju Citadisa 302 (Paryż, Madryt, Barcelona). Gamma ma połamaną linię podestów, dla mnie to niebezpieczne jednak.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 29 sty 2020, 14:56

Dziś odbyły się testy ładowarki na ul. Konwiktorskiej z wykorzystaniem 5870.
https://www.facebook.com/mza.warszawa/v ... 934615116/

Przy okazji napisano, że MZA "za kilka dni" spodziewa się kolejnej dostawy z Bolechowa.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sty 2020, 15:19

Ciekawe, czy już z opadami śniegu (:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 29 sty 2020, 16:23

Szymon pisze:
29 sty 2020, 14:56
Dziś odbyły się testy ładowarki na ul. Konwiktorskiej z wykorzystaniem 5870.
https://www.facebook.com/mza.warszawa/v ... 934615116/

Przy okazji napisano, że MZA "za kilka dni" spodziewa się kolejnej dostawy z Bolechowa.
Ciekawe, że był ładowany i plug-in i przez pantograf.
Zgodnie z zapowiedziami 4 sztuki mają przyjść na początku lutego.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

tatra
Posty: 291
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 29 sty 2020, 17:16

Szymon pisze:
29 sty 2020, 14:56
Dziś odbyły się testy ładowarki na ul. Konwiktorskiej z wykorzystaniem 5870.
https://www.facebook.com/mza.warszawa/v ... 934615116/

Przy okazji napisano, że MZA "za kilka dni" spodziewa się kolejnej dostawy z Bolechowa.
Zastanawia mnie numer taborowy, tak trochę od czapy.
tatra

szparag
Posty: 186
Rejestracja: 12 sty 2011, 22:44
Lokalizacja: Natolin

Post autor: szparag » 29 sty 2020, 18:05

tatra pisze:
29 sty 2020, 17:16
Zastanawia mnie numer taborowy, tak trochę od czapy.
Jak zaczną od 5870, to skończą na 5999.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 29 sty 2020, 20:53

ZTM już dawno zrobił burdel numeracyjny. A wystarczyło trzymać się zwykłego schematu i byłby porządek
Obecne 9xxx powinny być Axxx.
Obecne 5xxx powinny być 9xxx
Nowe elektryki 18m. powinny kontynuować zakres 70xx, 71xx.
Seria Conecto 62xx też jest od czapy, mogła być 32xx (obok starych 22xx), a zwolniony zakres 6xxx można było wykorzystać na solówki CNG, LNG i elektryki - byłyby spójne numeracyjnie z przegubowcami 7xxx o tym samym źródle napędu.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 29 sty 2020, 22:48

Ale wiecie, że numeracja nie obchodzi nikogo poza miłośnikami? Więcej: zdecydowana większość pasażerów ma w poważaniu to, z jakiej zajezdni jest autobus. Numeracja jest potrzebna organizatorowi i operatorom. A operatorom i organizatorowi wystarczy, że numer definiuje operatora. Więcej porządku nie trzeba.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2224
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 sty 2020, 18:20

/\ Zgadzam się,
Jednak można by było uporządkować numerację autobusów, tramwai i pociągów w całej aglomeracji w formie 5 cyfrowej.
Autobusom dołożyć z przodu 1 (np. 17301 Solbus z R3) (10000-19999)
Tramwaje 20000-26999
SKM 27xxx (np. 19WE 27301), WKD 28xxx, KM 29xxx.
Autobusy lokalne na 3xxxx (ewentualnie zamiana numeracji z szynowymi).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 sty 2020, 18:30

Zgadzasz się z Szeregowym, a proponujesz jeszcze coś bardziej głupszego? To chyba się jednak nie zgadzasz? Numery taborowe nie mają żadnego znaczenia dla pasażera. Nawet jakby chciał napisać skargę i wykorzystać numer taborowy to dla niego nie ma znaczenia czy pojazd ma numer 1111, 5555 czy A987, a w szczególności czy inne pojazdy tego samego modelu mają zgodny zakres numeracji. Przypomnę, że komunikacja miejska istnieje dla pasażerów, a nie dla miłośników prowadzących wypisówki czy dla kierowców, żeby mieli frajdę z jeżdżenia autobusem po mieście.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2224
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 sty 2020, 18:35

Zgadzam się z tym, że nie ma różnicy w autobusach, ale ZTM w bazie danych trzyma pole na typ pojazdu, a to można by było ująć to w numerze taborowym. Oczywistym jest, że dla pasażera to nie jest potrzebne.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 sty 2020, 18:40

Ostatnim zdaniem sam stwierdziłeś, że zmiana jest niepotrzebna...

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 31 sty 2020, 13:59

zxcvbnm pisze:
30 sty 2020, 18:20
/\ Zgadzam się,
Jednak można by było uporządkować numerację autobusów, tramwai i pociągów w całej aglomeracji w formie 5 cyfrowej.
Autobusom dołożyć z przodu 1 (np. 17301 Solbus z R3) (10000-19999)
Tramwaje 20000-26999
SKM 27xxx (np. 19WE 27301), WKD 28xxx, KM 29xxx.
Autobusy lokalne na 3xxxx (ewentualnie zamiana numeracji z szynowymi).
Hmmm, ta cyfra z przodu to żeby odróżnić autobus od tramwaju, tramwaj od SKM, itd. itp.? :-k

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2201
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 31 sty 2020, 19:53

Pięciocyfrowy numer utrudniłby pracę wszystkim po kolei, począwszy od prowadzących, dyspozytorów, zaplecza, Nadzoru Ruchu i skończywszy na pasażerach. Z jednej strony to fajnie jeśli numer taborowy ma jakieś znaczenie i nie jest nadawany od czapy, ale tak jak jest to wyżej wspomniane dla większości nie ma to znaczenia i nie ma co organizować specjalnie konkretnego systemu dla małej grupy miłośników.
tatra pisze:
29 sty 2020, 17:16
(...)
Zastanawia mnie numer taborowy, tak trochę od czapy.
Polityka była taka, że pojazdy ekologiczne miały mieć zakres na 7xxx, ale w międzyczasie MZA ogłosiło, że będzie zamawiać same ekologiczne pojazdy. Także bez sensu trzymać się tego jedynego zakresu.

ODPOWIEDZ