Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 17 mar 2021, 6:05

zxcvbnm pisze:
16 mar 2021, 14:48
A Solbusy z R2?
Ciekawe też, co oprócz 82 i 84 zniknie z R3, a także czy 15xx + 14xx, czy 18xx wyjadą na R4 z R3
Tak jest, MZA Lotto przy każdej dostawie działa prężnie. Solbusy z Kleszczowej mają do końca przejść na Woronicza. A co zniknie? W mojej ocenie to trochę 85xx przejdzie R3 >>> R1, a kilka 88xx ma też szansę być skasowana. Ale w przypadku Ostrobramskiej po dostawie wozów LNG.
Kiedyś był pomysł, że jak przyjdą nowe gazowce na Kleszczową to na Stalową wygnać Mercedesy 62xx.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 17 mar 2021, 9:21

Walas pisze:
16 mar 2021, 14:19
zxcvbnm pisze:
16 mar 2021, 10:31
Czy już wiadomo gdzie ostatecznie wylądują te autobusy? Dziwne, że MZA jeszcze zwleka z ogłoszeniem ostatecznej decyzji.
30 CNG 18m na R2 i 90 LNG 18m na R3 - nie mam wątpliwości
Jednak, jak to ma wyglądać z 12m? Klakson podaje 30 R3 + 10 R2, ale mi się wydaje, że całość trafi albo na pierwszą, albo na drugą zajezdnię.
Jedno jest na 80% pewne , że SU18 serii 52xx idą na R-1.
Czyli nie jest pewne:)

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 mar 2021, 11:16

SławekM pisze:
17 mar 2021, 6:05
zxcvbnm pisze:
16 mar 2021, 14:48
A Solbusy z R2?
Ciekawe też, co oprócz 82 i 84 zniknie z R3, a także czy 15xx + 14xx, czy 18xx wyjadą na R4 z R3
Kiedyś był pomysł, że jak przyjdą nowe gazowce na Kleszczową to na Stalową wygnać Mercedesy 62xx.
Kiedyś to nastąpi, ale jeśli ma przyjść 30+30 to najrozsądniej jest przenieść wszystkie BTSy i przy następny przetarg rozpisać na 65 wozów (45 62xx + 20 Solbusów).

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 17 mar 2021, 12:50

Flash8222 pisze:
17 mar 2021, 11:16
SławekM pisze:
17 mar 2021, 6:05


Kiedyś był pomysł, że jak przyjdą nowe gazowce na Kleszczową to na Stalową wygnać Mercedesy 62xx.
Kiedyś to nastąpi, ale jeśli ma przyjść 30+30 to najrozsądniej jest przenieść wszystkie BTSy i przy następny przetarg rozpisać na 65 wozów (45 62xx + 20 Solbusów).
No ale na Kleszczową, jeśli opcja rzeczywiście będzie zrealizowana, ma w sumie przyjść 70 wozów: 60 przegubów i 10 solówek.
A do oddania pewnie reszta przegubowych solbusów (dokładnie 21) i 50 innych wozów: zasadne zatem pytanie, czy będą to Mercedesy na 62xx (zunifikowane z solówkami 44xx) na Stalową, czy większość 52xx, pewnie na Woronicza, o ile nie są już serwisowane przez BTS.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 mar 2021, 13:34

Jak oni chcą (Kleszczowa) zrealizować zamianę 11 przegubowców na 10 solówek? Części brygad zmniejszy się metraż czy zmiany obsługowe?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 mar 2021, 13:40

Podobno oddamy U10 za solówki. W przypadku BTSów wymiana będzie jeden do jednego 60 gazowych Solarisów za 60 BTSów.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 mar 2021, 13:53

A U10 na R2 jest 10? I gdzie by wtedy poszły, na R4?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 mar 2021, 14:07

Tam gdzie jest reszta U10 które wcześniej były na R11

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 mar 2021, 14:08

Cóż, i tak to zmiana metrażu - jakieś linie z rejonu "Kleszczowej" na 10m dostaną 12metrowce, a jakieś linie ze "Stalowej" czy "Ostrobramskiej" dostaną 10metrowce zamiast 12metrowców, bo raczej ciężko będzie tak poprzerzucać obsługę między zajezdniami.
Ewentualnie jest jeszcze opcja wypuścić na jakieś linie z Włoch i Ursusa Alpino z Mobilisu zamiast R-2, no ale to z kolei zmniejszenie metrażu (8,6m zamiast 10m), a gdzieś indziej muszą wejść większe autobusy za te Alpina.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 mar 2021, 14:13

W sumie nie zdziwiłbym się, jakby te Solarisy przeszły na R3 i zastąpiły brygady 161, czy 219 czyli tam, gdzie ajenci mają daleko. Jednak doskonale poznali te trasy, a 10 m może wydawać się nawet za długie. Ciekawe czasy się szykują.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 mar 2021, 14:22

Moim zdaniem, chyba więcej sensu by było nie rozdzielać tych serii i:
1. Wszystkie 40 sztuk SU12CNG wysłać na "Ostrobramską".
2. 50 sztuk SU12 z 2008 r. serii 1820-1869 przenieść na "Stalową" w zamian za "szarpaki", które out.
Czyli serii 18xx także nie rozdzielamy, a wręcz przeciwnie - te z "Ostrej" dołączyłyby do swoich braci 1800-1819, które już są na "Stalowej".
3. No i brakuje wtedy 10 autobusów na "Ostrobramskiej" i to można zrekompensować albo:
3a) nadwyżką przegubowców (finalnie "Ostra" dostanie pewnie całą 90-tkę Autosanów LNG, to w zamian by oddała "tylko" 80 innych przegubów), albo
3b) niech "Ostra" dostanie jeszcze 10 SU10 albo ze "Stalowej" albo z "Kleszczowej", tylko wtedy tam by trzeba wysłać nadmiar 10 przegubowców.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 mar 2021, 14:38

Albo po prostu 40 wozów CNG za 35 wozów 12 m z lat 2011-2015. 14xx już był na R4, więc by tam dołączył. W dalszym ciągu jakaś seria rozłączona (albo 18xx, albo wyższe 15xx). Dobra, nie ma co gdybać, miałem już kończyć, bo i tak MZA zdecyduje samo.
Ja z chęcią bym wziął całą 40 na Ostrobramską, ale i 30 wozów będzie dobre :)
michael112 pisze:
17 mar 2021, 14:22
(...) finalnie "Ostra" dostanie pewnie całą 90-tkę Autosanów LNG (...)
Zgadza się, tylko R3 ma obsługę gazu LNG
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 17 mar 2021, 17:39

Lukasz436 pisze:
17 mar 2021, 9:21
Walas pisze:
16 mar 2021, 14:19

Jedno jest na 80% pewne , że SU18 serii 52xx idą na R-1.
Czyli nie jest pewne:)
Raczej jest bo na R-1 są już zrobione pomieszczenia dla BTSu
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 17 mar 2021, 18:09

Walas pisze:
17 mar 2021, 17:39
Raczej jest bo na R-1 są już zrobione pomieszczenia dla BTSu
A to mza nie odkupi tych wozów? Po co bts na Woronicza?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 18 mar 2021, 21:08

dzidek pisze:
17 mar 2021, 18:09
Walas pisze:
17 mar 2021, 17:39
Raczej jest bo na R-1 są już zrobione pomieszczenia dla BTSu
A to mza nie odkupi tych wozów? Po co bts na Woronicza?
Pod koniec zeszłego roku było, że na pewno odkupią, teraz jest wersja, że MZA się zastanawia. Choć nie wiem nad czym, bo wozy są w połowie swojego żywota, a przecież są starsze pojazdy do wycofania...

ODPOWIEDZ