Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
TW to chyba nową umowę ma miec na 22,5 roku czyli maks na ile pozwala ustawa.
https://www.mza.waw.pl/kolejnych-90-gaz ... -autosana/Michalk001 pisze: ↑08 wrz 2020, 15:34Wreszcie jest umowa z Autosanem.
https://www.facebook.com/45021889174344 ... 458863395/
Nie jest to raczej powód do radości...
Będą Solbusy-bis, głośne, niedopracowane, rozlatujące się. Żal
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Żal to czytać tak negatywne wypowiedzi.wincenty pisze: ↑08 wrz 2020, 16:16https://www.mza.waw.pl/kolejnych-90-gaz ... -autosana/Michalk001 pisze: ↑08 wrz 2020, 15:34Wreszcie jest umowa z Autosanem.
https://www.facebook.com/45021889174344 ... 458863395/
Nie jest to raczej powód do radości...
Będą Solbusy-bis, głośne, niedopracowane, rozlatujące się. Żal
Przyjadą to będziemy je oceniać, teraz chyba za wcześniej
Na podstawie czego to wnosisz? W ogóle korzystałeś z najnowszych wyrobów Autosana?wincenty pisze: ↑08 wrz 2020, 16:16https://www.mza.waw.pl/kolejnych-90-gaz ... -autosana/Michalk001 pisze: ↑08 wrz 2020, 15:34Wreszcie jest umowa z Autosanem.
https://www.facebook.com/45021889174344 ... 458863395/
Nie jest to raczej powód do radości...
Będą Solbusy-bis, głośne, niedopracowane, rozlatujące się. Żal
Autosan to nie Solbus. Mają konkretny sukces na swoim koncie - udana naprawa hybryd elektryczno-gazowych.
Ja tam jestem zadowolony. Ciekawe tylko co zmienią w konstrukcji (design z Sancityl także ma być trochę zmieniony)
Ja tam jestem zadowolony. Ciekawe tylko co zmienią w konstrukcji (design z Sancityl także ma być trochę zmieniony)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Kilkudziesięcioletnie autosany wciąż jeżdżą w pekaesach!
ŁK
-
- Posty: 4070
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Primo w jakich pekaesach xd, secundo H9 zostało już naprawdę niedużo i to zazwyczaj tylko te wyprodukowane w XXI wieku (z nielicznymi wyjątkami). No ale 20 letni autobus który nadal jeździ po odbudowie to chyba żaden wyczyn, co?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No właśnie, co Autosan wykorzysta z SM18? Tylko referencje?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
I wciąż nie wiadomo czy skorzystają z opcji na CNGMichalk001 pisze: ↑08 wrz 2020, 15:34Wreszcie jest umowa z Autosanem.
https://www.facebook.com/45021889174344 ... 458863395/
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Jechałeś w ogóle Sancity 12? Już podczas testów 917 byłem w szoku jak cichy był Sancity - przewyższał tym nawet obecne gazowe MAN-y które są jednymi z najcichszych wozów w MZA. A to było 10 lat temu.ashir pisze: ↑08 wrz 2020, 17:07Na podstawie czego to wnosisz? W ogóle korzystałeś z najnowszych wyrobów Autosana?wincenty pisze: ↑08 wrz 2020, 16:16
https://www.mza.waw.pl/kolejnych-90-gaz ... -autosana/
Nie jest to raczej powód do radości...
Będą Solbusy-bis, głośne, niedopracowane, rozlatujące się. Żal
Nie jechałem. Za to czytałem opinie o rzeszowskich gazowcach. Polecam lekturę.Michalk001 pisze: ↑09 wrz 2020, 8:25Jechałeś w ogóle Sancity 12? Już podczas testów 917 byłem w szoku jak cichy był Sancity - przewyższał tym nawet obecne gazowe MAN-y które są jednymi z najcichszych wozów w MZA. A to było 10 lat temu.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Ja wielokrotnie korzystałem, ale to chyba pytanie nie do mnie?Michalk001 pisze: ↑09 wrz 2020, 8:25Jechałeś w ogóle Sancity 12? Już podczas testów 917 byłem w szoku jak cichy był Sancity - przewyższał tym nawet obecne gazowe MAN-y które są jednymi z najcichszych wozów w MZA. A to było 10 lat temu.
A ja jechałem, również rzeszowskimi gazowcami i nie mam zastrzeżeń, bardzo przyjemne wozy, a dostawy autobusów z wyprzedzeniem kilku miesięcy bardzo na plus. Jakie były zarzuty?
Solbusy przegubowe w porównaniu do kebabów są o wiele cichsze i dobrze spasowane, na dziurach i wybojach nic nie stuka, trzeszczy i nie wali jak tych z turcjii w których po podróży od hałasu głowa mnie boli, zresztą kebaby bym porównał do odkurzaczy pod względem spasowania i walenia wszystkiego o wszystko na wybojach. Nie jestem kierowcą i nie wiem jak się prowadzą w stosunku do innych, ale z punktu widzenia pasażera nie są tak męczące i w miarę komfortowe, ale krótkie solbusy to już inna bajka, niesamowite wibracje, hałas jeszcze większy na postoju, w tym już kebeb jest przyzwoitszy. Tylko mam nadzieję że Autosan zrobi przynajmniej trochę leprze autobusy od tych zrobionych dla Europa Express City Sp. z o.o. (EEC) z chińskich podzespołów.
-
- Posty: 1219
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
O to bym się nie bał, Sancity 9 to kompletnie inna konstrukcja od "dwunastki". Ogólnie najmniejsze Sancity było nieudanym modelem w który też Jelcz wsadził łapki i wyszło co wyszło - gdyby uporano się z wibracjami silnika to byłby to fajny pojazd. O ile lubię silniki Cumminsa to ten 4 cylindrowiec był kompletną porażką.
Czy możliwe jest aby inżynierowie w Autosanie dopracowali te autobusy żeby nie "kładły" się na bok o niemal 45 stopni podczas pokonywania zakrętów?ashir pisze: ↑09 wrz 2020, 17:37Ja wielokrotnie korzystałem, ale to chyba pytanie nie do mnie?Michalk001 pisze: ↑09 wrz 2020, 8:25Jechałeś w ogóle Sancity 12? Już podczas testów 917 byłem w szoku jak cichy był Sancity - przewyższał tym nawet obecne gazowe MAN-y które są jednymi z najcichszych wozów w MZA. A to było 10 lat temu.A ja jechałem, również rzeszowskimi gazowcami i nie mam zastrzeżeń, bardzo przyjemne wozy, a dostawy autobusów z wyprzedzeniem kilku miesięcy bardzo na plus. Jakie były zarzuty?
Niestety strasznie zaczął się tłuc. Nie wiem czy to wyjątek, ale nie wróży to dobrze. Obawiam się, że za chwile komfort jazdy będzie porównywalny z rzeszowską "Stokrotką". Oczywiście wygląd zewnętrzy jest naprawdę dobry, a silnik Ivecka spisuje się doskonale. Niestety wykonanie Autosana nie jest zbytnio udane
Nie do końca dopasowane wnętrze czy też wibracje na postojach i w czasie jazdy.
Zauważyłem krzywo wkręcone wkręty na suficie przy otworach wentylacyjnych - aż razi po oczach. Autobus był full ludzi i klima przy +25 na zewnątrz wydawała się nie wyrabiać (chyba że ciepłolubny kierowca) w każdym razie przesiadłem się później do citaro gdzie było wyraźnie chłodniej (ale i pustawo). To siedzenie na końcu dostępne z podłogi totalne nieporozumienie, można go było umieścić wyżej - byłaby fajna opcja dla skocznej młodzieży.
Po tym krótkim okresie eksploatacji da się zauważyć nieco lepsze wygłuszenie wnętrza, które już się tan nie telepie. Jakość montażu to już inna sprawa, bo osłony boczne sufitu są spasowane na prawdę słabo.
Rezonowanie całego wnętrza na wolnych obrotach sprawia wrażenia jakby autobus miał się rozpaść na kawałki. I to im nowszy model, tym gorzej. W trakcie jazdy hałas jest niewielki, słychać tylko stuki z zawieszenia.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.