Odlotem od racjonalności to są w tym momencie autobusy wodorowe. Najdroższe w zakupie, z paliwem podobnie drogim jak ON i nieszczególnie ekologicznym (większość wodoru pochodzi z przetwarzania paliw kopalnych, ten zielony to mniejszość bo proces jest mało efektywny), ze względu na rzadkość pewnie będą problematyczne w naprawach. Ich główna przewaga nad zwykłym autobusem elektrycznym - możliwość przejechania całej pracy bez ładowania - chyba nie przeważa minusów.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
W tym przypadku do zakupienia byłaby większa liczba autobusów - i raczej nie byłyby to elektryki, lecz autobusy takie, które są w stanie jeździć cały dzień na jednym tankowaniu - do obsługi różnych linii.fraktal pisze: ↑12 mar 2022, 12:54No tak, ale na przykład dziś na 20 krótkich solarisów elektrycznych jeździ tylko 5. Skoro mamy problemy z wykorzystaniem elektryków, to po co nam kolejne. BTW, ja bym te solówki wysłał na N43 w noce powszednie, skoro i tak stoją bezczynnie na zajezdni, a są już kompatybilne z ładowarką na Chomiczówce.
Jeśli chodzi o elektryki to - co najwyżej - można dokupić z 10 sztuk dla linii 106, do łatania zastępstw na innych liniach, ewentualnie na 302 (po ogarnięciu kwestii ładowania).
Z elektrykami moim zdaniem największym problemem jest brak jednolitości pantografów, przez co jedne autobusy mogą jeździć tylko na 178, inne tylko na 222 i 251. Gdyby były jednakowe to żadne dodatkowe ich zakupy nie powinny być potrzebne.
Aaa, no bo jak na 251 popylają sobie Solbusy, to o czym tu opowiadać...
I nie 5, bo 222 są wszystkie elektryczne, a na 178 tylko 2/178 jest dziś nie-elektryczna.
Chodziło mi przecież o elektryczne solarisy, ursusów, jeżdżących na 178 nie wliczałem, bo procentowo mają większe wykorzystanie.
Przegubowy Autosan Sancity plącze się po Warszawie.
To do zagubionych owieczek
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Następny przetarg dopiero za dwa lata:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 73647.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 73647.html
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
A co z zakupem 12 przegubowych elektryków do obsługi 136?
Ale te są przecież z programu „Zielony Transport Publiczny” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Może przyjdą w przyszłym roku, jako symboliczna dostawa A.D. 2023
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Cześć;
Czy nowe autosany będą na Woronicza?
Czy nowe autosany będą na Woronicza?
Plotki głoszą, że 77xx z Ostrobramskiej na Kleszczową, a w zamian 52xx na Woronicza za 81xx...czy to prawda życie pokaże
No właśnie nie do końca. Pierwotnie tak miałobyć, póki co mówi się o zwykłych przenosinach między R3, a R1. A gdyby jednak 77xx wędrowały/wracały na R2, to i wtedy 10 43xx wracają też na R3 chyba.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2