Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

px33
Posty: 1582
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 18 lut 2020, 13:07

Oprócz produkcji masz jeszcze eksploatację. Plus diesele dają wkład do smogu. Może Polska w końcu przestanie jechać na elektrowniach węglowych...
Ale wszystko trzeba rozpatrywać w określonym kontekście. W bogatych miastach elektryki zastąpią autobusy z Euro 4 i nowsze, więc ta różnica w ilości zanieczyszczeń nie będzie aż tak gigantyczna. A za to różnica w cenie jest chyba w tej chwili mniej więcej dwukrotna. Abstrahując od dopłat, lepszy efekt ekologiczny dałoby włożenie tych pieniędzy w modernizację ogrzewania budynków czy nawet dopłaty do złomowania starych diesli (i zakaz pojazdów poniżej Euro 3 w centrum).
Pojazdy elektryczne mogą się (szczególnie z dotacją) okazać opłacalne, ale przy polskiej rozsądnej polityce energetycznej cena prądu może niedługo pójść w kosmos i zniweczyć oszczędność na cenie paliwa. A dochodzi jeszcze przecież zagadka z bateriami - jeśli wystarczą na zaledwie jeden 10-12-letni "cykl życia" autobusu albo wręcz mniej to może być kiepsko. No i zarządzanie flotą pojazdów, z których każdy w pewnym momencie będzie miał troche inny zasięg też może być ciekawe.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 20 lut 2020, 10:23

Ponownie przesunięto otwarcie ofert na gazowce na 26.03.2020r.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 21 lut 2020, 17:21

px33 pisze:
18 lut 2020, 13:07
W bogatych miastach elektryki zastąpią autobusy z Euro 4 i nowsze, więc ta różnica w ilości zanieczyszczeń nie będzie aż tak gigantyczna.
Tak, składowa propagandowa też jest znacząca.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lut 2020, 20:28

A ktoś się zastanawiał, co będzie, jak będą takie korki, że nie będzie czasu postać pół godziny na pętli, żeby się podładować?
ŁK

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 lut 2020, 22:30

Dlaczego od razu pół godziny? Obecna ładowarka na Konwiktorskiej ładuje 7% w jedną minutę.

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 22 lut 2020, 22:38

Łukasz pisze:
22 lut 2020, 20:28
A ktoś się zastanawiał, co będzie, jak będą takie korki, że nie będzie czasu postać pół godziny na pętli, żeby się podładować?
Będzie tryb SB i tyle.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 lut 2020, 23:05

Łukasz pisze:
22 lut 2020, 20:28
A ktoś się zastanawiał, co będzie, jak będą takie korki, że nie będzie czasu postać pół godziny na pętli, żeby się podładować?
Kilka minut spokojnie wystarczy.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 lut 2020, 0:57

Walas pisze:
22 lut 2020, 22:38
Łukasz pisze:
22 lut 2020, 20:28
A ktoś się zastanawiał, co będzie, jak będą takie korki, że nie będzie czasu postać pół godziny na pętli, żeby się podładować?
Będzie tryb SB i tyle.
Dawaj mi zasady wprowadzania SB, które pozwalają wprowadzić tryb w momencie, gdy brygada zniwelowała opoznienie postojem i może odjechać w czasie rozkładowym, ale nie pojedzie bo prąd się skończył. Awaria, nie tryb SB. Brak odjazdu i tyle.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lut 2020, 10:36

Zasady SB dla elektryków można ustalić inne niż dla taboru normalnego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 lut 2020, 11:03

Szeregowy_Równoległy pisze:
23 lut 2020, 0:57
Walas pisze:
22 lut 2020, 22:38

Będzie tryb SB i tyle.
Dawaj mi zasady wprowadzania SB, które pozwalają wprowadzić tryb w momencie, gdy brygada zniwelowała opoznienie postojem i może odjechać w czasie rozkładowym, ale nie pojedzie bo prąd się skończył. Awaria, nie tryb SB. Brak odjazdu i tyle.
Praktyka nawet dziś pokazuje, że dopóki jest tryb SB to pracownik ekspedycji decyduje o godzinie odjazdu, a nie rozkład, więc tak będzie nadal. Tryb SB będzie po prostu dotąd prowadzony aż będzie można bez przeszkód realizować rozkład jazdy. A same zasady rozpoczęcia trybu SB można przecież zmienić, gdyby trzeba było, ale też zależy co się rozumie pod pojęciem "może odjechać".

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 lut 2020, 15:00

Wprowadzenie SB jest powiązane z tym, że brygada nie zdąża na swój planowy odjazd. I te zasady są dość sztywne. SB dla elektryków będzie śmieszne, bo autobus przyjedzie, gdyby nie był na prąd, to by odjechał w swoim czasie, ale nie odjedzie, bo nie karmi się sokiem z dinozaura, tylko kulombami, które trzeba uzupełniać zdecydowanie zbyt często, żeby miało to jakiś sens.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 lut 2020, 15:39

Generalnie gdyby do problemu podejść twórczo, kierowca mógłby mieć w karcie adnotację kiedy doładować autobus (załóżmy podczas przerwy od 14:30 do 15), żeby w miarę możliwości uniknąć ładowania podczas godzin szczytu, gdy są największe korki. I wówczas być może nie będzie trzeba tak często wprowadzać SB. Ale tak naprawdę ciężko w tej chwili coś powiedzieć, skoro jedyny świeżo zakupiony elektryk jeszcze nie wyjechał ani razu w kurs z pasażerami. A trzeba by przecież oszacować na podstawie regularnej eksploatacji, ile kursów wóz może zrobić bez ładowania, żeby to dobrze oszacować. Wymagałoby to być może więcej pracy od osób na zajezdni, ale myślę, że byłoby to lepsze rozwiązanie pod pewnym względem niż zostawianie tego wyłącznie kierowcy, bo wiadomo, jeden zapomni naładować, drugi będzie ładował zbyt często itp. Nie twierdzę, że moje rozwiązanie jest pozbawione wad, ale w każdym razie dobrze by było, aby kwestię eksploatacji elektryków ogarniał ktoś, kto do problemu podejdzie w sposób twórczy. :wink:

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 24 lut 2020, 15:47

Szeregowy_Równoległy pisze:
24 lut 2020, 15:00
Wprowadzenie SB jest powiązane z tym, że brygada nie zdąża na swój planowy odjazd. I te zasady są dość sztywne. SB dla elektryków będzie śmieszne, bo autobus przyjedzie, gdyby nie był na prąd, to by odjechał w swoim czasie, ale nie odjedzie, bo nie karmi się sokiem z dinozaura, tylko kulombami, które trzeba uzupełniać zdecydowanie zbyt często, żeby miało to jakiś sens.
A ja jestem ciekawy jak to wygląda w Jaworznie, tam 40% tej małej floty jest elektryczne, kupują kolejne, zaraz będą w 100% elektryczni, tam się takie tragedie dzieją?

Tam dzieją się rzeczy jakie nie dzieją się w całej Polsce. Ludzie nie giną na drogach od 2 lat, elektryki wszędzie, zatok autobusowych nie ma, ulicę się zwężą, rowerostrady się buduje, zwiększyli ruch pieszy w mieście. Chyba jakieś czary :)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lut 2020, 15:57

Przy polskim krzykactwie to rzeczywiście czary.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2020, 16:04

Albo postoje przy ładowarce na godzinę stania.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ