Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Z tego co wiem muszą być konkretne przesłanki. Np. zapis, że przetarg może zostać anulowany bez podawania powodu lub z powodu wysokiej ceny
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Tymczasem MZA być może ogłosi przetarg w tym roku na kolejne autobusy... elektryczne. Przynajmniej tak donosi redaktor osa. Raczej wyjścia nie mają, bo gaz jest drogi, a na diesle pewnie nie ma zgody.
Na wodór nie chcą nic kupić? Kiedyś MZA planowało zakupić 10 sztuk.
Jeśli najlepsza oferta mieściła się w przeznaczonej kwocie to nie można anulować po otwarciu ofert. A przed otwarciem ofert nie bardzo wiadomo jakie to oferty.michael112 pisze: ↑24 sty 2023, 19:28A nie można było wtedy, znając zgłoszone oferty, anulować przetarg i krótko potem rozpisać nowy, tym razem z taką klauzulą jaką np. proponował ZielonyJamnik?
A taka klauzula chyba niewiele by pomogła jeśli Autosan w jakiś sposób ogarnął sobie jako referencję przegubowe Solbusy. A gdyby w przetargu na LNG było wymagane doświadczenie tylko na CNG to przecież to byłby absurd
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Można by było wprowadzić zapis o konieczności stosowania własnego doświadczenia.
O jakim absurdzie mówisz, a czym tak naprawdę różni się LNG od CNG, prócz stanu skupienia (czyt. magazynowania paliwa)? Silnik dokładnie ten sam.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Autosan miał doświadczenie na przegubowe autobusy LNG (cholera wie w jaki sposób je nabyli, może odkupili kawałek Solbusa i to było ich). Gdyby w przetargu było wymaganie doświadczenia na CNG a nie było na LNG (które Autosan spełniał), to to przecież byłoby idiotyczne.
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Ale z tego co pamiętam w przetargu było wymagane CNG, dlatego wystartował też Solaris. Co do przegubów to nie były wymagane.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36587
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
W sensie: niedopuszczenia wchodzenia w konsorcja i wspólnego startu? Wątpliwe...ZielonyJamnik pisze: ↑25 sty 2023, 9:14Można by było wprowadzić zapis o konieczności stosowania własnego doświadczenia.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Miasta, ZTMu, whatever. Nie sądzicie chyba że MZA może sobie ogłaszać przetargi na autobusy bez uzgodnienia specyfikacji z ZTMem.
Tego to nikt nie wie. Nie wiadomo zresztą, czy ten przetarg będzie, bo według autora artykułu, MZA liczy na jakieś bliżej niesprecyzowane dofinansowanie. Raczej na pewno więc nikt nie zerwie kontraktu na Autosany, bo istnieje szansa nie byłoby nowych autobusów wcale.
Myślę zresztą, że te opóźnienia po stronie Autosana to nie tyle z powodu braku doświadczenia, a raczej z powodu braku komponentów. Teraz będą im raczej wysyłać komponenty do montażu uzbrojenia.
Coś Warszawa nie ma szczęścia do Autosanów, a Autosan do Warszawy.ZielonyJamnik pisze: ↑23 sty 2023, 21:10Kolejny raport Autosanowy:
-ostatnio w systemie pojawił się #7832
-w tym roku był odpalany tylko #7830
-#7831, #7833, #7834, #7835 stoją od prawie 2 miesięcy w tym samym miejscu
Wozy dla EEC w 2015 też przyjeżdżały w wielkim bólu i z wielkim opóźnieniem
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
A kto mówi o zabronieniu konsorcjum? Konsorcjum można dopuszczać, przecież Solbus upadł, więc ich doświadczenie i tak się nie liczy, to raz. A dwa zazwyczaj firmy wrzucają zapis wykazania się doświadczeniem dostarczenia w ciągu ostatnich 3lat, nawet gdyby jakaś kolejna firma-spadkobierca by wszedł w konsorcjum i tak swojego doświadczenia nie dadzą, bo ostatni raz Solbus dostarczył przeguby wiele lat temu.
Reasumując Solbus miał licencję na autobus, a nie na doświadczenie, wystarczyło dać zapis o dostawie choćby 1 przeguba i Autosan by nie spełniał wymogów.
@Jurand z EEC tam to szersza historia, właściciel EEC też miał bardzo dużo za uszami.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
ZTCP i co można przeczytać w dostępnych artykułach prasowych, MZA dały zapis o dostawie 30 przegubów. I co Ty na to?ZielonyJamnik pisze: ↑25 sty 2023, 15:59Reasumując Solbus miał licencję na autobus, a nie na doświadczenie, wystarczyło dać zapis o dostawie choćby 1 przeguba i Autosan by nie spełniał wymogów.
- ZielonyJamnik
- Posty: 670
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Zamiast "ZTCP" to może warto poszukać info, zapis brzmiał mniej więcej:
"Wymóg doświadczenia określa jedynie, że oferent musi się legitymować w ciągu ostatnich TRZECH LAT dostawami autobusów CNG o łącznej wartości 40 mln zł, w czym mają się zawierać autobusy przegubowe o wartości minimum 30 mln zł."
To daje ok. 12 przegubów. Nie mam bladego pojęcia skąd Autosan wziął doświadczenie na przeguby. Przetarg był w 2020, a najświeższe co pamiętam to słynne Częstochowskie hybrydy CNG, ale to rocznik 2015, więc odpada. Być może Solaris mógł powiedzieć "sprawdzam" w KIO.
"Wymóg doświadczenia określa jedynie, że oferent musi się legitymować w ciągu ostatnich TRZECH LAT dostawami autobusów CNG o łącznej wartości 40 mln zł, w czym mają się zawierać autobusy przegubowe o wartości minimum 30 mln zł."
To daje ok. 12 przegubów. Nie mam bladego pojęcia skąd Autosan wziął doświadczenie na przeguby. Przetarg był w 2020, a najświeższe co pamiętam to słynne Częstochowskie hybrydy CNG, ale to rocznik 2015, więc odpada. Być może Solaris mógł powiedzieć "sprawdzam" w KIO.
Mkną po koleinach zielone jamniki...