Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 lip 2019, 10:38

Emyl pisze:
16 lip 2019, 7:40
Jak na razie to częściej pochłaniają mózgi. Nowa linia? Na jedną brygadę? Ma zachęcić do korzystania ze zbiorkomu?
251 ma być całe elektryczne przecież 🙄

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 lip 2019, 14:48

Emyl pisze:
15 lip 2019, 19:57
Jestem w stanie wybaczyć MZA takiego lapsusa tylko jeśli było to podyktowane chęcią przetestowania różnych standardów.
Może, chociaż wydaje mi się, że raczej nie napisali dość szczegółowo SIWzu. A potem podniosły się komentarze, że w ogóle byłoby zrobić odwrócone pantografy - tj. stacjonarne ładowarki z pantografami wysuwanymi w dół do stalowych szyn/styków na autobusach. Wtedy tańsze (i lżejsze) urządzenie byłoby na wielu autobusach, a bardziej skomplikowane na niewielu ładowarkach.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lip 2019, 17:36

wincenty pisze:
16 lip 2019, 9:04
Emyl pisze:
16 lip 2019, 7:40
Jak na razie to częściej pochłaniają mózgi. Nowa linia? Na jedną brygadę? Ma zachęcić do korzystania ze zbiorkomu?
Wygląda na jakaś propagandową akcję władz Konstancina, które w sprawach komunikacji słabo się chyba rozeznają.
Chyba pozazdrościli Łomiankom, które wkrótce będą miały dwa elektryki na liniach do swojego miasteczka :D
To co... 242 Os. Grapa - Os. Kabaty bez objeżdżania Mirkowa w połowie częstotliwości 742?
Plus jest taki, że linia mogłaby wypełnić luki w koordynacji z Kabat.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 lip 2019, 17:47

Lepiej poprawić koordynację.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lip 2019, 18:19

Koordynacja (dla przykładu w popołudniowym szczycie z Kabat) jest ładna, ale przy obecnych częstotliwościach nie da się uniknąć jednej dziury na godzinę.
710: 06, 26, 46;
742: 16
724: 56
Dziura: 36.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lip 2019, 19:42

Trzeba by się pobawić 710 i połamać takt np. 06-31-46 (lub jeszcze bardziej odchodząc od końcówek 01 i 06).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 16 lip 2019, 22:31

Przed wakacjami w szczycie B wspomnianej dziury nie było. Z Metra Kabaty koordynacja wyglądała tak:
710: 01 11 31 41
724: 51
742: 21

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 16 lip 2019, 23:07

spoko, ale to nie temat rozkładowy
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 lip 2019, 23:34

KwZ pisze:
16 lip 2019, 14:48
Emyl pisze:
15 lip 2019, 19:57
Jestem w stanie wybaczyć MZA takiego lapsusa tylko jeśli było to podyktowane chęcią przetestowania różnych standardów.
Może, chociaż wydaje mi się, że raczej nie napisali dość szczegółowo SIWzu. A potem podniosły się komentarze, że w ogóle byłoby zrobić odwrócone pantografy - tj. stacjonarne ładowarki z pantografami wysuwanymi w dół do stalowych szyn/styków na autobusach. Wtedy tańsze (i lżejsze) urządzenie byłoby na wielu autobusach, a bardziej skomplikowane na niewielu ładowarkach.
Dokładnie, na forum między innymi ja podnosiłem te głosy.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2203
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 17 lip 2019, 3:32

Zapewne i tak jak eksploatacja elektryków rozpocznie się na poważnie to będzie akcja na wymianę pantografów do ładowania na jeden typ.

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 17 lip 2019, 15:20

O ile to będzie możliwe. No i producent autobusu raczej będzie chciał czegoś (kasy albo ustępstw) za umożliwienie modyfikacji pojazdu podczas gwarancji i przygotowanie zatwierdzonego projektu.
Albo producent może nie istnieć...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 lip 2019, 19:12

Kiedy ma być pierwszy SU18IVE według umowy?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 lip 2019, 21:08

Najpierw to niech podpiszą umowę, a potem od 6 do 10 miesięcy chyba.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2203
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 18 lip 2019, 4:38

px33 pisze:
17 lip 2019, 15:20
O ile to będzie możliwe. No i producent autobusu raczej będzie chciał czegoś (kasy albo ustępstw) za umożliwienie modyfikacji pojazdu podczas gwarancji i przygotowanie zatwierdzonego projektu.
Albo producent może nie istnieć...
Dlatego napisałem „jak eksploatacja elektryków rozpocznie się na poważnie”. Sądzę, że do tego czasu minie gwarancja na obecne SU12 czy Ursusy.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 18 lip 2019, 12:50

MJ pisze:
17 lip 2019, 3:32
Zapewne i tak jak eksploatacja elektryków rozpocznie się na poważnie to będzie akcja na wymianę pantografów do ładowania na jeden typ.
Jakby chcieli w Ursusach zmienić typ pantografu to by już to zrobili, a nie budowali specjalnie dla nich osobną ładowarkę...

ODPOWIEDZ