Jeśli tak to dobrze - będzie szansa wycięcia wszystkich 81xx (może Ślimakowo dostanie w spadku po Kleszczowej ślimaki 52xx ).
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Jeśli bawimy się w analizy to wychodzi 1:1 moim zdaniem robiąc tak można by było zrobić porządek w MZA:
1000-1015 - U10 R3
1020-1039 - SM10 R1
1040-1049 - U10 R4
1050-1059 - U10 R2
1060-1079 - SM10 R1
1200-1224 - SM12 R1
1411-1430 - U12 R3
1520-1535 - U12 R3
1536-1555 - U12 R4
1800-1869 - U12 R4
1901-1920 - U12 el R1
1990-1999 - URSUS R1
2000-2020 - SM18 R2
2021-2046 - SM18 R1
2200-2259 - CONECTO G R2
3400-3469 - NG363 R4
4000-4039 - U12 CNG R3
4200-4249 - NL313 CNG R2
4400-4434 - CONECTO LF R4
5201-5260 - U18 R4
5401-5460 - U18 R4
5700-5759 - U18 cng R2
5870-5899 - U18 el R1
5900-5949 - U18 el R3
5950-5999 - U18 el R4
6200-6244 - CONECTO G R2
7200-7259 - NG313 CNG R2
7301-7335 - SM18 lng R3
7400-7489 - Autosan SC18 LNG R3
8300-8369 - U18 R3
8396-8399 - U18 hy R3
8441-8465 - U18 R1
8500-8579 - U18 R1
8580-8595 - U18 R3
8800-8899 - U18 R1
Na dzień dzisiejszy w ruchu:
R1 - 356 szt
MINI - 40
MAXI - 55
MEGA - 261
R2 - 307 szt
MINI - 10
MAXI - 50
MEGA - 247
R3 - 357 szt
MINI - 16
MAXI - 86
MEGA - 255
R4 - 379 szt
MINI - 10
MAXI - 125
MEGA - 244
Po analizie i relokacji wozów wychodzi mi podbnie:
R1 - 356 SZT
MINI - 40
MAXI - 55
MEGA - 261
R2 - 306 SZT
MINI - 10
MAXI - 50
MEGA - 246
R3 - 357 SZT
MINI - 16
MAXI - 76
MEGA - 265
R4 - 375 SZT
MINI - 10
MAXI - 125
MEGA - 240
Pozdrawiam. Najstarsze wozy z 2008 roku.
Analiza jest mojego autorstwa, nie jest wykładnikiem że tak będzie czas pokaże.
Jak się sprawdzi byłby porządek.
Do przeniesienia nie dużo w miarę dostaw można przenosić i kasować:
1100-1119 - kasacja
1400-1409 - kasacja
1500-1519 - kasacja
1820-1869 - R3 > R4
33xx - kasacja
39xx - kasacja
5201-5260 - po ewentualnym odkupie można od razu przenosić R2 > R4
81xx - kasacja
82xx - kasacja
8401-8440 - kasacja
8441-8465 - R3 > R1
8561-8579 - R3 > R1
8580-8585 - R4 > R3
8830-8855 - R3 > R1
8856-8870 - R4 > R1
1000-1015 - U10 R3
1020-1039 - SM10 R1
1040-1049 - U10 R4
1050-1059 - U10 R2
1060-1079 - SM10 R1
1200-1224 - SM12 R1
1411-1430 - U12 R3
1520-1535 - U12 R3
1536-1555 - U12 R4
1800-1869 - U12 R4
1901-1920 - U12 el R1
1990-1999 - URSUS R1
2000-2020 - SM18 R2
2021-2046 - SM18 R1
2200-2259 - CONECTO G R2
3400-3469 - NG363 R4
4000-4039 - U12 CNG R3
4200-4249 - NL313 CNG R2
4400-4434 - CONECTO LF R4
5201-5260 - U18 R4
5401-5460 - U18 R4
5700-5759 - U18 cng R2
5870-5899 - U18 el R1
5900-5949 - U18 el R3
5950-5999 - U18 el R4
6200-6244 - CONECTO G R2
7200-7259 - NG313 CNG R2
7301-7335 - SM18 lng R3
7400-7489 - Autosan SC18 LNG R3
8300-8369 - U18 R3
8396-8399 - U18 hy R3
8441-8465 - U18 R1
8500-8579 - U18 R1
8580-8595 - U18 R3
8800-8899 - U18 R1
Na dzień dzisiejszy w ruchu:
R1 - 356 szt
MINI - 40
MAXI - 55
MEGA - 261
R2 - 307 szt
MINI - 10
MAXI - 50
MEGA - 247
R3 - 357 szt
MINI - 16
MAXI - 86
MEGA - 255
R4 - 379 szt
MINI - 10
MAXI - 125
MEGA - 244
Po analizie i relokacji wozów wychodzi mi podbnie:
R1 - 356 SZT
MINI - 40
MAXI - 55
MEGA - 261
R2 - 306 SZT
MINI - 10
MAXI - 50
MEGA - 246
R3 - 357 SZT
MINI - 16
MAXI - 76
MEGA - 265
R4 - 375 SZT
MINI - 10
MAXI - 125
MEGA - 240
Pozdrawiam. Najstarsze wozy z 2008 roku.
Analiza jest mojego autorstwa, nie jest wykładnikiem że tak będzie czas pokaże.
Jak się sprawdzi byłby porządek.
Do przeniesienia nie dużo w miarę dostaw można przenosić i kasować:
1100-1119 - kasacja
1400-1409 - kasacja
1500-1519 - kasacja
1820-1869 - R3 > R4
33xx - kasacja
39xx - kasacja
5201-5260 - po ewentualnym odkupie można od razu przenosić R2 > R4
81xx - kasacja
82xx - kasacja
8401-8440 - kasacja
8441-8465 - R3 > R1
8561-8579 - R3 > R1
8580-8585 - R4 > R3
8830-8855 - R3 > R1
8856-8870 - R4 > R1
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Przypuszczam, że niestety zostaną też dokończone przerzuty Solbusów z Kleszczowej na Woronicza.
1. SU12 CNG będzie 30, a nie 40 i dotychczas gdzie trafią
2. 8441-8465 są teraz na R4
3. Raczej 18xx zostaną na R3, a wylecą 14xx i 15xx na Stalową - podobna ilość (20 14xx+15 15xx, a 30 CNG) i wtedy będą na R3 2 serie tylko.
Ale mniej więcej ok.
2. 8441-8465 są teraz na R4
3. Raczej 18xx zostaną na R3, a wylecą 14xx i 15xx na Stalową - podobna ilość (20 14xx+15 15xx, a 30 CNG) i wtedy będą na R3 2 serie tylko.
Ale mniej więcej ok.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Czemu niestety? Jak się poskłada fakty do kupy, to wydaje się to całkiem logiczne. "Woronicza" od dawna miała dieslowe Solbusy krótkie. Dokładając im pozostałe Solbusy przegubowe, będą mieli całą trzódkę tych pojazdów w wersji dieslowskiej.
Jeszcze optymalniej byłoby poprzerzucać wszystkie Solbusy na Ostrobramską (i 10m, i 12m i 18m), bo tam już mają Solbusy LNG, a odwrotnie przenieść się nie da ze względu na infrastrukturę. Jednak z przenoszeniem takiej dużej liczby autobusów (Ostra musiałaby wysłać na Woronicza swoje Solarisy) będzie za duży bałagan. Przynajmniej niech Solbusy na diesla będą w jednej zajezdni.
Nieprawda. Wyraźnie masz napisane, że będzie 40 solówek. Przegubowców ma być początkowo 30, ale mamy nadzieję że
i wtedy będzie ich 60.
Rzeczywiście. 40 wozów. Że przeoczyłem taki fakt i pomyliłem liczby. Ale to tym lepiej. 40 nowych gazowców 12 m, i 90 18 m na R3 to byłaby naprawdę porządna liczba. Z niecierpliwością czekam na kartony IV i jeszcze większą na Sancity LNG
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
40 solówek CNG nie pójdzie na Ostrobramską, tam może trafi 10 maks 15 wozów. Reszta na Kleszczową.
I na Kleszczowej niby pomieści się 80 solówek jak tam zawsze było 50 tego typu wozów?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
No to MZA zgłosi ZTMowi nową strukturę wozów na Kleszczowej i te 30 solówek więcej wyjedzie na okoliczne linie obsługiwane dotychczas przez ajentów. Jednocześnie pewnie na R-11 zmniejszy się o 30 wozów liczba przegubowców. Kleszczowa odda zapewne resztę solbusòw na Woronicza. A gdy dojdą wozy z opcji stawiam na przerzut kebabów 62xx na Stalową.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No rozumiem, to by wymagało głębszych zmian obsługowych, bo na którejś z innych zajezdni by było o te 30 solówek mniej, a więcej przegubowców. I w tamtym rejonie by wzrosła liczba linii obsługiwanych przez ajentów.wincenty pisze: ↑07 sie 2020, 7:26No to MZA zgłosi ZTMowi nową strukturę wozów na Kleszczowej i te 30 solówek więcej wyjedzie na okoliczne linie obsługiwane dotychczas przez ajentów. Jednocześnie pewnie na R-11 zmniejszy się o 30 wozów liczba przegubowców. Kleszczowa odda zapewne resztę solbusòw na Woronicza. A gdy dojdą wozy z opcji stawiam na przerzut kebabów 62xx na Stalową.
Tylko w takim wypadku to opłaca się wszystkie 40 solówek wysłać na "Kleszczową", bo dla "Ostrobramskiej" trzeba by budować infrastrukturę do tankowania CNG. A jeśli już planują przystosować "Ostrobramską" to niech już wyślą tam te 40 solówek za inne solówki do przeniesienia. I tak "Kleszczowa" ma już 50, "Ostrobramska" by miała 40.
Podobne wnioski można by wynsuć z tego, co pisał np. @beni, tzn. z tym że ma być 40 nowych solówek, a starych "szarpaków" było 50. Myślałem że będzie kasowanie "jedna solówka za jedną nową solówkę", ale można też skasować wszystkie "szarpaki" i 10 spośród nich zastąpić... przegubowcami (przy wykorzystaniu opcji to liczba przegubowców i bez tego wzrośnie). Potem się okaże że jakaś jedna, może dwie linie obsługiwane dotąd przez solówki przejdzie na przegubowce - czy to oficjalnie, czy też może na zasadzie "promocji", którą ostatnio robi "Woronicza".
No właśnie, przypadkiem R3 nie wymaga tylko lekkich zmian? Zresztą o czym my mówimy, na R3 nie było MAXI zakupów od 2011 r. więc wreszcie by się przydało. Ale dopóki MZA nie poda oficjalnej informacji to możemy sobie tak strzelać.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Najlogiczniej jest oddać wozy U10 na Ostrą i resztę Solbusów w zamian za solówki. Wtedy Kleszczowa dostanie to co teraz ma np. Mobilis i Woronicza na solówkach.wincenty pisze: ↑07 sie 2020, 7:26No to MZA zgłosi ZTMowi nową strukturę wozów na Kleszczowej i te 30 solówek więcej wyjedzie na okoliczne linie obsługiwane dotychczas przez ajentów. Jednocześnie pewnie na R-11 zmniejszy się o 30 wozów liczba przegubowców. Kleszczowa odda zapewne resztę solbusòw na Woronicza. A gdy dojdą wozy z opcji stawiam na przerzut kebabów 62xx na Stalową.
Przede wszystkim ciekawe ile Autosan będzie miał opóźnienia. Nigdy nie produkowali tylu przegubów, a co dopiero na gaz LNG. Także opcja wykupu solarisów CNG może bardzo się przyda. To zamówienie to szansa dla Autosana, która może mu otworzyć wiele ŕynków, ciekawe jak ją wykorzysta.
Ostatnia Autosan dostarcza wozy przed terminem, zwłaszcza popatrz na dostawę 60 gazowych Sancity 12LF CNG dla MPK Rzeszów.
Infrastruktura na R3 jest przystosowana do tankowania CNG http://pgnig.pl/aktualnosci/-/news-list ... rentPage=1michael112 pisze:No rozumiem, to by wymagało głębszych zmian obsługowych, bo na którejś z innych zajezdni by było o te 30 solówek mniej, a więcej przegubowców. I w tamtym rejonie by wzrosła liczba linii obsługiwanych przez ajentów.wincenty pisze: ↑07 sie 2020, 7:26No to MZA zgłosi ZTMowi nową strukturę wozów na Kleszczowej i te 30 solówek więcej wyjedzie na okoliczne linie obsługiwane dotychczas przez ajentów. Jednocześnie pewnie na R-11 zmniejszy się o 30 wozów liczba przegubowców. Kleszczowa odda zapewne resztę solbusòw na Woronicza. A gdy dojdą wozy z opcji stawiam na przerzut kebabów 62xx na Stalową.
Tylko w takim wypadku to opłaca się wszystkie 40 solówek wysłać na "Kleszczową", bo dla "Ostrobramskiej" trzeba by budować infrastrukturę do tankowania CNG. A jeśli już planują przystosować "Ostrobramską" to niech już wyślą tam te 40 solówek za inne solówki do przeniesienia. I tak "Kleszczowa" ma już 50, "Ostrobramska" by miała 40.
Podobne wnioski można by wynsuć z tego, co pisał np. [mention]beni[/mention], tzn. z tym że ma być 40 nowych solówek, a starych "szarpaków" było 50. Myślałem że będzie kasowanie "jedna solówka za jedną nową solówkę", ale można też skasować wszystkie "szarpaki" i 10 spośród nich zastąpić... przegubowcami (przy wykorzystaniu opcji to liczba przegubowców i bez tego wzrośnie). Potem się okaże że jakaś jedna, może dwie linie obsługiwane dotąd przez solówki przejdzie na przegubowce - czy to oficjalnie, czy też może na zasadzie "promocji", którą ostatnio robi "Woronicza".