Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 06 sie 2020, 9:44

Flash8222 pisze:
06 sie 2020, 9:03
SławekM pisze:
05 sie 2020, 11:50
Z tego co się wywiedziałem, 52xx zostaną bo jest opcja wykupu.
Potwierdzam, wozy zostaną wykupione przez MZA. Na 90% MZA skorzysta też z opcji powiększenia kontraktu na przeguby CNG.
Jeśli tak to dobrze - będzie szansa wycięcia wszystkich 81xx (może Ślimakowo dostanie w spadku po Kleszczowej ślimaki 52xx ;) ).

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 06 sie 2020, 14:07

Jeśli bawimy się w analizy to wychodzi 1:1 moim zdaniem robiąc tak można by było zrobić porządek w MZA:

1000-1015 - U10 R3
1020-1039 - SM10 R1
1040-1049 - U10 R4
1050-1059 - U10 R2
1060-1079 - SM10 R1
1200-1224 - SM12 R1
1411-1430 - U12 R3
1520-1535 - U12 R3
1536-1555 - U12 R4
1800-1869 - U12 R4
1901-1920 - U12 el R1
1990-1999 - URSUS R1
2000-2020 - SM18 R2
2021-2046 - SM18 R1
2200-2259 - CONECTO G R2
3400-3469 - NG363 R4
4000-4039 - U12 CNG R3
4200-4249 - NL313 CNG R2
4400-4434 - CONECTO LF R4
5201-5260 - U18 R4
5401-5460 - U18 R4
5700-5759 - U18 cng R2
5870-5899 - U18 el R1
5900-5949 - U18 el R3
5950-5999 - U18 el R4
6200-6244 - CONECTO G R2
7200-7259 - NG313 CNG R2
7301-7335 - SM18 lng R3
7400-7489 - Autosan SC18 LNG R3
8300-8369 - U18 R3
8396-8399 - U18 hy R3
8441-8465 - U18 R1
8500-8579 - U18 R1
8580-8595 - U18 R3
8800-8899 - U18 R1

Na dzień dzisiejszy w ruchu:

R1 - 356 szt
MINI - 40
MAXI - 55
MEGA - 261

R2 - 307 szt
MINI - 10
MAXI - 50
MEGA - 247

R3 - 357 szt
MINI - 16
MAXI - 86
MEGA - 255

R4 - 379 szt
MINI - 10
MAXI - 125
MEGA - 244

Po analizie i relokacji wozów wychodzi mi podbnie:
R1 - 356 SZT
MINI - 40
MAXI - 55
MEGA - 261

R2 - 306 SZT
MINI - 10
MAXI - 50
MEGA - 246

R3 - 357 SZT
MINI - 16
MAXI - 76
MEGA - 265

R4 - 375 SZT
MINI - 10
MAXI - 125
MEGA - 240

Pozdrawiam. Najstarsze wozy z 2008 roku.

Analiza jest mojego autorstwa, nie jest wykładnikiem że tak będzie czas pokaże.
Jak się sprawdzi byłby porządek.

Do przeniesienia nie dużo w miarę dostaw można przenosić i kasować:
1100-1119 - kasacja
1400-1409 - kasacja
1500-1519 - kasacja
1820-1869 - R3 > R4
33xx - kasacja
39xx - kasacja
5201-5260 - po ewentualnym odkupie można od razu przenosić R2 > R4
81xx - kasacja
82xx - kasacja
8401-8440 - kasacja
8441-8465 - R3 > R1
8561-8579 - R3 > R1
8580-8585 - R4 > R3
8830-8855 - R3 > R1
8856-8870 - R4 > R1
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2203
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 06 sie 2020, 18:55

Przypuszczam, że niestety zostaną też dokończone przerzuty Solbusów z Kleszczowej na Woronicza.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 sie 2020, 22:44

1. SU12 CNG będzie 30, a nie 40 i dotychczas gdzie trafią
2. 8441-8465 są teraz na R4
3. Raczej 18xx zostaną na R3, a wylecą 14xx i 15xx na Stalową - podobna ilość (20 14xx+15 15xx, a 30 CNG) i wtedy będą na R3 2 serie tylko.
Ale mniej więcej ok.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 06 sie 2020, 22:56

MJ pisze:
06 sie 2020, 18:55
Przypuszczam, że niestety zostaną też dokończone przerzuty Solbusów z Kleszczowej na Woronicza.
Czemu niestety? Jak się poskłada fakty do kupy, to wydaje się to całkiem logiczne. "Woronicza" od dawna miała dieslowe Solbusy krótkie. Dokładając im pozostałe Solbusy przegubowe, będą mieli całą trzódkę tych pojazdów w wersji dieslowskiej.
Jeszcze optymalniej byłoby poprzerzucać wszystkie Solbusy na Ostrobramską (i 10m, i 12m i 18m), bo tam już mają Solbusy LNG, a odwrotnie przenieść się nie da ze względu na infrastrukturę. Jednak z przenoszeniem takiej dużej liczby autobusów (Ostra musiałaby wysłać na Woronicza swoje Solarisy) będzie za duży bałagan. Przynajmniej niech Solbusy na diesla będą w jednej zajezdni.
zxcvbnm pisze:
06 sie 2020, 22:44
SU12 CNG będzie 30, a nie 40 i dotychczas gdzie trafią
Nieprawda. Wyraźnie masz napisane, że będzie 40 solówek. Przegubowców ma być początkowo 30, ale mamy nadzieję że
Flash8222 pisze:
06 sie 2020, 9:03
Na 90% MZA skorzysta też z opcji powiększenia kontraktu na przeguby CNG.
i wtedy będzie ich 60.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 sie 2020, 23:52

Rzeczywiście. 40 wozów. Że przeoczyłem taki fakt i pomyliłem liczby. Ale to tym lepiej. 40 nowych gazowców 12 m, i 90 18 m na R3 to byłaby naprawdę porządna liczba. Z niecierpliwością czekam na kartony IV i jeszcze większą na Sancity LNG :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 07 sie 2020, 6:54

40 solówek CNG nie pójdzie na Ostrobramską, tam może trafi 10 maks 15 wozów. Reszta na Kleszczową.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 sie 2020, 7:20

I na Kleszczowej niby pomieści się 80 solówek jak tam zawsze było 50 tego typu wozów?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 07 sie 2020, 7:26

zxcvbnm pisze:
07 sie 2020, 7:20
I na Kleszczowej niby pomieści się 80 solówek jak tam zawsze było 50 tego typu wozów?
No to MZA zgłosi ZTMowi nową strukturę wozów na Kleszczowej i te 30 solówek więcej wyjedzie na okoliczne linie obsługiwane dotychczas przez ajentów. Jednocześnie pewnie na R-11 zmniejszy się o 30 wozów liczba przegubowców. Kleszczowa odda zapewne resztę solbusòw na Woronicza. A gdy dojdą wozy z opcji stawiam na przerzut kebabów 62xx na Stalową.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 sie 2020, 8:27

wincenty pisze:
07 sie 2020, 7:26
No to MZA zgłosi ZTMowi nową strukturę wozów na Kleszczowej i te 30 solówek więcej wyjedzie na okoliczne linie obsługiwane dotychczas przez ajentów. Jednocześnie pewnie na R-11 zmniejszy się o 30 wozów liczba przegubowców. Kleszczowa odda zapewne resztę solbusòw na Woronicza. A gdy dojdą wozy z opcji stawiam na przerzut kebabów 62xx na Stalową.
No rozumiem, to by wymagało głębszych zmian obsługowych, bo na którejś z innych zajezdni by było o te 30 solówek mniej, a więcej przegubowców. I w tamtym rejonie by wzrosła liczba linii obsługiwanych przez ajentów.
Tylko w takim wypadku to opłaca się wszystkie 40 solówek wysłać na "Kleszczową", bo dla "Ostrobramskiej" trzeba by budować infrastrukturę do tankowania CNG. A jeśli już planują przystosować "Ostrobramską" to niech już wyślą tam te 40 solówek za inne solówki do przeniesienia. I tak "Kleszczowa" ma już 50, "Ostrobramska" by miała 40.

Podobne wnioski można by wynsuć z tego, co pisał np. @beni, tzn. z tym że ma być 40 nowych solówek, a starych "szarpaków" było 50. Myślałem że będzie kasowanie "jedna solówka za jedną nową solówkę", ale można też skasować wszystkie "szarpaki" i 10 spośród nich zastąpić... przegubowcami (przy wykorzystaniu opcji to liczba przegubowców i bez tego wzrośnie). Potem się okaże że jakaś jedna, może dwie linie obsługiwane dotąd przez solówki przejdzie na przegubowce - czy to oficjalnie, czy też może na zasadzie "promocji", którą ostatnio robi "Woronicza".

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 sie 2020, 8:56

No właśnie, przypadkiem R3 nie wymaga tylko lekkich zmian? Zresztą o czym my mówimy, na R3 nie było MAXI zakupów od 2011 r. więc wreszcie by się przydało. Ale dopóki MZA nie poda oficjalnej informacji to możemy sobie tak strzelać.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 07 sie 2020, 9:29

wincenty pisze:
07 sie 2020, 7:26
zxcvbnm pisze:
07 sie 2020, 7:20
I na Kleszczowej niby pomieści się 80 solówek jak tam zawsze było 50 tego typu wozów?
No to MZA zgłosi ZTMowi nową strukturę wozów na Kleszczowej i te 30 solówek więcej wyjedzie na okoliczne linie obsługiwane dotychczas przez ajentów. Jednocześnie pewnie na R-11 zmniejszy się o 30 wozów liczba przegubowców. Kleszczowa odda zapewne resztę solbusòw na Woronicza. A gdy dojdą wozy z opcji stawiam na przerzut kebabów 62xx na Stalową.
Najlogiczniej jest oddać wozy U10 na Ostrą i resztę Solbusów w zamian za solówki. Wtedy Kleszczowa dostanie to co teraz ma np. Mobilis i Woronicza na solówkach.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 07 sie 2020, 9:29

Kacper R3 pisze:
04 sie 2020, 16:46
Jak dla mnie buda Sancity to połowa lat 80tych przy IV generacji Solarisa wygląda jak jego dziadek. I będzie chyba dziadkiem. Zrobi sie straszny rozrzut jak Solarisy 3 generacji wypierały Ikarusy.
Przede wszystkim ciekawe ile Autosan będzie miał opóźnienia. Nigdy nie produkowali tylu przegubów, a co dopiero na gaz LNG. Także opcja wykupu solarisów CNG może bardzo się przyda. To zamówienie to szansa dla Autosana, która może mu otworzyć wiele ŕynków, ciekawe jak ją wykorzysta.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 sie 2020, 9:55

Ostatnia Autosan dostarcza wozy przed terminem, zwłaszcza popatrz na dostawę 60 gazowych Sancity 12LF CNG dla MPK Rzeszów.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 07 sie 2020, 11:21

michael112 pisze:
wincenty pisze:
07 sie 2020, 7:26
No to MZA zgłosi ZTMowi nową strukturę wozów na Kleszczowej i te 30 solówek więcej wyjedzie na okoliczne linie obsługiwane dotychczas przez ajentów. Jednocześnie pewnie na R-11 zmniejszy się o 30 wozów liczba przegubowców. Kleszczowa odda zapewne resztę solbusòw na Woronicza. A gdy dojdą wozy z opcji stawiam na przerzut kebabów 62xx na Stalową.
No rozumiem, to by wymagało głębszych zmian obsługowych, bo na którejś z innych zajezdni by było o te 30 solówek mniej, a więcej przegubowców. I w tamtym rejonie by wzrosła liczba linii obsługiwanych przez ajentów.
Tylko w takim wypadku to opłaca się wszystkie 40 solówek wysłać na "Kleszczową", bo dla "Ostrobramskiej" trzeba by budować infrastrukturę do tankowania CNG. A jeśli już planują przystosować "Ostrobramską" to niech już wyślą tam te 40 solówek za inne solówki do przeniesienia. I tak "Kleszczowa" ma już 50, "Ostrobramska" by miała 40.

Podobne wnioski można by wynsuć z tego, co pisał np. [mention]beni[/mention], tzn. z tym że ma być 40 nowych solówek, a starych "szarpaków" było 50. Myślałem że będzie kasowanie "jedna solówka za jedną nową solówkę", ale można też skasować wszystkie "szarpaki" i 10 spośród nich zastąpić... przegubowcami (przy wykorzystaniu opcji to liczba przegubowców i bez tego wzrośnie). Potem się okaże że jakaś jedna, może dwie linie obsługiwane dotąd przez solówki przejdzie na przegubowce - czy to oficjalnie, czy też może na zasadzie "promocji", którą ostatnio robi "Woronicza".
Infrastruktura na R3 jest przystosowana do tankowania CNG http://pgnig.pl/aktualnosci/-/news-list ... rentPage=1

ODPOWIEDZ