Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Jakieś nowe porządki na forum.
Dawaj linka inaczej ban.
Liczyłem że szanowne tu obecne grono wertuje neta na bieżąco bo brak dostaw daje do myślenia i dokopał się sam. Jam nie godzien. Za mały pionek tu jestem by za innych odwalać robotę. Są tu lepsi znawcy odemnie to więcej nie podam rzeczy któresam wykopałem. Sami znajdzieta to poczytata a może już ktoś znalazł tylko nie pisze
Ucieszę się jeśli kontrakt zostanie zrealizowany w pełni nawet z xx opóźnieniem. Oby nie zakwitały jak Ursusy.
Dawaj linka inaczej ban.
Liczyłem że szanowne tu obecne grono wertuje neta na bieżąco bo brak dostaw daje do myślenia i dokopał się sam. Jam nie godzien. Za mały pionek tu jestem by za innych odwalać robotę. Są tu lepsi znawcy odemnie to więcej nie podam rzeczy któresam wykopałem. Sami znajdzieta to poczytata a może już ktoś znalazł tylko nie pisze
Ucieszę się jeśli kontrakt zostanie zrealizowany w pełni nawet z xx opóźnieniem. Oby nie zakwitały jak Ursusy.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Spoko, jednak bez linków to dalej jest wiarygodność niska. Może jestem jakiś mało inteligenty - zdarzają się tacy ludzi, nie mniej jednak nie mogę się doszukać ostatnich, konretnych szczegółów na temat tego kontraktu. Przypadek?
A jeśli to info typu "No stary, uwierz mi na słowo" to jest inny kanał od tego: "Ateizm, wiara i tematyka kościelna"...
A jeśli to info typu "No stary, uwierz mi na słowo" to jest inny kanał od tego: "Ateizm, wiara i tematyka kościelna"...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Bo temat nie wygodny.
Zerwie MZA kontrakt to politycznie Trzaska zjedzą w TVP.
Autosan zerwie gwóźdź do trumny. Kredyty trza spłacić i to spore.
Nie zawsze pudrowanie i ratowanie starego auta przez x lat ma sens bo i tak w końcu padnie.
Zerwie MZA kontrakt to politycznie Trzaska zjedzą w TVP.
Autosan zerwie gwóźdź do trumny. Kredyty trza spłacić i to spore.
Nie zawsze pudrowanie i ratowanie starego auta przez x lat ma sens bo i tak w końcu padnie.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Trzeba było kupić Solarisy. Na szczęście jak rozstrzygano kontrakty nie było jeszcze tak wysokiej inflacji i problemów z surowcami energetycznymi, można było (chyba?) jeszcze je kupić po znośnej cenie.
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Dokładnie tak działa PZP, że spółka komunalna może sobie wybrać dowolnego oferenta według własnego uznaniamichael112 pisze: ↑15 wrz 2022, 15:06Trzeba było kupić Solarisy. Na szczęście jak rozstrzygano kontrakty nie było jeszcze tak wysokiej inflacji i problemów z surowcami energetycznymi, można było (chyba?) jeszcze je kupić po znośnej cenie.
-
- Posty: 2821
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tak, PZP działa durnowato. Jak właściciel firmy kupuje służbowe samochody, to żaden organ nie wtyka mu nosa, dlaczego kupił Mercedesy a nie Volkswageny. Chyba że coś zamotał z podatkami, ale to inna bajka.
Ale czasem jak ktoś chciał, to zakombinował. Kogoś wykluczył, bo "rażąco niska cena", kwestia doświadczenia itp.
Ale czasem jak ktoś chciał, to zakombinował. Kogoś wykluczył, bo "rażąco niska cena", kwestia doświadczenia itp.
-
- Posty: 4091
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Bo wydaje "swoje" pieniądze, a nie publiczne. Możliwość wybierania wykonawców/producentów "z wolnej ręki" przy wielomiliardowych zamówieniach doprowadzałaby do korupcji i marnotrawstwa środków publicznych na wielką skalę. A i tak oba zjawiska zdarzają się przy obecnym, restrykcyjnym prawodawstwie. I naprawdę to jest dla mnie uwłaczające że muszę coś takiego tłumaczyć. Nie chce mi się nawet pisać więcej, bo jak ktoś ma pojęcie o otaczającym go świecie na poziomie sześciolatka, to niech idzie sobie pokombinować z klockami lego albo pomartwić się nad tym czemu organizator niezlikwidował jakiejś zawieszonej przez X lat linii, czy coś w tym rodzaju.michael112 pisze: ↑15 wrz 2022, 16:49Jak właściciel firmy kupuje służbowe samochody, to żaden organ nie wtyka mu nosa, dlaczego kupił Mercedesy a nie Volkswageny.
- ZielonyJamnik
- Posty: 686
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
@beni to po co o tym w ogóle piszesz. Zachowujesz się jak 10-latek "hahaha ja mam newsa i wiem coś fajnego, a wy nie i co mi zrobicie".
@michael112 każdy lekko znający temat wie, że do SIWZ wystarczyło wpisać doświadczenie wyprodukowanych w ciągu ostatnich 3lat wyprodukowanie 10 przegubów CNG i tym zapisem Autosan byłby wyłączony. MZA pewnie chciało zwiększyć konkurencyjność (czyt. mniejsza cena), no i mamy przez to kolejny świetny zakup po Solbusach, Ursusach i Novamedia...
@michael112 każdy lekko znający temat wie, że do SIWZ wystarczyło wpisać doświadczenie wyprodukowanych w ciągu ostatnich 3lat wyprodukowanie 10 przegubów CNG i tym zapisem Autosan byłby wyłączony. MZA pewnie chciało zwiększyć konkurencyjność (czyt. mniejsza cena), no i mamy przez to kolejny świetny zakup po Solbusach, Ursusach i Novamedia...
Mkną po koleinach zielone jamniki...
To by dopiero był wałek - w przetargu na LNG wymagać doświadczenia wyłącznie w CNG. Taki warunek byłby bardzo łatwy do uwalenia w KIO.ZielonyJamnik pisze: ↑15 wrz 2022, 19:19każdy lekko znający temat wie, że do SIWZ wystarczyło wpisać doświadczenie wyprodukowanych w ciągu ostatnich 3lat wyprodukowanie 10 przegubów CNG i tym zapisem Autosan byłby wyłączony.
- ZielonyJamnik
- Posty: 686
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
A zdajesz sobie sprawę, że 77xx i 78xx mają identyczny np. silnik Cummins L9N E6 DII 320? Wozy CNG i LNG, prócz paru szczegółów różnią się głównie sposobem magazynowania paliwa.
No, ale skoro tak Ci to przeszkadza to wystarczyło wpisać do SIWZ dostarczenie 10 przegubów i tak Autosan by nie spełniał wymogów To też byś łatwo uwalił w KIO ?
No, ale skoro tak Ci to przeszkadza to wystarczyło wpisać do SIWZ dostarczenie 10 przegubów i tak Autosan by nie spełniał wymogów To też byś łatwo uwalił w KIO ?
Mkną po koleinach zielone jamniki...
MZA usunęły dokumentację ze strony, więc nie jestem Ci w stanie teraz udowodnić, że w tym przetargu należało wykazać się doświadczeniem w dostawie przegubowców za x mln zł.ZielonyJamnik pisze: ↑15 wrz 2022, 21:58No, ale skoro tak Ci to przeszkadza to wystarczyło wpisać do SIWZ dostarczenie 10 przegubów i tak Autosan by nie spełniał wymogów To też byś łatwo uwalił w KIO ?
- ZielonyJamnik
- Posty: 686
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Sadząc po tym cytacie MZA samo sobie naważyło takiego piwa, więc niech je sobie wypije.https://cng-lng.pl/wiadomosci/Autobusy-LNG-dla-MZA-Warszawa.-Kto-je-wyprodukuje,wiadomosc,9910.html pisze: Warszawa dopuszcza także wyprodukowanie autobusów przegubowych zasilanych LNG będących przedmiotem przetargu w oparciu o licencję na dokumentację produkcyjną autobusów z napędem LNG produkowanych i eksploatowanych dotychczas pod znaną marką w Unii Europejskiej.
Wierzę Ci @alojz, że MZA wymagało przeguby. W takim razie ciekawe kto dodatkowo z MZA, dopuścił aby posługiwać się nie tylko cudzą licencją, ale i doświadczeniem.
Ważne, byle było tanio.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Mówi o tym ustawa - art.118 PZP.ZielonyJamnik pisze: ↑15 wrz 2022, 23:06W takim razie ciekawe kto dodatkowo z MZA, dopuścił aby posługiwać się nie tylko cudzą licencją, ale i doświadczeniem.
Art. 118. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
(...)
Przecież po to Autosan zmontował pojazdy na licencji Solbusa po to by mieć doświadczenie wymagane do przetargu
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2