Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 15 wrz 2022, 13:59

Jakieś nowe porządki na forum.
Dawaj linka inaczej ban.
Liczyłem że szanowne tu obecne grono wertuje neta na bieżąco bo brak dostaw daje do myślenia i dokopał się sam. Jam nie godzien. Za mały pionek tu jestem by za innych odwalać robotę. Są tu lepsi znawcy odemnie to więcej nie podam rzeczy któresam wykopałem. Sami znajdzieta to poczytata a może już ktoś znalazł tylko nie pisze
Ucieszę się jeśli kontrakt zostanie zrealizowany w pełni nawet z xx opóźnieniem. Oby nie zakwitały jak Ursusy.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 wrz 2022, 14:27

Spoko, jednak bez linków to dalej jest wiarygodność niska. Może jestem jakiś mało inteligenty - zdarzają się tacy ludzi, nie mniej jednak nie mogę się doszukać ostatnich, konretnych szczegółów na temat tego kontraktu. Przypadek?

A jeśli to info typu "No stary, uwierz mi na słowo" to jest inny kanał od tego: "Ateizm, wiara i tematyka kościelna"...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 15 wrz 2022, 14:36

Bo temat nie wygodny.
Zerwie MZA kontrakt to politycznie Trzaska zjedzą w TVP.
Autosan zerwie gwóźdź do trumny. Kredyty trza spłacić i to spore.
Nie zawsze pudrowanie i ratowanie starego auta przez x lat ma sens bo i tak w końcu padnie.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 wrz 2022, 15:06

Trzeba było kupić Solarisy. Na szczęście jak rozstrzygano kontrakty nie było jeszcze tak wysokiej inflacji i problemów z surowcami energetycznymi, można było (chyba?) jeszcze je kupić po znośnej cenie.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 wrz 2022, 15:10

beni pisze:
15 wrz 2022, 13:59
Liczyłem że szanowne tu obecne grono wertuje neta na bieżąco
Ale wiesz, że każdy może przeglądać różne strony, czytać różne fora?
Wiesz, że internet to nie jest linearna telewizja i nie każdy ogląda to samo?

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 wrz 2022, 15:42

michael112 pisze:
15 wrz 2022, 15:06
Trzeba było kupić Solarisy. Na szczęście jak rozstrzygano kontrakty nie było jeszcze tak wysokiej inflacji i problemów z surowcami energetycznymi, można było (chyba?) jeszcze je kupić po znośnej cenie.
Dokładnie tak działa PZP, że spółka komunalna może sobie wybrać dowolnego oferenta według własnego uznania :wink:

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 wrz 2022, 16:49

Tak, PZP działa durnowato. Jak właściciel firmy kupuje służbowe samochody, to żaden organ nie wtyka mu nosa, dlaczego kupił Mercedesy a nie Volkswageny. Chyba że coś zamotał z podatkami, ale to inna bajka.
Ale czasem jak ktoś chciał, to zakombinował. Kogoś wykluczył, bo "rażąco niska cena", kwestia doświadczenia itp.

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 wrz 2022, 16:56

michael112 pisze:
15 wrz 2022, 16:49
Jak właściciel firmy kupuje służbowe samochody, to żaden organ nie wtyka mu nosa, dlaczego kupił Mercedesy a nie Volkswageny.
Bo wydaje "swoje" pieniądze, a nie publiczne. Możliwość wybierania wykonawców/producentów "z wolnej ręki" przy wielomiliardowych zamówieniach doprowadzałaby do korupcji i marnotrawstwa środków publicznych na wielką skalę. A i tak oba zjawiska zdarzają się przy obecnym, restrykcyjnym prawodawstwie. I naprawdę to jest dla mnie uwłaczające że muszę coś takiego tłumaczyć. Nie chce mi się nawet pisać więcej, bo jak ktoś ma pojęcie o otaczającym go świecie na poziomie sześciolatka, to niech idzie sobie pokombinować z klockami lego albo pomartwić się nad tym czemu organizator niezlikwidował jakiejś zawieszonej przez X lat linii, czy coś w tym rodzaju.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 686
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 wrz 2022, 19:19

@beni to po co o tym w ogóle piszesz. Zachowujesz się jak 10-latek "hahaha ja mam newsa i wiem coś fajnego, a wy nie i co mi zrobicie".

@michael112 każdy lekko znający temat wie, że do SIWZ wystarczyło wpisać doświadczenie wyprodukowanych w ciągu ostatnich 3lat wyprodukowanie 10 przegubów CNG i tym zapisem Autosan byłby wyłączony. MZA pewnie chciało zwiększyć konkurencyjność (czyt. mniejsza cena), no i mamy przez to kolejny świetny zakup po Solbusach, Ursusach i Novamedia...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 15 wrz 2022, 19:31

ZielonyJamnik pisze:
15 wrz 2022, 19:19
każdy lekko znający temat wie, że do SIWZ wystarczyło wpisać doświadczenie wyprodukowanych w ciągu ostatnich 3lat wyprodukowanie 10 przegubów CNG i tym zapisem Autosan byłby wyłączony.
To by dopiero był wałek - w przetargu na LNG wymagać doświadczenia wyłącznie w CNG. Taki warunek byłby bardzo łatwy do uwalenia w KIO.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 686
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 wrz 2022, 21:58

A zdajesz sobie sprawę, że 77xx i 78xx mają identyczny np. silnik Cummins L9N E6 DII 320? Wozy CNG i LNG, prócz paru szczegółów różnią się głównie sposobem magazynowania paliwa.

No, ale skoro tak Ci to przeszkadza to wystarczyło wpisać do SIWZ dostarczenie 10 przegubów i tak Autosan by nie spełniał wymogów :) To też byś łatwo uwalił w KIO 😂?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 15 wrz 2022, 22:43

ZielonyJamnik pisze:
15 wrz 2022, 21:58
No, ale skoro tak Ci to przeszkadza to wystarczyło wpisać do SIWZ dostarczenie 10 przegubów i tak Autosan by nie spełniał wymogów :) To też byś łatwo uwalił w KIO 😂?
MZA usunęły dokumentację ze strony, więc nie jestem Ci w stanie teraz udowodnić, że w tym przetargu należało wykazać się doświadczeniem w dostawie przegubowców za x mln zł.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 686
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 wrz 2022, 23:06

https://cng-lng.pl/wiadomosci/Autobusy-LNG-dla-MZA-Warszawa.-Kto-je-wyprodukuje,wiadomosc,9910.html pisze: Warszawa dopuszcza także wyprodukowanie autobusów przegubowych zasilanych LNG będących przedmiotem przetargu w oparciu o licencję na dokumentację produkcyjną autobusów z napędem LNG produkowanych i eksploatowanych dotychczas pod znaną marką w Unii Europejskiej.
Sadząc po tym cytacie MZA samo sobie naważyło takiego piwa, więc niech je sobie wypije.
Wierzę Ci @alojz, że MZA wymagało przeguby. W takim razie ciekawe kto dodatkowo z MZA, dopuścił aby posługiwać się nie tylko cudzą licencją, ale i doświadczeniem.
Ważne, byle było tanio.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 16 wrz 2022, 7:56

ZielonyJamnik pisze:
15 wrz 2022, 23:06
W takim razie ciekawe kto dodatkowo z MZA, dopuścił aby posługiwać się nie tylko cudzą licencją, ale i doświadczeniem.
Mówi o tym ustawa - art.118 PZP.
Art. 118. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
(...)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 16 wrz 2022, 9:04

Przecież po to Autosan zmontował pojazdy na licencji Solbusa po to by mieć doświadczenie wymagane do przetargu :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ