Strona 1 z 393

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 18 lut 2012, 9:18
autor: alojz
A tymczasem na zakupy wybrały się Miejskie Zakłady Autobusowe. Oto przetarg na 105 wozów (20*10m, 25*12m, 60*18m)
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

: 18 lut 2012, 19:36
autor: Filip7370
Dziwi mnie że nie dopuszczają układów 1-2-2-2 i 2-2-2-1 dla przegubowców oraz tego typu wariacji. Cóż czyli cd. dostaw 2011.

: 18 lut 2012, 20:42
autor: Wolfchen
No, czyli należałoby się spodziewać 105 Solarisów :)

: 18 lut 2012, 21:03
autor: Michalk001
Oby nie - przydałoby się więcej Manów 34xx. Solaris ze swoimi wadami fabrycznymi to już przeżytek.

: 18 lut 2012, 21:13
autor: Glonojad
alojz pisze:A tymczasem na zakupy wybrały się Miejskie Zakłady Autobusowe. Oto przetarg na 105 wozów (20*10m, 25*12m, 60*18m)
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
A za pół roku następny... czy jest na sali lekarz? ](*,)

[ Dodano: |18 Lut 2012|, 2012 21:15 ]
Filip7370 pisze:Dziwi mnie że nie dopuszczają układów 1-2-2-2 i 2-2-2-1 dla przegubowców oraz tego typu wariacji.
A mnie nie dziwi. Te układy są po prostu złe dla pasażerów (no, powiedzmy, że 1 na przednim zwisie jeszcze by uszło, choć wówczas by się ZZ odezwały że kierowca nie ma własnego wejścia i gigakabiny...

: 18 lut 2012, 22:53
autor: JacekM
De facto mamy przecież 1-2-2 i 1-2-2-2 ostatnimi czasy.

: 18 lut 2012, 23:39
autor: primoż
Glonojad pisze:A za pół roku następny... czy jest na sali lekarz? ](*,)
Nie od dziś wiadomo, że MZA swój wizerunek buduje na przetargach.

: 18 lut 2012, 23:43
autor: Glonojad
JacekM pisze:De facto mamy przecież 1-2-2 i 1-2-2-2 ostatnimi czasy.
Więc jak takie autobusy zamówimy w przetargu, to będzie dla pasażera 0-2-2 i 0-2-2-2...

: 18 lut 2012, 23:46
autor: Szeregowy_Równoległy
Glonojad pisze:
JacekM pisze:De facto mamy przecież 1-2-2 i 1-2-2-2 ostatnimi czasy.
Więc jak takie autobusy zamówimy w przetargu, to będzie dla pasażera 0-2-2 i 0-2-2-2...
Co byłoby przesadą. Dostępne dla ludzi 1-2-2 i 1-2-2-2 są rozwiązaniem optymalnym. Pasażerom nie szkodzi, kierowcy życie ułatwia - wszyscy zadowoleni.

: 18 lut 2012, 23:48
autor: px33
JacekM pisze:De facto mamy przecież 1-2-2 i 1-2-2-2 ostatnimi czasy.
Kawałek przedniego pomostu (razem z połówką drzwi) praktycznie od zawsze był w polskich warunkach wygrodzony (chociaż niektóre firmy jak Mercedes uparcie forsują swoją wizję odgrodzonego "łapą" przedniego pomostu, co potem trzeba przerabiać na zajezdni) i chyba żaden kierowca pojazdu bez pełnej kabiny, a z pełnymi drzwiami z przodu nie decyduje się otwierać całości, bo i po co?

: 18 lut 2012, 23:50
autor: primoż
px33 pisze:Kawałek przedniego pomostu (razem z połówką drzwi) praktycznie od zawsze był w polskich warunkach wygrodzony (chociaż niektóre firmy jak Mercedes uparcie forsują swoją wizję odgrodzonego "łapą" przedniego pomostu, co potem trzeba przerabiać na zajezdni) i chyba żaden kierowca pojazdu bez pełnej kabiny, a z pełnymi drzwiami z przodu nie decyduje się otwierać całości, bo i po co?
Zaraz, zaraz, że niby cała para drzwi jest dla kierowcy?

: 19 lut 2012, 0:54
autor: Flash8222
Michalk001 pisze:Oby nie - przydałoby się więcej Manów 34xx. Solaris ze swoimi wadami fabrycznymi to już przeżytek.
Uwielbiam takie fachowe komentarze :D

: 19 lut 2012, 8:40
autor: Michalk001
Nie trzeba fachowego wyjaśnienia, wystarczy samemu zobaczyć - wibracje silnika, stosunkowo głośne i niezbyt miłe dla ucha brzmienie, tłukące drzwi już w 2 miesięcznych wozach które w dodatku zagrażają pasażerom. W kilkunastoletnich Ikarusach drzwi działają lepiej - więcej wymieniać nie trzeba. Nie lubię starych Manów ale nowe są o kilka klas przed Solarisem, szczególnie w kwestii napędu - silnik cichy o przyjemnym brzmieniu i przede wszystkim zero uciążliwych wibracji - jedynie turbo mogłoby być cichsze.

: 19 lut 2012, 8:40
autor: Lukasz436
Flash8222 pisze:
Michalk001 pisze:Oby nie - przydałoby się więcej Manów 34xx. Solaris ze swoimi wadami fabrycznymi to już przeżytek.
Uwielbiam takie fachowe komentarze :D
Pewni kolega Michalk001 ma jakiś kompleks - bo ja uwielbiam takie komentarze także...

: 19 lut 2012, 9:06
autor: TLG
Co do 2-2-2-1 chciałbym jedynie przypomnieć, że ZTM w tej sprawie się już wypowiedział w przetargu na brygady 18-metrowe, kiedy to - w domyśle - takie pytanie zadał PKS Grodzisk w odniesieniu do - w domyśle - Scanii Omnicity Artic.