Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
OneLine to marka Solarisa i mają prawo ją wdrażać.
Tylko:
Powinny się odbyć długie testy przed wdrożeniem produkcyjnym
W przypadku dużego kontraktu powinni wycofać się z ryzyka montowania nowego niesprawdzonego rozwiązania
Dlaczego znowu Warszawa robi za poligon doświadczalny, po Stadlerze który wepchnął swój ETCS Guardia i spowodował opóźnienie dostaw ER160 do KM o 8 miesięcy? Wozy od kwietnia nie mogą przejść pełnych odbiorów, a i wszystko na to wskazuje, że rozwlecze się to na lipiec. A wymiana SIP na inny to kolejne 3 miesiące.
Tylko:
Powinny się odbyć długie testy przed wdrożeniem produkcyjnym
W przypadku dużego kontraktu powinni wycofać się z ryzyka montowania nowego niesprawdzonego rozwiązania
Dlaczego znowu Warszawa robi za poligon doświadczalny, po Stadlerze który wepchnął swój ETCS Guardia i spowodował opóźnienie dostaw ER160 do KM o 8 miesięcy? Wozy od kwietnia nie mogą przejść pełnych odbiorów, a i wszystko na to wskazuje, że rozwlecze się to na lipiec. A wymiana SIP na inny to kolejne 3 miesiące.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
No ale to jest wyłączne ryzyko Solarisa, który chciał sobie zrobić najbardziej ekstremalny możliwy test i w razie czego poniesie konsekwencje. Zapewne MZA zgodziły się na użycie takiego systemu - ale też nie wyobrażam sobie żeby mogły się nie zgodzić, bo oferta była kalkulowana z określonymi systemami i wymiana tego na np. Mielca mogłaby spowodować skokowy wzrost ceny oferty - albo przynajmniej tak mówiłby producent pojazdu.
I MZA są tu w tej niemiłej sytuacji, że już mają wdrożone wiele systemów, więc nie bardzo mogą zagrać kompatybilnością z posiadanymi systemami, poza tym dane przychodzą w ustandaryzowanym formacie z ZTM.
I jestem ciekaw czy problem polega na odchyleniu kolorów, niespełniania jakiegoś marginalnego punktu specyfikacji, czy ktoś wykrył jakieś potężne błędy albo problemy sprzętowe.
I MZA są tu w tej niemiłej sytuacji, że już mają wdrożone wiele systemów, więc nie bardzo mogą zagrać kompatybilnością z posiadanymi systemami, poza tym dane przychodzą w ustandaryzowanym formacie z ZTM.
I jestem ciekaw czy problem polega na odchyleniu kolorów, niespełniania jakiegoś marginalnego punktu specyfikacji, czy ktoś wykrył jakieś potężne błędy albo problemy sprzętowe.
Jakby to był marginalny błąd, to raczej nie wstrzymywaliby wozów z wyjazdem na miasto. Oby znowu monitory nie gasły jak w przypadku Novamedia. Ciekawe, co włożą do nowych Solarisów dla KMŁ, które mają przyjść na jesieni. Mam wrażenie, że ełka dostaje wozy w lepszej specyfikacji niż MZA, co pewnie wiąże się z dość wysoką ceną za sztukę.
No nie wiem, jakoś tak podświadomie ZTM kojarzy mi się z dowalaniem się do bzdur. Gasnące ekrany to może być jakiś błąd w stanach w sofcie (chociaż to przez kilka tygodni by raczej wyeliminowali albo przynajmniej połatali) albo raczej jakieś problemy z szeroko rozumianymi połączeniami. Ale w takim przypadku, żeby to wypchnąć, użyliby kombinacji termogluta, silikonu i trytytek i ewentualne problemy pojawiłyby się dopiero za jakiś czas.fraktal pisze: ↑18 cze 2021, 13:48Jakby to był marginalny błąd, to raczej nie wstrzymywaliby wozów z wyjazdem na miasto. Oby znowu monitory nie gasły jak w przypadku Novamedia. Ciekawe, co włożą do nowych Solarisów dla KMŁ, które mają przyjść na jesieni. Mam wrażenie, że ełka dostaje wozy w lepszej specyfikacji niż MZA, co pewnie wiąże się z dość wysoką ceną za sztukę.
Taka ciekawostka odnośnie jakości SIP:
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Dzisiaj kolejna dostawa 8 sztuk na Kleszczową. W piątek 4 solówki na Ostrą i 4 przeguby na Kleszczową.
Ale one i tak najpierw trafiają na Włościańską?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Solówki tak, przeguby na zajezdnie.
A ok. A kiedy wyjazd kleszczowych przegubów?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Raczej kwestia najbliższych dni.
A solówki są bieżąco wymieniane za 18xx.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Między szarpakami, a 18xx jest rok różnicy, a oceniono, że 18xx są ciut gorszym stanie... Zapewne odpadnie kilka szarpaków jak i 18xx. A kasacji pozostałych szarpaków i 18xx należy się spodziewać przy kolejnych zakupach.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
I ostatecznie 52.. zostają w Warszawie.
Albo po prostu ktoś z MZA poszedł po linii najmniejszego oporu i ocenił - po co przerzucać, jak można od razu skasować.