Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 06 kwie 2019, 13:37

Michalk001 pisze:
04 kwie 2019, 18:32
beni pisze:
03 kwie 2019, 22:19
4200 WX6351A
7200 WX6401A
7201 WX6402A
7202 WX6403A
7203 WX6404A
7204 WX6405A

Co jak co ale wykonanie MANa to majstersztyk. Super wozy. Oby Kleszczowa uszanować jak najdłużej chciała to kilka lat spokojnie posłużą.
Wystarczy porównać Solarisy 83xx z 2010 roku z MAN serii 34xx. Nie wspominając o A7xx.
Jazda Solarisem z tego okresu przypomina jazdę starym rozklekotanym rzęchem. Za to wsiadając do NG363 ciągle mam wrażenie że jadę nowym wozem. Szczególnie kulturą pracy silnika i drzwi MAN bije Solarisa na głowę.
To są wiecznie nowe many :-D
Wsiadając za kierownicę 34xx też ma się wrażenie że się prowadzi nowy autobus. Mają dobrych "właścicieli" którzy o nie dbają.
Przeciwieństwo np serii 18xx po której czuć i widać znaczne wyeksploatowanie.

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 10 kwie 2019, 8:14

7205, 7206, 7207, 7209 i 7210 zarejestrowane.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 10 kwie 2019, 20:03

Dziś pierwszy raz jechałem 7203, wozy super - silnik jest tak cichy że szum klimatyzacji wręcz przeszkadza. (W zasadzie nie wiem po co była uruchomiona przy +9 stopniach). Jedyna wada to tragiczne hamulce - podobnie jak Solarisem, nie da się nim łagodnie zahamować - ludzie latali po całym wozie.

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 10 kwie 2019, 20:05

Michalk001 pisze:
10 kwie 2019, 20:03
Dziś pierwszy raz jechałem 7203, wozy super - silnik jest tak cichy że szum klimatyzacji wręcz przeszkadza. (W zasadzie nie wiem po co była uruchomiona przy +9 stopniach). Jedyna wada to tragiczne hamulce - podobnie jak Solarisem, nie da się nim łagodnie zahamować - ludzie latali po całym wozie.
Domniemywam że kwestia wprawy. Kierowiec jak się przesiadł z deskorolki lub szarpaka to chwilę potrzebuje, aby takiego potwora okiełzać :)
Mnie jak wsadzili do Otokara za stery i okazało się że ani fotela, ani oparcia nie da się ustawić i hamulec prawie na sztorc, to pasażerowie fruwali po autobusie ( tyle że to byli kierowcy Arrivy i chciałem im trasy pokazać) :D

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 kwie 2019, 8:10

Michalk001 pisze:Dziś pierwszy raz jechałem 7203, wozy super - silnik jest tak cichy że szum klimatyzacji wręcz przeszkadza. (W zasadzie nie wiem po co była uruchomiona przy +9 stopniach). Jedyna wada to tragiczne hamulce - podobnie jak Solarisem, nie da się nim łagodnie zahamować - ludzie latali po całym wozie.
Klimatyzacja osusza powietrze, powoduje lepszą wymianę (więc w środku mniej śmierdzi), poza tym może ogrzewać.

No i bez klimatyzacji zawsze komuś jest za gorąco, wiec otwiera okno, które ktoś zaraz zamyka, bo mu wieje.

W samochodzie mam włączoną cały czas, choć tam jest to bardziej aspekt lepszego środowiska dla kierowcy a nie dla pasażerów.
ŁK

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 11 kwie 2019, 9:39

W nowych wymaganiach dla prywatnych ZTM wymaga, aby pojazdy posiadały system zapobiegający osadzaniu się wilgotności na szybach, co generalnie sprowadza się do nawiewu świeżego powietrza.
Nie wiem czy MZA ma takie same wymagania, ale w tym samym czasie były konfigurowane niedoszłe pojazdy Arriva więc może to jakaś pozostałość po tym.

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 11 kwie 2019, 13:50

Gdzie Ariva bedzie trzymać swoje su18 ?
#5690 07.11.1997-10.09.2013

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 kwie 2019, 13:51

Prawdopodobnie przy Estrady 5 w Klaudynie, patrz temat o ajentach.

piorunus
Posty: 248
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 19 kwie 2019, 15:12

Obrazek

Mariusz98
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2017, 20:18

Post autor: Mariusz98 » 19 kwie 2019, 22:22

Ile jest już nowych Manów na R-2?

wincenty
Posty: 1309
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 kwie 2019, 22:06

Mariusz98 pisze:
19 kwie 2019, 22:22
Ile jest już nowych Manów na R-2?
Do dziś 2 solówki i 14 przegubów.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Mariusz98
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2017, 20:18

Post autor: Mariusz98 » 23 kwie 2019, 23:10

https://realbus.pl/mapa/historia/ Ok, czyli tyle ile jeździ wg. tej strony. Myślałem, że jest ich już więcej na zajezdni

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 25 kwie 2019, 16:03

Dotarły kolejne many 7214, 7215, 7217, 7218, 7220 , 7221
#5690 07.11.1997-10.09.2013

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 kwie 2019, 21:03

Przyjechały też 4208 i 4209

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 27 kwie 2019, 0:01

Flash8222 pisze:
25 kwie 2019, 21:03
Przyjechały też 4208 i 4209
Powinny mieć numery 4201 i 4203. :-?

ODPOWIEDZ