Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Zastanawiam się czemu początkowo tylko 55 sztuk.
W maksymalnej wersji 60 sztuk, czyli 5200 też, prawda?
W maksymalnej wersji 60 sztuk, czyli 5200 też, prawda?
Jest ich 61: 5201-5260 plus 5200, który należy do BTS - ale tak jak ktoś wspomniał wcześniej, szykują go z powrotem dla Warszawy.michael112 pisze: ↑23 kwie 2021, 10:50Zastanawiam się czemu początkowo tylko 55 sztuk.
W maksymalnej wersji 60 sztuk, czyli 5200 też, prawda?
EDIT: Jest o tym mowa tutaj: https://wawkom.waw.pl/viewtopic.php?p=1099689#p1099689
-
- Posty: 2812
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ech, to mogli rozszerzyć opcję do 61 autobusów.
Chyba nie do końca jest to prawda. Wzór umowy do tego przetargu, dołączony do dokumentacji przetargowej nie przewidywał opcji odkupu. Natomiast została określona bardzo precyzyjnie cała procedura zwrotu tych wozów do leasingodawcy po zakończonym okresie dzierżawy. Wygląda na to, że wtedy miasto nie rozważało odkupu tych wozów, ale ich zwrot. Obecnie sytuacja się zmieniła, także sytuacja finansowa miasta, i zdecydowano się na zachowanie wozów 5201-5260.tvnwarszawa pisze:Warszawa odchodzi od kupowania autobusów napędzanych silnikami spalinowymi. Transakcja nie jest odstępstwem od tej reguły, lecz konsekwencją dużo wcześniejszych decyzji. Jak podkreślił rzecznik MZA Adam Stawicki, nie chodzi bowiem o nowy zakup, a - zgodnie z umową podpisaną sześć lat temu - wykupienie taboru, który jeździ już po ulicach Warszawy.
Za ponad 25 milionów złotych
- To autobusy, które od sześciu lat wożą warszawiaków. Były leasingowane i teraz musimy je wykupić. Jeszcze nadają się do eksploatacji - przekazał nam rzecznik. Jak dodał, koszt zakupu to 25,5 miliona złotych.
Nie oceniam postępowania miasta. Jedynie stwierdzam fakt, że pan rzecznik raczej nie mówi prawdy, bo w momencie ogłaszania przetargu odkup nie był planowany. Gdyby opcję odkupu zapisano w SIWZ, to wpłynęłoby to na jakość złożonych ofert.
Ale faktycznie, pozostawienie tych wozów w MZA jest bardzo sensowne.
***
Na stronie MZA w sekcji "Przetargi, zakupy i sprzedaż" ukazało się ogłoszenie przetargowe "Dostawa 55 szt. (z prawem opcji dostawy kolejnych 5 szt.) autobusów przegubowych z silnikami zasilanymi olejem napędowym o poziomie emisji EURO 6 (19/NT/AB/21)".
Z tego też wynika, że w "Umowie dzierżawy" nie przewidziano, aby MZA mogły odkupić użytkowane przez siebie wozy. Czyli aby to zrobić, muszą uruchomić normalną procedurę przetargową Tylko że tutaj zwycięzca jest już określony
Szczególnie, że MZA nie jest gotowe na eksploatację na poważnie 130 elektryków które już ma, a co dopiero mówić o następnych. Zresztą na kolejne gazowce chyba też nie... Dlatego uważam, że bardzo rozsądnym posunięciem jest wykup młodych wozów z silnikiem diesla które i tak do tej pory eksploatują.
Pierwszy SU18 dostał oznaczenie #7260. Zatem niedługo należy spodziewać się wyjazdu.
Ale zakres trochę dziwny, co dostanie opcja?
Ale zakres trochę dziwny, co dostanie opcja?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Nie dostał, po prostu dzisiaj odbyły się mobilne testy systemów informacyjnych. Wóz wciąż należy do Solarisa i nie jest oklejony.
Co ciekawe do niedawna jakiś inny wóz lub sam system był pod numerem 7260 i był w Bolechowie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bardzo często można wagony tramwajowe "obserwować" w Ursusie
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czy oprócz tych elektrycznych 130 wozów (no i poprzednich 30 solówek) MZA planuje elektryczne zakupy w najbliższych latach? W wątku o zmianach od maja był poruszony fakt, że zostaje luka na linie typu 102, 117, 106, a wskazana byłaby tam eksploatacja takich wozów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Gdzieś padła jakaś informacja, że MZA będzie składało wniosek o dofinansowanie z pieniędzy unijnych na zakup 90 elektryków i 5-10 wodorowców. Ale pewnie na dostawę będziemy musieli poczekać ze 2-3 lata.zxcvbnm pisze: ↑01 maja 2021, 20:17Czy oprócz tych elektrycznych 130 wozów (no i poprzednich 30 solówek) MZA planuje elektryczne zakupy w najbliższych latach? W wątku o zmianach od maja był poruszony fakt, że zostaje luka na linie typu 102, 117, 106, a wskazana byłaby tam eksploatacja takich wozów.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Redutowa to póki co film z gatunku SF. Gdzie pomieszczą? Stalowa, Ostrobramska i Woronicza jeszcze sporo przyjmą w zamian za kasowane wozy Kleszczowa ma przesyt solówek.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2