Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 kwie 2021, 10:50

Zastanawiam się czemu początkowo tylko 55 sztuk.
W maksymalnej wersji 60 sztuk, czyli 5200 też, prawda? ;)

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 23 kwie 2021, 11:12

michael112 pisze:
23 kwie 2021, 10:50
Zastanawiam się czemu początkowo tylko 55 sztuk.
W maksymalnej wersji 60 sztuk, czyli 5200 też, prawda? ;)
Jest ich 61: 5201-5260 plus 5200, który należy do BTS - ale tak jak ktoś wspomniał wcześniej, szykują go z powrotem dla Warszawy.

EDIT: Jest o tym mowa tutaj: https://wawkom.waw.pl/viewtopic.php?p=1099689#p1099689

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 23 kwie 2021, 11:23

Ech, to mogli rozszerzyć opcję do 61 autobusów. :D

1000
Posty: 620
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 23 kwie 2021, 17:04

tvnwarszawa pisze:Warszawa odchodzi od kupowania autobusów napędzanych silnikami spalinowymi. Transakcja nie jest odstępstwem od tej reguły, lecz konsekwencją dużo wcześniejszych decyzji. Jak podkreślił rzecznik MZA Adam Stawicki, nie chodzi bowiem o nowy zakup, a - zgodnie z umową podpisaną sześć lat temu - wykupienie taboru, który jeździ już po ulicach Warszawy.
Za ponad 25 milionów złotych
- To autobusy, które od sześciu lat wożą warszawiaków. Były leasingowane i teraz musimy je wykupić. Jeszcze nadają się do eksploatacji - przekazał nam rzecznik. Jak dodał, koszt zakupu to 25,5 miliona złotych.
Chyba nie do końca jest to prawda. Wzór umowy do tego przetargu, dołączony do dokumentacji przetargowej nie przewidywał opcji odkupu. Natomiast została określona bardzo precyzyjnie cała procedura zwrotu tych wozów do leasingodawcy po zakończonym okresie dzierżawy. Wygląda na to, że wtedy miasto nie rozważało odkupu tych wozów, ale ich zwrot. Obecnie sytuacja się zmieniła, także sytuacja finansowa miasta, i zdecydowano się na zachowanie wozów 5201-5260.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 23 kwie 2021, 17:19

1000 pisze:
23 kwie 2021, 17:04
Obecnie sytuacja się zmieniła, także sytuacja finansowa miasta, i zdecydowano się na zachowanie wozów 5201-5260.
Zawsze to lepiej mieć używki niż ich nie mieć. I w dodatku tańsze rozwiązanie niż 60 nowych wozów CNG czy elektrycznych.

1000
Posty: 620
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 23 kwie 2021, 17:37

Szymon pisze:
23 kwie 2021, 17:19
1000 pisze:
23 kwie 2021, 17:04
Wygląda na to, że wtedy miasto nie rozważało odkupu tych wozów, ale ich zwrot. Obecnie sytuacja się zmieniła, także sytuacja finansowa miasta, i zdecydowano się na zachowanie wozów 5201-5260.
Zawsze to lepiej mieć używki niż ich nie mieć. I w dodatku tańsze rozwiązanie niż 60 nowych wozów CNG czy elektrycznych.
Nie oceniam postępowania miasta. Jedynie stwierdzam fakt, że pan rzecznik raczej nie mówi prawdy, bo w momencie ogłaszania przetargu odkup nie był planowany. Gdyby opcję odkupu zapisano w SIWZ, to wpłynęłoby to na jakość złożonych ofert.
Ale faktycznie, pozostawienie tych wozów w MZA jest bardzo sensowne.

***
Na stronie MZA w sekcji "Przetargi, zakupy i sprzedaż" ukazało się ogłoszenie przetargowe "Dostawa 55 szt. (z prawem opcji dostawy kolejnych 5 szt.) autobusów przegubowych z silnikami zasilanymi olejem napędowym o poziomie emisji EURO 6 (19/NT/AB/21)".

Z tego też wynika, że w "Umowie dzierżawy" nie przewidziano, aby MZA mogły odkupić użytkowane przez siebie wozy. Czyli aby to zrobić, muszą uruchomić normalną procedurę przetargową :-D Tylko że tutaj zwycięzca jest już określony :-D

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 27 kwie 2021, 9:26

Szymon pisze:
23 kwie 2021, 17:19
1000 pisze:
23 kwie 2021, 17:04
Obecnie sytuacja się zmieniła, także sytuacja finansowa miasta, i zdecydowano się na zachowanie wozów 5201-5260.
Zawsze to lepiej mieć używki niż ich nie mieć. I w dodatku tańsze rozwiązanie niż 60 nowych wozów CNG czy elektrycznych.
Szczególnie, że MZA nie jest gotowe na eksploatację na poważnie 130 elektryków które już ma, a co dopiero mówić o następnych. :lol: Zresztą na kolejne gazowce chyba też nie... Dlatego uważam, że bardzo rozsądnym posunięciem jest wykup młodych wozów z silnikiem diesla które i tak do tej pory eksploatują.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 29 kwie 2021, 19:11

Pierwszy SU18 dostał oznaczenie #7260. Zatem niedługo należy spodziewać się wyjazdu.
Ale zakres trochę dziwny, co dostanie opcja?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 29 kwie 2021, 22:03

Nie dostał, po prostu dzisiaj odbyły się mobilne testy systemów informacyjnych. Wóz wciąż należy do Solarisa i nie jest oklejony.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 30 kwie 2021, 1:03

Co ciekawe do niedawna jakiś inny wóz lub sam system był pod numerem 7260 i był w Bolechowie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 maja 2021, 10:04

Bardzo często można wagony tramwajowe "obserwować" w Ursusie ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 maja 2021, 20:17

Czy oprócz tych elektrycznych 130 wozów (no i poprzednich 30 solówek) MZA planuje elektryczne zakupy w najbliższych latach? W wątku o zmianach od maja był poruszony fakt, że zostaje luka na linie typu 102, 117, 106, a wskazana byłaby tam eksploatacja takich wozów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

wincenty
Posty: 1309
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 01 maja 2021, 20:43

zxcvbnm pisze:
01 maja 2021, 20:17
Czy oprócz tych elektrycznych 130 wozów (no i poprzednich 30 solówek) MZA planuje elektryczne zakupy w najbliższych latach? W wątku o zmianach od maja był poruszony fakt, że zostaje luka na linie typu 102, 117, 106, a wskazana byłaby tam eksploatacja takich wozów.
Gdzieś padła jakaś informacja, że MZA będzie składało wniosek o dofinansowanie z pieniędzy unijnych na zakup 90 elektryków i 5-10 wodorowców. Ale pewnie na dostawę będziemy musieli poczekać ze 2-3 lata.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 02 maja 2021, 11:57

zxcvbnm pisze:
01 maja 2021, 20:17
Czy oprócz tych elektrycznych 130 wozów (no i poprzednich 30 solówek) MZA planuje elektryczne zakupy w najbliższych latach?
Ej, a jak idzie MZA budowa super-hiper zajezdni Redutowa? Te wszystkie nowe wozy gdzieś się pomieszczą? ;-) :lol: :gwizd:

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 maja 2021, 12:07

Redutowa to póki co film z gatunku SF. Gdzie pomieszczą? Stalowa, Ostrobramska i Woronicza jeszcze sporo przyjmą w zamian za kasowane wozy :) Kleszczowa ma przesyt solówek.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ