Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
: 04 wrz 2019, 22:26
To nie ja!
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Za czwartymi drzwiami pod tą boczną klapą są zasadniczo wszystkie zbiorniki z płynami eksploatacyjnymi: płyn chłodzący, zbiornik adblue, płyn od wspomagania itp. Mercedes czy Solaris potrafili to upchnąć w komorze silnika. Solbus stwierdził widocznie, że woli zrobić to pod oddzielną klapą.Stary Pingwin pisze: ↑04 wrz 2019, 20:36Takie małe pytanie. Jechałem przegubem Solbusa i z tyłu są dwa siedzenia i wieża po obu stronach. Dlaczego tak?
Tak.Stary Pingwin pisze: ↑05 wrz 2019, 19:25Dziękuję za info. Zbiornik paliwa za drugimi drzwiami, na kole?
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... ach-o.html"Nie ma naszej zgody na naklejanie jamnika na autobusach". O co chodzi urzędnikom z ZTM?
Jarosław Osowski 19 grudnia 2019 | 17:01
Pierwszy ze 130 elektrycznych przegubowców dla Miejskich Zakładów Autobusowych jest już gotowy w fabryce Solarisa pod Poznaniem. Tylko dlaczego bez merdającego ogonem zielonego jamnika? Okazuje się, że miejscy urzędnicy mają bardzo ścisłe zasady, w których obrazek psa się nie mieści.
W Bolechowie na pięciu ciągach produkcyjnych montują krótkie i długie solarisy dla różnych miast. Przewoźnicy z reguły zamawiają naklejki z jamnikiem. To znak firmowy producenta symbolizujący obniżoną od początku do końca podłogę. Takie logo widzieliśmy wczoraj np. na taborze, który ma być wysłany do Passawy w Bawarii czy do wielkopolskiego Lubonia (żółto-czerwony jak warszawski).
Na autobusach szykowanych dla Warszawy jamnika nie ma. Niedopatrzenie czy tak ma być? Odpowiedź miejskich urzędników nas zaskoczyła.
ZTM: Jamnik wprowadzi niedopuszczalny chaos wizualny
W stolicy decyzję o jamniku podejmuje Zarząd Transportu Miejskiego. Okazuje się, że warszawscy urzędnicy nie chcą sympatycznego psiaka na autobusach. Czemu, skoro jamniki towarzyszyły kolejnym dostawom autobusów Solarisa do Warszawy już od drugiej połowy lat 90.?
- Nie ma naszej zgody na naklejanie jamnika - przekazał stanowczo "Stołecznej" w czwartek rzecznik ZTM Tomasz Kunert. - Mamy katalog identyfikacji wizualnej i nie mieszczą się w nim znaki czy logotypy producentów. Każdy z nich wie, jakie są zasady. Musi być m.in. litera t, czyli znak Warszawskiego Transportu Publicznego.
Rzeczniczka miasta Ewa Rogala dodała później na twitterze, że jamniki mają zakaz wstępu na warszawskie autobusy już od kilku lat.
Ponad tysiąc autobusów od Solarisa
W sumie MZA odebrały od Solarisa ponad 1,1 tys. pojazdów. Dzięki 130 nowym przegubowcom na prąd Warszawa będzie mieć trzecią co do wielkości flotę elektryczną w Europie po Londynie i Moskwie. Kontrakt opiewa na blisko 400 mln zł (180 mln zł MZA dostaną od Unii Europejskiej).
Pięć pierwszych e-przegubowców przyjedzie do końca stycznia do zajezdni przy Ostrobramskiej, wszystkie do końca listopada 2020 r. Pozwoli to zelektryfikować cały tabor na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu. Drugą w pełni elektryczną linią po 222 (Spartańska - Bielańska) ma być 503 z Natolina na Konwiktorską.
Wkrótce w "Stołecznej" obszerna relacja z fabryki Solarisa.