Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Autobus Czerwon
Posty: 2461
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Re: Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Post autor: Autobus Czerwon » 24 lut 2020, 16:13

fraktal pisze:
24 lut 2020, 15:39
Generalnie gdyby do problemu podejść twórczo, kierowca mógłby mieć w karcie adnotację kiedy doładować autobus (załóżmy podczas przerwy od 14:30 do 15), żeby w miarę możliwości uniknąć ładowania podczas godzin szczytu, gdy są największe korki. I wówczas być może nie będzie trzeba tak często wprowadzać SB.
Każdy z przegubowych solarisów będzie musiał być ładowany najrzadziej co kółko (w przypadku takich linii jak 175, czy 503), więc chyba nie pyknie. Te autobusy mają około 80 kilometrów zasięgu + nie wolno rozładowywać baterii poniżej 40%. Poza tym pojemność baterii z czasem będzie maleć, do tego choćby klimatyzacja w lato.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9603
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lut 2020, 16:29

A co chodzi z tymi 40%? Jakaś twarda rezerwa?
Podpiszcie proszę petycję przeciw ustawie kagańcowej! To dalsza część pełzającego zamachu stanu:
https://dzialaj.akcjademokracja.pl/camp ... ropo--sign

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24725
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2020, 16:58

LiIon to chyba w zakresie 25-85% mogą bezpiecznie operować? Drogie te gadżety...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 2461
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 lut 2020, 17:04

KwZ pisze:
24 lut 2020, 16:29
A co chodzi z tymi 40%? Jakaś twarda rezerwa?
Rozładowanie poniżej 40% skraca o wiele bardziej żywotność akumulatorów, a przynajmniej tak twierdzą producenci taboru elektrycznego i chyba tak jest także mówione na szkoleniach dla kierowców w mza.

fraktal
Posty: 4362
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 lut 2020, 17:26

Autobus Czerwon pisze:
24 lut 2020, 17:04
KwZ pisze:
24 lut 2020, 16:29
A co chodzi z tymi 40%? Jakaś twarda rezerwa?
Rozładowanie poniżej 40% skraca o wiele bardziej żywotność akumulatorów, a przynajmniej tak twierdzą producenci taboru elektrycznego i chyba tak jest także mówione na szkoleniach dla kierowców w mza.
Ja moją komórkę ładuję często przy 10 procentach (chociaż monit o podłączenie ładowarki mam przy około 30 proc) i na razie nie zauważyłem gwałtownej utraty żywotności. :razz:

A tak poważnie, to E-2 (Wilanów - Płocka - Szpital) 7100 przejeżdżał bez ładowania, a tam były chyba 2 kółka + dojazd/zjazd do zajezdni. Na przykład takie 111 dałoby chyba radę przejeździć więcej niż jedno kółko, co do 116 - to w sumie nie mam pojęcia jak będzie. :)

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1276
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 24 lut 2020, 17:34

Kierman zamiast mieć przerwę będzie chciał akumulatory doładować, a tu zonk poprzedni jeszcze stoi.
No tak ze trzydziestu ogarniętych ludzi trzeba żeby to jako tako funkcjonowało.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Łukasz
Posty: 7841
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lut 2020, 18:46

Nordyk110 pisze:Kierman zamiast mieć przerwę będzie chciał akumulatory doładować, a tu zonk poprzedni jeszcze stoi.
No tak ze trzydziestu ogarniętych ludzi trzeba żeby to jako tako funkcjonowało.
Albo będzie jak w PKP. KKZ.

A w Jaworznie to pewnie wystarczy postać pół godziny i znów jesteś w swoim czasie.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24725
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2020, 18:56

Chyba godzinę przy tamtejszych taktach :pp
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3328
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8048

Post autor: Dantte » 24 lut 2020, 20:11

I na to poszly publiczne pieniadze :D
chönsch verstaa, chömm mer rede. chönsch nöd, hasch besser ufzhöre
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 5 9 10 14 24 31 33 72 80 83 89 S2 S6 S7 S8 S9 S14 S15 S16 S19 S21 S24 IR36

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14030
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 lut 2020, 21:53

fraktal pisze:
24 lut 2020, 15:39
Generalnie gdyby do problemu podejść twórczo, kierowca mógłby mieć w karcie adnotację kiedy doładować autobus
Kierowca MZA, widząc taką adnotację, ładowałby autobus wtedy i tylko wtedy, gdy miałby to zaznaczone w rozkładzie. To się nie uda, zbyt wielu ludziom beton cieknie z uszu.
6, 15, 18, 35, 111, 116, 157, 178, 180, 227, 503, 518, N41, N44

Nazywam się Major Bień

fraktal
Posty: 4362
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 lut 2020, 22:42

Gdyby byli dobrze wyszkoleni, znaczna większość skumałaby pewnie, o co chodzi. Niestety dobra informacja dla kierowców kuleje i to jest istotny problem.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9603
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lut 2020, 23:44

fraktal pisze:
24 lut 2020, 17:26
Autobus Czerwon pisze:
24 lut 2020, 17:04
Rozładowanie poniżej 40% skraca o wiele bardziej żywotność akumulatorów, a przynajmniej tak twierdzą producenci taboru elektrycznego i chyba tak jest także mówione na szkoleniach dla kierowców w mza.
Ja moją komórkę ładuję często przy 10 procentach (chociaż monit o podłączenie ładowarki mam przy około 30 proc) i na razie nie zauważyłem gwałtownej utraty żywotności. :razz:
Ja monit mam przy 15 % i oidp mogę sobie go przestawić (a na pewno na kompie).
Podpiszcie proszę petycję przeciw ustawie kagańcowej! To dalsza część pełzającego zamachu stanu:
https://dzialaj.akcjademokracja.pl/camp ... ropo--sign

Awatar użytkownika
Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 6863
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Zielona Italia
Kontakt:

Post autor: Szymon » 25 lut 2020, 12:03

Dziś 5870 został zarejestrowany na warszawskie blachy (koloru zielonego). Czekamy na pierwszy wyjazd liniowo :)
Zakład Eksperymentów Autobusowych R-11 "KLESZCZOWA" :term:

beni
Posty: 2324
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53
Lokalizacja: Zakład Praga od 08.2019.
Kontakt:

Post autor: beni » 25 lut 2020, 12:18

Szymon pisze:
25 lut 2020, 12:03
Dziś 5870 został zarejestrowany na warszawskie blachy (koloru zielonego). Czekamy na pierwszy wyjazd liniowo :)
WX 5001C o ile dobrze pamiętam.
Swingi NG:
Wola - 7 z 13
Praga - 10 z 30
Mokotów - 13 z 63
Żoliborz - 13 z 74

Walas
Posty: 16389
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 28 lut 2020, 13:05

Jutro debiut 5870 na 503
1040, 1069
Ulubione wozy: 8112, 8122
1, 2, 2BIS, 3, 3BIS, 4, 5, 6, WKD, R1, R-1, S1

ODPOWIEDZ