Strona 314 z 392

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 wrz 2020, 15:35
autor: Snake.Griffin
TW to chyba nową umowę ma miec na 22,5 roku czyli maks na ile pozwala ustawa.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 wrz 2020, 16:16
autor: wincenty
Michalk001 pisze:
08 wrz 2020, 15:34
Wreszcie jest umowa z Autosanem. 👍
https://www.facebook.com/45021889174344 ... 458863395/
https://www.mza.waw.pl/kolejnych-90-gaz ... -autosana/
Nie jest to raczej powód do radości...
Będą Solbusy-bis, głośne, niedopracowane, rozlatujące się. Żal :(

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 wrz 2020, 16:32
autor: Jurand
wincenty pisze:
08 wrz 2020, 16:16
Michalk001 pisze:
08 wrz 2020, 15:34
Wreszcie jest umowa z Autosanem. 👍
https://www.facebook.com/45021889174344 ... 458863395/
https://www.mza.waw.pl/kolejnych-90-gaz ... -autosana/
Nie jest to raczej powód do radości...
Będą Solbusy-bis, głośne, niedopracowane, rozlatujące się. Żal :(
Żal to czytać tak negatywne wypowiedzi.
Przyjadą to będziemy je oceniać, teraz chyba za wcześniej (-(

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 wrz 2020, 17:07
autor: ashir
wincenty pisze:
08 wrz 2020, 16:16
Michalk001 pisze:
08 wrz 2020, 15:34
Wreszcie jest umowa z Autosanem. 👍
https://www.facebook.com/45021889174344 ... 458863395/
https://www.mza.waw.pl/kolejnych-90-gaz ... -autosana/
Nie jest to raczej powód do radości...
Będą Solbusy-bis, głośne, niedopracowane, rozlatujące się. Żal :(
Na podstawie czego to wnosisz? W ogóle korzystałeś z najnowszych wyrobów Autosana?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 wrz 2020, 17:13
autor: zxcvbnm
Autosan to nie Solbus. Mają konkretny sukces na swoim koncie - udana naprawa hybryd elektryczno-gazowych.
Ja tam jestem zadowolony. Ciekawe tylko co zmienią w konstrukcji (design z Sancityl także ma być trochę zmieniony)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 wrz 2020, 19:01
autor: Łukasz
Kilkudziesięcioletnie autosany wciąż jeżdżą w pekaesach!

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 wrz 2020, 19:04
autor: Autobus Czerwon
Łukasz pisze:
08 wrz 2020, 19:01
Kilkudziesięcioletnie autosany wciąż jeżdżą w pekaesach!
Primo w jakich pekaesach xd, secundo H9 zostało już naprawdę niedużo i to zazwyczaj tylko te wyprodukowane w XXI wieku (z nielicznymi wyjątkami). No ale 20 letni autobus który nadal jeździ po odbudowie to chyba żaden wyczyn, co?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 wrz 2020, 19:58
autor: Glonojad
No właśnie, co Autosan wykorzysta z SM18? Tylko referencje?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 08 wrz 2020, 20:28
autor: Flash8222
Michalk001 pisze:
08 wrz 2020, 15:34
Wreszcie jest umowa z Autosanem. 👍
https://www.facebook.com/45021889174344 ... 458863395/
I wciąż nie wiadomo czy skorzystają z opcji na CNG

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 wrz 2020, 8:25
autor: Michalk001
ashir pisze:
08 wrz 2020, 17:07
wincenty pisze:
08 wrz 2020, 16:16

https://www.mza.waw.pl/kolejnych-90-gaz ... -autosana/
Nie jest to raczej powód do radości...
Będą Solbusy-bis, głośne, niedopracowane, rozlatujące się. Żal :(
Na podstawie czego to wnosisz? W ogóle korzystałeś z najnowszych wyrobów Autosana?
Jechałeś w ogóle Sancity 12? Już podczas testów 917 byłem w szoku jak cichy był Sancity - przewyższał tym nawet obecne gazowe MAN-y które są jednymi z najcichszych wozów w MZA. A to było 10 lat temu.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 wrz 2020, 8:42
autor: wincenty
Michalk001 pisze:
09 wrz 2020, 8:25
ashir pisze:
08 wrz 2020, 17:07
Na podstawie czego to wnosisz? W ogóle korzystałeś z najnowszych wyrobów Autosana?
Jechałeś w ogóle Sancity 12? Już podczas testów 917 byłem w szoku jak cichy był Sancity - przewyższał tym nawet obecne gazowe MAN-y które są jednymi z najcichszych wozów w MZA. A to było 10 lat temu.
Nie jechałem. Za to czytałem opinie o rzeszowskich gazowcach. Polecam lekturę.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 wrz 2020, 17:37
autor: ashir
Michalk001 pisze:
09 wrz 2020, 8:25
Jechałeś w ogóle Sancity 12? Już podczas testów 917 byłem w szoku jak cichy był Sancity - przewyższał tym nawet obecne gazowe MAN-y które są jednymi z najcichszych wozów w MZA. A to było 10 lat temu.
Ja wielokrotnie korzystałem, ale to chyba pytanie nie do mnie? ;)
wincenty pisze:
09 wrz 2020, 8:42
Nie jechałem. Za to czytałem opinie o rzeszowskich gazowcach. Polecam lekturę.
A ja jechałem, również rzeszowskimi gazowcami i nie mam zastrzeżeń, bardzo przyjemne wozy, a dostawy autobusów z wyprzedzeniem kilku miesięcy bardzo na plus. Jakie były zarzuty?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 wrz 2020, 19:51
autor: fluger
Solbusy przegubowe w porównaniu do kebabów są o wiele cichsze i dobrze spasowane, na dziurach i wybojach nic nie stuka, trzeszczy i nie wali jak tych z turcjii w których po podróży od hałasu głowa mnie boli, zresztą kebaby bym porównał do odkurzaczy pod względem spasowania i walenia wszystkiego o wszystko na wybojach. Nie jestem kierowcą i nie wiem jak się prowadzą w stosunku do innych, ale z punktu widzenia pasażera nie są tak męczące i w miarę komfortowe, ale krótkie solbusy to już inna bajka, niesamowite wibracje, hałas jeszcze większy na postoju, w tym już kebeb jest przyzwoitszy. Tylko mam nadzieję że Autosan zrobi przynajmniej trochę leprze autobusy od tych zrobionych dla Europa Express City Sp. z o.o. (EEC) z chińskich podzespołów.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 wrz 2020, 20:18
autor: Michalk001
fluger pisze:
09 wrz 2020, 19:51
Tylko mam nadzieję że Autosan zrobi przynajmniej trochę leprze autobusy od tych zrobionych dla Europa Express City Sp. z o.o. (EEC) z chińskich podzespołów.
O to bym się nie bał, Sancity 9 to kompletnie inna konstrukcja od "dwunastki". Ogólnie najmniejsze Sancity było nieudanym modelem w który też Jelcz wsadził łapki i wyszło co wyszło - gdyby uporano się z wibracjami silnika to byłby to fajny pojazd. O ile lubię silniki Cumminsa to ten 4 cylindrowiec był kompletną porażką.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 10 wrz 2020, 12:59
autor: wincenty
ashir pisze:
09 wrz 2020, 17:37
Michalk001 pisze:
09 wrz 2020, 8:25
Jechałeś w ogóle Sancity 12? Już podczas testów 917 byłem w szoku jak cichy był Sancity - przewyższał tym nawet obecne gazowe MAN-y które są jednymi z najcichszych wozów w MZA. A to było 10 lat temu.
Ja wielokrotnie korzystałem, ale to chyba pytanie nie do mnie? ;)
wincenty pisze:
09 wrz 2020, 8:42
Nie jechałem. Za to czytałem opinie o rzeszowskich gazowcach. Polecam lekturę.
A ja jechałem, również rzeszowskimi gazowcami i nie mam zastrzeżeń, bardzo przyjemne wozy, a dostawy autobusów z wyprzedzeniem kilku miesięcy bardzo na plus. Jakie były zarzuty?
Czy możliwe jest aby inżynierowie w Autosanie dopracowali te autobusy żeby nie "kładły" się na bok o niemal 45 stopni podczas pokonywania zakrętów?
Niestety strasznie zaczął się tłuc. Nie wiem czy to wyjątek, ale nie wróży to dobrze. Obawiam się, że za chwile komfort jazdy będzie porównywalny z rzeszowską "Stokrotką". Oczywiście wygląd zewnętrzy jest naprawdę dobry, a silnik Ivecka spisuje się doskonale. Niestety wykonanie Autosana nie jest zbytnio udane
Nie do końca dopasowane wnętrze czy też wibracje na postojach i w czasie jazdy.
Zauważyłem krzywo wkręcone wkręty na suficie przy otworach wentylacyjnych - aż razi po oczach. Autobus był full ludzi i klima przy +25 na zewnątrz wydawała się nie wyrabiać (chyba że ciepłolubny kierowca) w każdym razie przesiadłem się później do citaro gdzie było wyraźnie chłodniej (ale i pustawo). To siedzenie na końcu dostępne z podłogi totalne nieporozumienie, można go było umieścić wyżej - byłaby fajna opcja dla skocznej młodzieży.
Po tym krótkim okresie eksploatacji da się zauważyć nieco lepsze wygłuszenie wnętrza, które już się tan nie telepie. Jakość montażu to już inna sprawa, bo osłony boczne sufitu są spasowane na prawdę słabo.
Rezonowanie całego wnętrza na wolnych obrotach sprawia wrażenia jakby autobus miał się rozpaść na kawałki. I to im nowszy model, tym gorzej. W trakcie jazdy hałas jest niewielki, słychać tylko stuki z zawieszenia.