Mercedes Conecto

Moderatorzy: JacekM, Dantte


Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 15 wrz 2012, 16:50

Duże okna. Brawo... :-)

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 15 wrz 2012, 17:19

Byle by to nie były okna z systemem otwierania, a' la przegubowe MAN-y ITS-u ( identyczny system mają też MAN-y z MZA, te z najnowszej dostawy-czyli 34xy).
Raz: aby tam otworzyć okno trzeba się trochę wysilić fizycznie, dwa: ze nie jest to najszczęśliwszy system otwierania, niektórzy pasażerowie których widziałem w ogóle nie potrafią tego obsługiwać.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 15 wrz 2012, 17:32

mobil one pisze:Raz: żeby aby tam otworzyć okno trzeba się trochę wysilić fizycznie,
Raczej trzeba ruszyć głową, bo niektórzy mają problem, żeby otworzyć okno w SU15, Neoplanie. ;]

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 15 wrz 2012, 17:37

Pawel_ pisze: niektórzy mają problem, żeby otworzyć okno w SU15, Neoplanie.
Widziałem takie sytuacje, naciskanie klamek etc. Jest to nie tylko zabawne ale i niestety żałosne... Nic jednak nie przebije otwierania drzwi kasownikiem lub pokrętłem umieszczonym w drzwiach, a służącym do zamykania ich na skobel ( U 18 ) ;)
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 15 wrz 2012, 17:56

Szczególnie jak jest rączka urwana albo odłamana jej część.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 15 wrz 2012, 17:57

mobil one pisze:Nic jednak nie przebije otwierania drzwi kasownikiem
Możesz to bliżej opisać? :D
mobil one pisze:Byle by to nie były okna z systemem otwierania, a' la przegubowe MAN-y ITS-u.
A ja byłbym z tego całkiem zadowolony. Wydaje mi się jednak, że będzie to system zbliżony do znanego z solarisów. Przynajmniej coś wyglądającego podobnie jak w solarkach widziałem w bydgoskich connectach.

Niepokojące są pogłoski o braku rzeźni w członie B.

Shiom
Posty: 115
Rejestracja: 10 wrz 2010, 14:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Post autor: Shiom » 15 wrz 2012, 17:59

Owszem, brak drugiej rzeźni jest zły, ale już ostatnie Solarisy nie miały rzeźni w sekcji B, więc akurat nie jest to jakimś szczególnym zaskoczeniem.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 15 wrz 2012, 18:04

Shiom pisze: ostatnie Solarisy nie miały rzeźni w sekcji B, więc akurat nie jest to jakimś szczególnym zaskoczeniem.
Przecież wiem. Można się było po przetestowaniu takiego rozwiązania w solarisach zgrabnie z niego wycofać ;)

Michalk001
Posty: 1219
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 16 wrz 2012, 12:50

Co do okien to chyba nareszcie będzie system otwierania z Ikarusa. :D Na tym najbliższym zdjęciu wydaje się że klamki są w obu szybach czyli prawdopodobnie obie połówki będą odsuwane. Nie zdziwiłbym się jakby to była ta sama firma z której są najnowsze okna Ikarusów.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 16 wrz 2012, 13:22

Doskonale znam te okna z lubelskich Mercedesów Citaro G. Są na prawdę duże, otwierają się obydwie połówki. Przesuwają się bardzo lekko. Wszystko świetnie, ale mają jedną wadę - blokada przy włączonej klimatyzacji. Nie jest na popularny kwadrat, tylko jest małe wcięcie na śrubokręt, więc każdy może odblokować okno wkładając grosik. W dodatku blokada jest słaba i przy mocniejszym pociągnięciu puszcza.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 16 wrz 2012, 13:46

konri pisze:blokada przy włączonej klimatyzacji. Nie jest na popularny kwadrat, tylko jest małe wcięcie na śrubokręt, więc każdy może odblokować okno wkładając grosik.
To akurat dobrze. Przypadkowi pasażerowie i tak nie będą umieli okna otworzyć, a z drugiej strony jak kierowca zablokuje okna i nie włączy klimatyzacji, to przynajmniej my będziemy mogli łatwo je otworzyć mi zostać bohaterami w autobusach :D

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 wrz 2012, 14:37

konri pisze:Doskonale znam te okna z lubelskich Mercedesów Citaro G. Są na prawdę duże, otwierają się obydwie połówki. Przesówają się bardzo lekko. Wszystko świetnie, ale mają jedną wadę - blokada przy włączonej klimatyzacji. Nie jest na popularny kwadrat, tylko jest małe wcięcie na śrubokręt, więc każdy może odblokować okno wkładając grosik. W dodatku blokada jest słaba i przy mocniejszym pociągnięciu puszcza.
W Citaro ZTMu są trochę inne okna , nie ma pewności, że otwierają się w takim sam sposób.

Poza tym, na zdjęciach z pierwszego posta nie widzę wcale klameczek po obu stronach :-k
I z pewnością nie jest to rozwiązanie znane Lion's City, bo tam jest tak, że gdy okno jest zamknięte, to tworzy z szybą gładką powierzchnię. A na zdjęciach widać, że gładko wcale nie jest.

kamiloux92
Posty: 19
Rejestracja: 06 sie 2012, 16:01
Lokalizacja: Polska

Post autor: kamiloux92 » 16 wrz 2012, 18:56

Ja natomiast zauważyłem na zdjęciu umieszczonym na omni-busie, że w warszawskich Conecto zastosowano z tyłu przy szafie układ siedzeń 1+półtorak. Rozwiązanie prawdę mówiąc beznadziejne, znane doskonale z lubelskich Conecto i Citaro.
http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayi ... play_media
Warszawa -najpiękniejsze miasto w Polsce :-)

michał1984
Posty: 3302
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 16 wrz 2012, 19:02

kamiloux92 pisze:Ja natomiast zauważyłem na zdjęciu umieszczonym na omni-busie, że w warszawskich Conecto zastosowano z tyłu przy szafie układ siedzeń 1+półtorak. Rozwiązanie prawdę mówiąc beznadziejne, znane doskonale z lubelskich Conecto i Citaro.
http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayi ... play_media
Te dwa autobusy na tym zdjęciu mają dwa różne tyły o co tu chodzi?
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

ODPOWIEDZ