Solbus SM12
Witam.
Ja również obfociłem Solbusa SM12 dla Warszawy. Walnąłem już fotki z komentarzem na KM-Forum, to czemu by nie tu:).
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa143.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa154.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa159.JPG
Nie byłem do końca pewien czy mogę klapę zamknąć stąd takie zdjęcie. W każdym razie widać że Solbus nie poprawił małej niedoróbki wizualnej w postaci wyświetlacza niżej niż być powinien.
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa171.JPG
Nie wiem czy czcionki na wyświetlaczach bocznych wciąż są "Jak z Kalkulatorów", natomiast same wyświetlacze wyglądają z zewnątrz tak jak w naszych 10-tkach.
Tymczasem przejdźmy do środka.
Siedzenia na niskiej podłodze znalazły się w tylnej części pojazdu za drugimi drzwiami. Nie ma ich zbyt wiele - 6, ale wszystkie są przodem do kierunku jazdy:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 12WWa3.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa20.JPG
Fotele podobnie jak te z naszych najnowszych Mercedesów, mają żółte "łapki". Jest to widocznie jakiś nowy "Warszawski tręd":
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa42.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa104.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa112.JPG
Rzeźnia jest naprawdę bardzo duża i co ciekawe, biletomat wylądował w środku rzeźni. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale trzeba przyznać że może dać się znieść. Nie wiem jak wam, ale mnie najbardziej w mobilisowskich U12 III z 2009, gdzie właśnie ten patent zastosowano, bardziej przeszkadzało to, że ekran był po stronie rzeźni i przez to nie można się było opierać o poręcz/okno, by nie uszkodzić ekranu.
Zdjęcie rzeźni:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa69.JPG
Ekrany w środku również przypominają ekrany z 10-metrowych Solbusów z 2011r. Co ciekawe, ekran z reklamami, bez trasy wylądował w tym samym miejscu i też jest naprzeciw pasażerowi, ale wydaję się być trochę "chudszy". Zdjęcia:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa124.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa129.JPG
Zabudowa kabiny kierowcy w wykonaniu Solbusa, również dobrze się prezentuje, moim zdaniem lepiej niż u Mercedesa (Conecto dla W-wy) , gdzie razi czarny pas pod wejściem do kabiny. Zdjęcie:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa134.JPG
No cóż, to by było na tyle. Kilka rzeczy rozczarowuje , jak chociażby zdaję się nie zmieniony producent wyświetlaczy, czy białe wiatrołapy, ale generalnie chyba szykują nam się dobre autobusy.
Ja również obfociłem Solbusa SM12 dla Warszawy. Walnąłem już fotki z komentarzem na KM-Forum, to czemu by nie tu:).
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa143.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa154.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa159.JPG
Nie byłem do końca pewien czy mogę klapę zamknąć stąd takie zdjęcie. W każdym razie widać że Solbus nie poprawił małej niedoróbki wizualnej w postaci wyświetlacza niżej niż być powinien.
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa171.JPG
Nie wiem czy czcionki na wyświetlaczach bocznych wciąż są "Jak z Kalkulatorów", natomiast same wyświetlacze wyglądają z zewnątrz tak jak w naszych 10-tkach.
Tymczasem przejdźmy do środka.
Siedzenia na niskiej podłodze znalazły się w tylnej części pojazdu za drugimi drzwiami. Nie ma ich zbyt wiele - 6, ale wszystkie są przodem do kierunku jazdy:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 12WWa3.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa20.JPG
Fotele podobnie jak te z naszych najnowszych Mercedesów, mają żółte "łapki". Jest to widocznie jakiś nowy "Warszawski tręd":
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa42.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa104.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa112.JPG
Rzeźnia jest naprawdę bardzo duża i co ciekawe, biletomat wylądował w środku rzeźni. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale trzeba przyznać że może dać się znieść. Nie wiem jak wam, ale mnie najbardziej w mobilisowskich U12 III z 2009, gdzie właśnie ten patent zastosowano, bardziej przeszkadzało to, że ekran był po stronie rzeźni i przez to nie można się było opierać o poręcz/okno, by nie uszkodzić ekranu.
Zdjęcie rzeźni:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... 2WWa69.JPG
Ekrany w środku również przypominają ekrany z 10-metrowych Solbusów z 2011r. Co ciekawe, ekran z reklamami, bez trasy wylądował w tym samym miejscu i też jest naprzeciw pasażerowi, ale wydaję się być trochę "chudszy". Zdjęcia:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa124.JPG
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa129.JPG
Zabudowa kabiny kierowcy w wykonaniu Solbusa, również dobrze się prezentuje, moim zdaniem lepiej niż u Mercedesa (Conecto dla W-wy) , gdzie razi czarny pas pod wejściem do kabiny. Zdjęcie:
https://dl.dropbox.com/u/10678415/Zdjec ... WWa134.JPG
No cóż, to by było na tyle. Kilka rzeczy rozczarowuje , jak chociażby zdaję się nie zmieniony producent wyświetlaczy, czy białe wiatrołapy, ale generalnie chyba szykują nam się dobre autobusy.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wow, "aż" 6 siedzeń dostępnych z podłogi... i ludzie mają czelność opowiadać, że "autobusy przyjaźniejsze dla pasażerów od tramwajów są", heh...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jednak autobus niskopodłogowy jako konstrukcja (bez względu na markę) ma swoje ograniczenia. Pewne elementy zawsze muszą być gdzieś zabudowane wewnątrz pojazdu.
To nie tramwaj lub pociąg, że można wywalić sporo na dach pojazdu i zabudować aby nie było widać.
To nie tramwaj lub pociąg, że można wywalić sporo na dach pojazdu i zabudować aby nie było widać.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dochodzi już do takich absurdów jak w SU8,6, że miejsc dostępnych z podłogi prawie nic, a przez jakoś dziwacznie rozumianą "całkowitą niskopodłogowość" prowadzi się jakiś durny, nikomu nic nie dający kanał przez podłogę, a każde miejsce na podeście...
Łatwiej już pokonać schodek poprzeczny, niż wejście na podest - trzeba jednocześnie się obrócić i podciągnąć... to wcale nie jest proste.
[ Dodano: |12 Paź 2012|, 2012 23:23 ]
Łatwiej już pokonać schodek poprzeczny, niż wejście na podest - trzeba jednocześnie się obrócić i podciągnąć... to wcale nie jest proste.
[ Dodano: |12 Paź 2012|, 2012 23:23 ]
No wiesz, skoro Solinka może być taxi bagażówką...MichalJ pisze:Z całą pewnością Mercedes Citaro nie jest dostawczakiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Aleksander2560
- (Aleksander2634)
- Posty: 2220
- Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa-Białołęka
- R-9 Chełmska
- Posty: 7760
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
- vernalisadonis
- Posty: 3058
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Też widziałem jakiegoś solbusa, ale w Centrum mniej więcej o tej samej godzinieSolbus dwunastka z napisem "jazda próbna" jechał Racławicką koło 17:40.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej