To chyba nie do końca zaleta, bo zwykle są przez kierowców regulowane w jedną stronę - tj. w dół. Oczywiście, w nowym solbusie zapowiedzi nie uświadczyłem wcale, potem się dowiedziałem, że są jakieś trzaski i trzeszczenia w głośnikach, ale nie wiem, czy to prawda.Bierut pisze:tak samo jak i wyregulować głośność zapowiedzi.
Solbus SM12
- R-9 Chełmska
- Posty: 7763
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Jechałem dziś nowym Solbusem i się zastanawiam, dlaczego tak ludzie narzekają na głośność... Przecież nie jest tak źle, porównywalne chociażby z Solarisami serią 81xx. Podoba mi się wnętrze - maksymalna prostota, bez jakiś udziwnień, fajne ma też przyspieszenie. Nie podoba mi się brak szyby z tyłu... A tak to taki zwykły autobus.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Ten silnik w Solbusie nie jest wcale taki głośny, ale ma taki dziwny lekko piskliwy dźwięk, co może być dla niektórych nieprzyjemne i mogą to odczuwać jako głośność. Tak mi się wydaje.R-9 Chełmska pisze:Jechałem dziś nowym Solbusem i się zastanawiam, dlaczego tak ludzie narzekają na głośność... Przecież nie jest tak źle, porównywalne chociażby z Solarisami serią 81xx. Podoba mi się wnętrze - maksymalna prostota, bez jakiś udziwnień, fajne ma też przyspieszenie. Nie podoba mi się brak szyby z tyłu... A tak to taki zwykły autobus.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Ciasno rozmieszczone siedzenia, zwłaszcza te dostępne z poziomu podłogi. Jeśli ktoś usiądzie pod oknem, to trzeba wstawać, żeby go wypuszczać, bo inaczej nie wyjdzie, a przecież wstawać i siadać, gdy autobus jest w ruchu, to nie jest coś, co pasażerowie, zwłaszcza o ograniczonej sprawności ruchowej lubią najbardziej. W mercedesie też jest kilka takich siedzeń, ale są też inne. Na suficie jest jakiś przezroczysty prostokącik, który jest przymocowany ładnymi śrubeczkami, tylko zupełnie nie wiem, po co on tam się znajduje. I co ciekawe, tyle osób krytykowało dywan na suficie w scaniach, a jakoś nikt tego bzdurnego prostokącika nie zauważa (może ma on jakąś funkcję, w każdym razie wygląda bzdurnie). Naprawdę "dziesiątki" są dużo bardziej udane, nawet jeśli chodzi o wnętrze.R-9 Chełmska pisze:Podoba mi się wnętrze - maksymalna prostota, bez jakiś udziwnień, fajne ma też przyspieszenie.
- R-9 Chełmska
- Posty: 7763
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
To chyba standard we współczesnych autobusach, tylko Solaris w niektórych siedzeniach na nadkolach ma większą przestrzeń...fraktal pisze:
Ciasno rozmieszczone siedzenia, zwłaszcza te dostępne z poziomu podłogi. Jeśli ktoś usiądzie pod oknem, to trzeba wstawać, żeby go wypuszczać, bo inaczej nie wyjdzie
I wbrew temu co pisze Kelly, ja pisałem o odgłosie towarzyszącym ogrzewaniu wnętrza. Miałem jechać 117 dosyć długo i aż zastanawiałem się, czy wsiadać do niego, skoro jedzie Solbus, a pisaliście, że nie da się wytrzymać. Wsiadłem i (nie uwierzycie!) do tej pory żyję. Więcej - jak dmucha 81xx jest tak samo, o ile nie głośniej... Z tą różnicą, że w Solbusach jest autentycznie ciepło, a w 81xx nie jest to takie oczywiste...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
To może po prostu była jakaś usterka i sobie z nią poradzono, bo jak ja jechałem, to nie było ciepło, za to coś nawet nie szumiało, ale chwilami wyło. Dlatego od razu przyszło mi do głowy skojarzenie z popsutym wentylatorem. Albo popsuty odkurzacz też tylko wyje i nie działa. A co do siedzeń - to byłoby chyba zbyt skomplikowane, jakbym się o tym zaczął rozpisywać, ale nadal uważam, że najgorzej rozmieszczone są w solbusie 12-metrowym, za to jest długa rzeźnia, co na pewno docenią właściciele rowerów latem.R-9 Chełmska pisze:Więcej - jak dmucha 81xx jest tak samo, o ile nie głośniej... Z tą różnicą, że w Solbusach jest autentycznie ciepło, a w 81xx nie jest to takie oczywiste...
-
- Posty: 734
- Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
- Lokalizacja: Pionki/Warszawa
co do halasu nagrzewnic w autobusie, to watpie, zeby bylo cos niesprwnego, ten model ma automatyczny system grzania chlodzenia, tak wiec jezeli niedawno ruszyl i woda w obiegu byla jeszcze zimna, to w swoich ustawieniach ma to iz dziala na pelnej parze. Co do uwagi Bieruta, ze dziala ponad normy halasu. Wlacz pierw piec i obiegowa pompe wody, a dopiero jak zlapie temperature, wlacz ogrzewanie przedzialu pasazerskiego.
Tylniej szyby wam brakuje? no fajnie ale nikt nie pomyslal, ze moze to jest wlasnie plus tego autobusu. Tak sie sklada, ze nie ma tylniej szyby bo posiada komore plynow, przez co serwisowanie, uzupelnianie lub jakiekolwiek sprawdzenie staje sie prostsze i szybsze, a jak i rowniez czystsze.
Tylniej szyby wam brakuje? no fajnie ale nikt nie pomyslal, ze moze to jest wlasnie plus tego autobusu. Tak sie sklada, ze nie ma tylniej szyby bo posiada komore plynow, przez co serwisowanie, uzupelnianie lub jakiekolwiek sprawdzenie staje sie prostsze i szybsze, a jak i rowniez czystsze.
Piszczek jest ustawiany na rzadanie zamawiajacego, zawsze mozecie zglosic kierownictwu, zeby zalatwili zmiane w tym wypadku , a drzwi sie reguluje oczywiscie tak samo pod klienta i zawsze to mozna zmienicSzeregowy_Równoległy pisze:Nie wiem co wam przeszkadza w samym dźwięku silnika. Mruczy przyjemnie, a jak wchodzi na obroty, a wchodzi bardzo chętnie, to wręcz... przemawia, szepce do ucha Odejście to cudo ma świetne, chciałbym zobaczyć starcie Solbusa z Mastero na długiej prostej ze startu zatrzymanego, bo nie jestem przekonany, czy Mastero by dało radę Solbusa dojść
Natomiast irytuje mnie jeden drobiazg: głośniki od zapowiedzi są fabrycznie gówniane, czy 1209 jest wyjątkiem? Głośność zapowiedzi optymalna (moim zdaniem powinny być dość głośne), ale głośniki nie dają rady. Charczą i skrzeczą. Na minus również dźwięk otwierania/zamykania drzwi. Po pierwsze: jest irytujący. Po drugie: po jasną cholerę brzęczy, jak drzwi się otwierają? Nie rozumiem również, czemu ten piszczek piszczy również podczas zamykania? Przed zamknięciem - OK, ale w trakcie? No i po trzecie: zamykanie drzwi trwa znacznie dłużej niż w SU. Pewnie kierowcy się połapią, że to reguluje się tak samo, jak w SU, więc niedługo problem powinien zniknąć. Z punktu widzenia kierowcy to dość istotne, bo do złapania zielonego światła po ruszeniu z przystanku z reguły brakuje pojedynczych sekund, więc szkoda je tracić czekając pół dnia aż drzwi się łaskawie zamkną.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Solbus pomimo nie osiągnięcia przez ciecz chłodzącą odpowiedniej temperatury włączy ogrzewanie? Taki głupi?ito pisze:Co do uwagi Bieruta, ze dziala ponad normy halasu. Wlacz pierw piec i obiegowa pompe wody, a dopiero jak zlapie temperature, wlacz ogrzewanie przedzialu pasazerskiego.
Wlacza sie przyciskiem a, ze pewnie na starcie automatycznie jest wlaczone to caly czas dziala z reszta nawet jak nie osiagnie temp. to jakas temp to ma wieksza od wewnetrznej jak wlaczy sie piec. Tto byla opcja jak ktos chce, zeby odrazu mu na maksymalnej temp grzalo i nie halasowalo w tym czasieSzeregowy_Równoległy pisze:Solbus pomimo nie osiągnięcia przez ciecz chłodzącą odpowiedniej temperatury włączy ogrzewanie? Taki głupi?ito pisze:Co do uwagi Bieruta, ze dziala ponad normy halasu. Wlacz pierw piec i obiegowa pompe wody, a dopiero jak zlapie temperature, wlacz ogrzewanie przedzialu pasazerskiego.
A Lidl nie ma żadnych okien... Patrz, cholera, nie pomyślałem, że to jego zaleta. Dopóki uważa się odczucia pasażerów za ważne, nie powinno się ich uszczęśliwiać jeżdżącymi pudełkami od zapałek. Oddzielna komora płynów to fajny pomysł? To pora ją zrobić w jakimś ludzkim miejscu. Jako pasażera nie cieszy mnie to rzekome udogodnienie dla obsługi, bo kto wie, może może być osiągnięte bez szkody dla mnie.ito pisze: Tylniej szyby wam brakuje? no fajnie ale nikt nie pomyslal, ze moze to jest wlasnie plus tego autobusu. Tak sie sklada, ze nie ma tylniej szyby bo posiada komore plynow, przez co serwisowanie, uzupelnianie lub jakiekolwiek sprawdzenie staje sie prostsze i szybsze, a jak i rowniez czystsze.
argument, ze lidl nie ma okien mnie powala po pierwsze solbus ma okna jest autobusem i ogolnie supermarkety nie maja okien moje krzeslo tez nie ma okien A jako pasażer powinno obchodzic cie udogodnienie dla obslugi, bo nie zdajesz sobie sprawy ile ludzie musza pracowac na zajezdni, zeby ludzie mogli jezdzic sprawnymi autobusamigrzegorz pisze:A Lidl nie ma żadnych okien... Patrz, cholera, nie pomyślałem, że to jego zaleta. Dopóki uważa się odczucia pasażerów za ważne, nie powinno się ich uszczęśliwiać jeżdżącymi pudełkami od zapałek. Oddzielna komora płynów to fajny pomysł? To pora ją zrobić w jakimś ludzkim miejscu. Jako pasażera nie cieszy mnie to rzekome udogodnienie dla obsługi, bo kto wie, może może być osiągnięte bez szkody dla mnie.ito pisze: Tylniej szyby wam brakuje? no fajnie ale nikt nie pomyslal, ze moze to jest wlasnie plus tego autobusu. Tak sie sklada, ze nie ma tylniej szyby bo posiada komore plynow, przez co serwisowanie, uzupelnianie lub jakiekolwiek sprawdzenie staje sie prostsze i szybsze, a jak i rowniez czystsze.
Udało się.ito pisze:argument, ze lidl nie ma okien mnie powala
ito pisze: A jako pasażer powinno obchodzic cie udogodnienie dla obslugi, bo nie zdajesz sobie sprawy ile ludzie musza pracowac na zajezdni, zeby ludzie mogli jezdzic sprawnymi autobusami
Tak i nie, często daje się osłodzić jednym nie soląc drugim. Fajne tylne okno to dla mnie podstawowa zaleta SU15.