Co ze stacjami A-12 Plac Konstytucji i A-16 Muranów?

Moderator: JacekM

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 22 maja 2019, 12:17

fraktal pisze:
22 maja 2019, 11:37
Jeśliby to budować, to trzeba solidnie pomyśleć nad uzasadnieniem kilkumiesięcznych utrudnień dla północnego odcinka M1.Miejsce, gdzie pociągi mogą zmienić kierunek jazdy jest przy stacji Dworzec Gdański, a potem dopiero przy Politechnice. Oznacza to, że zarówno przy budowie stacji Muranów, jak i plac Konstytucji pociągi będą dojeżdżać najprawdopodobniej tylko do Dworca Gdańskiego. Moim zdaniem, nie warto, bo obie okolice są dobrze skomunikowane tramwajami. A i podróż do Centrum się wydłuży, jeśli pociągi będą się częściej zatrzymywać.
To świetnie się składa, trzeba obie stacje budować równocześnie. ;)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 23 maja 2019, 11:24

pawcio pisze:
22 maja 2019, 11:46
W centrum też można się obrócić.
Tylko, że tam na zmianę czoła jest bardzo mało czasu, bo zawrócić można tylko z północnej strony stacji. Natomiast na Politechnice masz zawracanie z południowej strony i tory odstawcze.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 31 maja 2019, 14:36

Zamiast tych dwóch stacji, to bym się zastanowił nad wybudowaniem częstszych torów odstawczych, żeby "bagaż" nie blokował codziennie metra - wczoraj i przedwczoraj nie jeździło metro na odcinku bielańskim i zapchany po dach 12-metrowy autobus z Arrivy jako "za metro" (wczoraj), dziś niezabieralne tramwaje, bo nie działa metro w centrum.

Te frazesy o lepszej dostępności metra można będzie włożyć między bajki, jeśli codziennie będą problemy z jego prawidłowym funkcjonowaniem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 cze 2019, 0:09

Do awaryjnego zmieniania czoła wystarczyłyby zwrotnice na każdej stacji. Pytanie natomiast jest takie, na ile byłoby to skuteczne, bo zmiana kierunku odbywałaby się na torze szlakowym, więc taktu raczej by się nie utrzymało bez zmian. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 cze 2019, 13:00

Wszystko byłoby lepsze niż to co mamy obecnie. Ludzie bez metra głupieją, nie umieją się poruszać po Bielanach, kierowcy autobusów jak się okazuje też czasem nie znają dokładnej trasy i przystanków, co tylko potęguje chaos. Mogliby chociaż wahadło do Wawrzyszewa uruchomić, jak to dawniej bywało. Naprawdę te alarmy to poważny problem i miasto powinno się zastanowić jak go rozwiązać, zwłaszcza, że niedługo będzie oddana do ruchu przedłużona II linia, no i nie ma gwarancji, że te alarmy nie będą paraliżować również nowego odcinka.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 cze 2019, 13:23

Ostatnio pozostawiony bagaż wyłączył pojedynczą stację, i to nawet końcową. Nawet powiedzieli, że to przez bagaż.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 cze 2019, 20:48

Ja tak trafiam, że z powodu bagażu na stacji Młociny wyłączone są trzy stacje odcinka bielańskiego. A kiedyś pamiętam, że był uruchamiany pociąg wahadłowy, ale to dawno już.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 06 cze 2019, 23:58

fraktal pisze:
31 maja 2019, 14:36
Zamiast tych dwóch stacji, to bym się zastanowił nad wybudowaniem częstszych torów odstawczych, żeby "bagaż" nie blokował codziennie metra
Co gorsza chyba w międzyczasie takich torów nam ubyło... (na pewno za stacją Ratusz...)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 cze 2019, 8:54

Może ktoś potwierdzić?

KM Metra wg stanu na 2017 podaje, że przejazd między torami cały czas jest:
https://i0.wp.com/kmmetra.pl/wp-content ... e-2017.jpg
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 07 cze 2019, 9:59

Rozjazdy na stacji Ratusz były tymczasowe i zostały zdemontowane po otwarciu stacji Dworzec Gdański. Na której półtrapez jest zachowany.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 07 cze 2019, 15:33

Och. Bo coś mi świtało, że tam tory były tak rozbudowane, że i były jakieś odstawcze... Ale wiecie, lata poleciały, mogłem coś pokiełbasić. Bo tak, to owszem - rozjazd tuż przed stacją Dw. Gdański jest nadal.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 paź 2019, 14:16

Wybrano projektanta tytułowych stacji:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... vqAH8i92HM
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Krzysztof_J
Posty: 446
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 20 lis 2019, 20:10

Dzisiaj podpisano umowę na wykonanie projektu tytułowych stacji: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63173.html

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lis 2019, 11:36

Miasto zapowiada cięcia w inwestycjach, miasto oskarża państwo o konieczność ograniczania wydatków, ale jest jedna rzecz, która zawsze może liczyć na pieniądze. Nazywa się to METRO.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 lis 2019, 11:51

Stacje metra co 350 metrów, tak nawet tramwaje na Bródnie nie mają.
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ