Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderatorzy: JacekM, person

Paweł D.
Posty: 3984
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kolej w aglomeracji warszawskiej

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2020, 11:07

A na linii sochaczewskiej oprócz ciągle planowanej przebudowy Ożarowa też będzie kolejna modernizacja? Może budowa odnogi do Baranowa? Pytam z ciekawości czy będzie to pretekst do kolejnego pocięcia osobówek w największym szczycie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25306
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 13 sty 2020, 11:17

Mają być 4 tory do Sochaczewa. Wylot do CPK to sprawa oddzielna, ale oczywiście też jest w planach, oczywiście całkowicie autonomiczny.
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Paweł D.
Posty: 3984
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2020, 11:26

Plany jakie ja widziałem, to narysowany markerem łuk za Błoniem :) Ale ok, zaplanować i narysować to można wszystko :)
A ta przebudowa Ożarowa to zacznie się w marcu i umożliwi krzyżowania czy tylko pod obroty SKM? Niedługo to KM będą co godzinę jak jakieś IC koło godz. 16 dojdzie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 sty 2020, 13:46

fik pisze:
13 sty 2020, 9:33
Na linii do Gdańska przewidziane są 4 tory do Legionowa. Jak się spieprzyło wszystkie możliwe modernizacje przez ostatnie 20 lat, to teraz trzeba kopać od nowa, niestety.
Od projektowania do kopania czas jeszcze upłynie. Zwłaszcza w przypadku linii gdańskiej czy grodziskiej jestem dziwnie pewien, że zdążą się zamortyzować do czasu następnej modernizacji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25306
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 13 sty 2020, 14:37

Pewnie tak będzie. Acz nie ulega wątpliwości, że pod względem skali i efektów prowadzone właśnie przez PLK inwestycje w WWK są spóźnione o dobre 15 lat, stąd wrażenie zbiegu z początkiem prac inwestycji, które są nieco mniej spóźnione :)

Ciekawi mnie, czy faktycznie będą 4 tory do samego Legionowa w kontekście budowy linii Choszczówka - Kątne, ale może tym razem PLK uda się skoordynować własne inwestycje.
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25306
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 21 sty 2020, 13:25

W tzw. międzyczasie minął już ponad miesiąc od skierowania S3 przez linię obwodową, i cóż się stało?

1. Świat nie pękł na pół.
2. Popularność pociągów RL (i absurdalnego S30) jako połączenia Legionowa z Warszawą zdecydowanie spadła, zwłaszcza w godzinach popołudniowych.
3. Stale i stabilnie rośnie popularność wszystkich połączeń kursujących linią obwodową, w tym także tych kończących na Zachodnim.
4. Pojawił się zauważalny potok z kierunku Służewca do wszystkich stacji na linii obwodowej, pomimo dwugodzinnej dziury w szczycie (!!!).

Chciałbym wierzyć, że miasto + KM mają jakiś plan na dalszy rozwój oferty, zwłaszcza po otwarciu :metro: Młynów, ale jestem absolutnie przekonany, że zgra się to w czasie idealnie z powrotem S3 na średnicę, a KM nadal będzie kończyć pociągi na Gdańskim, bo przecież to takie mądre.
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1572
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 sty 2020, 21:58

W zasadzie to Piaseczno/Lotnisko - WZ p.8 - Gdańska - Legionowo - Wieliszew powinno być alternatywną linią dla metra - co 10/15 min.
BTW. Świat się nie zawalił, to dlaczego dalej SKM nie dojeżdża do Piaseczna? OK. Niech będzie, że tabor, no ale na to wystarczyłoby zagospodarować 2 x 35WE czy 27WE (a na razie darować sobie SKM do Radzymina), a 14WE i tak zostało już wyciągnięte z rezerwy i kursuje na S1.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4471
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 sty 2020, 22:07

A Piaseczno to się pali do płacenia za SKM?
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1572
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 sty 2020, 23:38

Widocznie tak skoro miasto i pasażerowie chcą, a ZTM planuje.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Matt Cubis
Posty: 241
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 12 lut 2020, 13:05

Mam nadzieję, że nikt wcześniej nie wrzucał:

https://stowarzyszeniemichalow.blogspot ... agiem.html

Propozycja budowy nowego przystanku przy ul. Radzymińskiej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3590
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 12 lut 2020, 13:53

zxcvbnm pisze:
23 sty 2020, 21:58
W zasadzie to Piaseczno/Lotnisko - WZ p.8 - Gdańska - Legionowo - Wieliszew powinno być alternatywną linią dla metra - co 10/15 min.
BTW. Świat się nie zawalił, to dlaczego dalej SKM nie dojeżdża do Piaseczna? OK. Niech będzie, że tabor, no ale na to wystarczyłoby zagospodarować 2 x 35WE czy 27WE (a na razie darować sobie SKM do Radzymina), a 14WE i tak zostało już wyciągnięte z rezerwy i kursuje na S1.
Żeby jechać musi być miejsce. A póki co od Zach do Służewca brak slotów. I raczej prędko nic w tym się nie zmieni.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5951
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lut 2020, 14:16

Matt Cubis pisze:
12 lut 2020, 13:05
Mam nadzieję, że nikt wcześniej nie wrzucał:

https://stowarzyszeniemichalow.blogspot ... agiem.html

Propozycja budowy nowego przystanku przy ul. Radzymińskiej.
Oto dlaczego 170 powinno jechać przez Wschodni.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6578
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 12 lut 2020, 15:20

Całkiem niedawno kolejarze mówili, że linię wołomińską chcieliby zakopać...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1572
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 lut 2020, 19:35

Brakuje slotów? Nie tak dawno S1 było przekierowane na Służewiec i zajmowało 2 kursy na h więcej. Też się świat nie zawalił.
-S3 pokazuje, że da się korzystać z łącznika
-S1 z roku 2018 pokazywało, że da się upchać 2 sloty więcej
-Minimalna rezerwa taboru jest (niedługo będą 2x14WE w dzierżawie od ID)
Także S9 do Piaseczna możnaby było wprowadzić tuż po powrocie S3 na Średnicę. Do tego czasu zresztą składów SKM powinno przybyć (albo PESA dokończy zamówienie, albo Newag się spręży w rok).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25306
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 12 lut 2020, 19:43

S3 pokazuje, że da się korzystać z łącznika tylko dlatego, że w godzinach jego kursowania nic nie wyjeżdża ze średnicy dalekiej. Głównie dlatego, że w tych slotach kursowało właśnie S3.

Wprowadzenie regularnych, cyklicznych kursów z linii obwodowej na Służewiec w normalnych warunkach byłoby bardzo trudne.
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

ODPOWIEDZ