Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderatorzy: JacekM, person

Paweł D.
Posty: 3887
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kolej w aglomeracji warszawskiej

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2020, 11:07

A na linii sochaczewskiej oprócz ciągle planowanej przebudowy Ożarowa też będzie kolejna modernizacja? Może budowa odnogi do Baranowa? Pytam z ciekawości czy będzie to pretekst do kolejnego pocięcia osobówek w największym szczycie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25097
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 13 sty 2020, 11:17

Mają być 4 tory do Sochaczewa. Wylot do CPK to sprawa oddzielna, ale oczywiście też jest w planach, oczywiście całkowicie autonomiczny.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Paweł D.
Posty: 3887
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 13 sty 2020, 11:26

Plany jakie ja widziałem, to narysowany markerem łuk za Błoniem :) Ale ok, zaplanować i narysować to można wszystko :)
A ta przebudowa Ożarowa to zacznie się w marcu i umożliwi krzyżowania czy tylko pod obroty SKM? Niedługo to KM będą co godzinę jak jakieś IC koło godz. 16 dojdzie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24595
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 sty 2020, 13:46

fik pisze:
13 sty 2020, 9:33
Na linii do Gdańska przewidziane są 4 tory do Legionowa. Jak się spieprzyło wszystkie możliwe modernizacje przez ostatnie 20 lat, to teraz trzeba kopać od nowa, niestety.
Od projektowania do kopania czas jeszcze upłynie. Zwłaszcza w przypadku linii gdańskiej czy grodziskiej jestem dziwnie pewien, że zdążą się zamortyzować do czasu następnej modernizacji.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25097
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 13 sty 2020, 14:37

Pewnie tak będzie. Acz nie ulega wątpliwości, że pod względem skali i efektów prowadzone właśnie przez PLK inwestycje w WWK są spóźnione o dobre 15 lat, stąd wrażenie zbiegu z początkiem prac inwestycji, które są nieco mniej spóźnione :)

Ciekawi mnie, czy faktycznie będą 4 tory do samego Legionowa w kontekście budowy linii Choszczówka - Kątne, ale może tym razem PLK uda się skoordynować własne inwestycje.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25097
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 21 sty 2020, 13:25

W tzw. międzyczasie minął już ponad miesiąc od skierowania S3 przez linię obwodową, i cóż się stało?

1. Świat nie pękł na pół.
2. Popularność pociągów RL (i absurdalnego S30) jako połączenia Legionowa z Warszawą zdecydowanie spadła, zwłaszcza w godzinach popołudniowych.
3. Stale i stabilnie rośnie popularność wszystkich połączeń kursujących linią obwodową, w tym także tych kończących na Zachodnim.
4. Pojawił się zauważalny potok z kierunku Służewca do wszystkich stacji na linii obwodowej, pomimo dwugodzinnej dziury w szczycie (!!!).

Chciałbym wierzyć, że miasto + KM mają jakiś plan na dalszy rozwój oferty, zwłaszcza po otwarciu :metro: Młynów, ale jestem absolutnie przekonany, że zgra się to w czasie idealnie z powrotem S3 na średnicę, a KM nadal będzie kończyć pociągi na Gdańskim, bo przecież to takie mądre.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1510
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 sty 2020, 21:58

W zasadzie to Piaseczno/Lotnisko - WZ p.8 - Gdańska - Legionowo - Wieliszew powinno być alternatywną linią dla metra - co 10/15 min.
BTW. Świat się nie zawalił, to dlaczego dalej SKM nie dojeżdża do Piaseczna? OK. Niech będzie, że tabor, no ale na to wystarczyłoby zagospodarować 2 x 35WE czy 27WE (a na razie darować sobie SKM do Radzymina), a 14WE i tak zostało już wyciągnięte z rezerwy i kursuje na S1.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4425
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 sty 2020, 22:07

A Piaseczno to się pali do płacenia za SKM?
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1510
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 sty 2020, 23:38

Widocznie tak skoro miasto i pasażerowie chcą, a ZTM planuje.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ