Obiegi i obsługa połączeń KM

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4471
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Re: Obiegi i obsługa połączeń KM

Post autor: Wiliam » 12 lip 2020, 12:59

Coś czuję że to kwestia sterowania. Bez wielkiej rewolucji w urządzeniach i wyposażeniu taboru, raczej nie do przeskoczenia.
Obrazek

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1388
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 13 lip 2020, 10:22

Wiliam pisze:
12 lip 2020, 12:59
Coś czuję że to kwestia sterowania. Bez wielkiej rewolucji w urządzeniach i wyposażeniu taboru, raczej nie do przeskoczenia.
Nie wiem, jakie są założenia modernizacji srk średnicy dalekobieżnej (więcej wiem o podmiejskiej), ale wydaje mi się, że podniesienie częstotliwości do 15 poc/h to minimum.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25306
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 24 lip 2020, 20:35

O ile pamiętam, średnica daleka po modernizacji ma przyjąć teoretycznie (*) 20 poc./kierunek/h, co wciąż jest wartością niewystarczającą do rzetelnej obsługi ruchu dalekobieżnego.

(*) w praktyce ograniczeniem staje się wtedy liczba torów na kierunek na Centralnej i długości postojów, więc ta wartość może być nieuzyskiwalna/uzyskiwalna wyłącznie przy dalszych negatywnych konsekwencjach (wydłużenie postojów na WZ/WWO, zerwania skomunikowań, etc).
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lip 2020, 10:18

Czemu 20 nie wystarczyłoby (gdyby było realne)?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25306
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 27 lip 2020, 10:44

W pierwszej kolejności na najważniejszych relacjach w kraju potrzebny jest cykl półgodzinny (a śmiem sugerować, że do Krakowa czy Trójmiasta trzy pociągi w godzinie szczytu też znajdą obłożenie).
W drugiej kolejności otwarcie rynku spowoduje wejście przewoźników prywatnych i dużą nadpodaż (patrz Praga - Ostrawa - trzy pociągi różnych przewoźników jeżdżą za sobą, każdy półpusty, przepustowości na inne relacje i towary nie ma, ale jest WOLNY RYNEG i KĄKURĘCJA).
W trzeciej kolejności realizacja obecnie planowanych inwestycji kolejowych spowoduje, że pogłębi się asymetria zapotrzebowania na końcówki w węźle warszawskim, bo na wschód też będzie się jeździć na zachód (Gdynia i Rzeszów).

Warto byłoby też, żeby wreszcie zaprojektować coś, czego nie będzie trzeba ponownie modernizować rok po zakończeniu inwestycji (khłe hłe linia 9 hłe).
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lip 2020, 10:56

Linię 9 przynajmniej zakończono, CMK jest modernizowana na okrągło..

Myślałem, że masz to policzone bardziej szczegółowo typu 2 pary tu, 1 tam. NIe wiem, czy trzy pary na godzinę na Kraków i Trójmiasto są potrzebne - wydaje mi się, że takt półgodzinny jest na tyle atrakcyjny, że już można od tego poziomu tylko dodawać wagony. A 400-metrowych pociągów jest na tych relacjach niewiele ;) Gdynia na zachód to rozumiem po CMK-północ? To jeszcze chwilę potrwa :P

Natomiast pamiętam, że pierwsze przymiarki do "Y" zakładały jednak dodatkową parę torów do Centralnego, z peronami na wysokości Śródmieścia (osobiście brałem udział w koncepecji modernizacji zespołu DWC-DWŚ kilkanacie lat temu - choć między Centralnym a ZT jest wąsko, ale wyszły mi 2 krawędzie 300-metrowe i dwie 400-metrowe). Ale to było dawno, dawno temu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25306
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 27 lip 2020, 11:07

Linii nr 9 absolutnie nie zakończono, nie przypominam sobie, abym widział pociągi na 200 km/h w rozkładzie. A CMK-N to jednak perspektywa podobna, co zakończenie modernizacji średnicy, +/- parę lat.

I tak, ta czwarta para torów do Centralnego byłaby przydatną. Ja to bym najchętniej uciął WKD na Zachodnim, bo obecnie mamy w centrum parę torów wykorzystywaną do przewiezienia pasażerów z dwóch podwójnych kibli na godzinę, i trochę to jednak niedowykorzystanie cennego terenu jest.

Mam to policzone naprawdę szczegółowo, ale to nie miejsce na to ;)
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lip 2020, 11:13

WKD trzeba przekierować od Zachodniego na Trasę Łazienkowską. Najepiej zamiast niedorzecznej M3. Proszę, masz parę torów do wykorzystania ;)

Natomiast co do CMK-N, to średnica jednak fianansowanie ma, CPK póki co to jednak tylko pensje i studia, nawet gruntów nie kupiono (bo 10% zaliczki z blokadą prawa do uzyskania PnB to jednak nie jest zakup).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25306
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 27 lip 2020, 11:20

WKD na TŁ biorę w ciemno, oczywiście, ale obawiam się, że to średnio przepychalne, niestety.
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5951
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 lip 2020, 11:41

Glonojad pisze:
27 lip 2020, 11:13
WKD trzeba przekierować od Zachodniego na Trasę Łazienkowską. Najepiej zamiast niedorzecznej M3. Proszę, masz parę torów do wykorzystania ;)
Dajcie piwa dla niego! <3

ODPOWIEDZ