O Kolejach Mazowieckich - KM

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Re: O Kolejach Mazowieckich - KM

Post autor: Glonojad » 21 lip 2021, 10:45

Oprócz ER75 KM ma mnóstwo innych sensownych jednostek; wydaje się jednak, że dla pasażera ważniejsze jest, że pojechał pociagiem, którym chcieli bo odjechał z peronu, z którego miał i nie musiał biegać z bagażami po schodach nieprzystosowanego do tego dworca, niż że na innej linii pojechało 2*ER75 zamiast 2*AKM.

Zawracanie w peronach powinno być dopuszczalne wyłącznie, jeśli nie spowoduje skierowania niczego jadącego na zachód na peron 4. To powinno być fundamentalne założenie. I mówię tu o sytuacji normalnej, o obecnym bałaganie, gdy krawędzi jest jeszcze mniej niż zwykle, nawet nie wspominając bo na to to nawet PLK sama wpaść powinna. No ale to polska kolej, pasażer tu po prostu przeszkadza w absorbcji dotacji i funduszy UE.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2680
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 21 lip 2021, 12:40

Glonojad pisze:
21 lip 2021, 10:45
Oprócz ER75 KM ma mnóstwo innych sensownych jednostek; wydaje się jednak, że dla pasażera ważniejsze jest, że pojechał pociagiem, którym chcieli bo odjechał z peronu, z którego miał i nie musiał biegać z bagażami po schodach nieprzystosowanego do tego dworca, niż że na innej linii pojechało 2*ER75 zamiast 2*AKM.

Zawracanie w peronach powinno być dopuszczalne wyłącznie, jeśli nie spowoduje skierowania niczego jadącego na zachód na peron 4. To powinno być fundamentalne założenie. I mówię tu o sytuacji normalnej, o obecnym bałaganie, gdy krawędzi jest jeszcze mniej niż zwykle, nawet nie wspominając bo na to to nawet PLK sama wpaść powinna. No ale to polska kolej, pasażer tu po prostu przeszkadza w absorbcji dotacji i funduszy UE.
Wszystko spoko, ale czemu nie może zawracać na peronie 4? Wiadomo gdzie podjedzie, wiadomo skąd odjedzie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 9179
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lip 2021, 12:45

Glonojad pisze:muszę przyznać, że w tym rozkładzie KM udało się szkodnictwo na średnicy wynieść na nowy poziom. Nie. wiem, kto mógł wymyślić szatański pomyal, by nie tylko marnować szczytowe sloty kursami. skróconymi zw wschodu do. Zachodniego, ale jeszcze - obrot robić w peronach, mimo ogrwniczenia liczby czynnych krawędzi.

Gorąco temu idiocie życzę, aby musiał "wyjątkowo" zmieniać peron z 3 na 4 z wózkiem dziecięcym, najlepiej blizniaczym, i walizką.
Sporo pociągów kończy na wschodnim lub zachodnim, więc wahadłówki są potrzebne, ci ludzie też mają prawo dojechać, nie tylko ci z Siedlec.

Z 4 peronu podmiejsko na Radom da się pojechać tylko z jednej krawędzi.

Z Radomskiej na Sochaczewską też możesz na Śródmieściu, wcześniej przesiadłszy się do S2.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lip 2021, 13:20

kajo pisze:
21 lip 2021, 12:40
Glonojad pisze:
21 lip 2021, 10:45
Oprócz ER75 KM ma mnóstwo innych sensownych jednostek; wydaje się jednak, że dla pasażera ważniejsze jest, że pojechał pociagiem, którym chcieli bo odjechał z peronu, z którego miał i nie musiał biegać z bagażami po schodach nieprzystosowanego do tego dworca, niż że na innej linii pojechało 2*ER75 zamiast 2*AKM.

Zawracanie w peronach powinno być dopuszczalne wyłącznie, jeśli nie spowoduje skierowania niczego jadącego na zachód na peron 4. To powinno być fundamentalne założenie. I mówię tu o sytuacji normalnej, o obecnym bałaganie, gdy krawędzi jest jeszcze mniej niż zwykle, nawet nie wspominając bo na to to nawet PLK sama wpaść powinna. No ale to polska kolej, pasażer tu po prostu przeszkadza w absorbcji dotacji i funduszy UE.
Wszystko spoko, ale czemu nie może zawracać na peronie 4? Wiadomo gdzie podjedzie, wiadomo skąd odjedzie.
Bo pojedzie z innego peronu, niż cała reszta pociągów na wschód, a wyjeżdżając w stronę Ochoty musi się skrzyżować z pociągami stamtąd?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 paź 2021, 10:02

Czy połączenia do Ostrołeki i Wyszkowa nie jeżdżą w dni wolne?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1716
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 paź 2021, 10:14

Glonojad pisze:
15 paź 2021, 10:02
Czy połączenia do Ostrołeki i Wyszkowa nie jeżdżą w dni wolne?
Jeżdżą. Czemu miałyby nie jeździć?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 paź 2021, 10:15

Sorry, bezpośrednich z Wileńskiej nie ma. Portalpasazera ma ustawioną domyślnie flagę "bezpośrednie", i nie pokaże połączeń z przesiadką jak nie znajdzie bezpośrednich...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1716
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 paź 2021, 10:18

No bezpośrednich nie ma. Widzę za to, że w Tłuszczu przesiadki są (przynajmniej rozkładowo) jednoperonowe, więc niezbyt uciążliwe.

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26577
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 15 paź 2021, 10:19

Bezpośrednich z Wileńskiej to i w tygodniu nie ma :)
Za to są bezpośrednie do Wileńskiej - w (D) z Wyszkowa rano, w (C) z Ostrołęki po południu.
Oferta jasna, przejrzysta i czytelna.
So long and thanks for all the fish

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26358
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 paź 2021, 10:41

tak, ten popołudniowy w C jest ciekawy, akurat żeby się doczłapać rowerem do Wyszkowa i wrócić do miasta. Może na wiosnę skorzystam nawet.

Niemniej wciąż uważam, że to powinny być kursy po pierwsze co godzinę, po drugie w postaci odłączania skrajnej jednostki z Wileńskiego w Tłuszczu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26577
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 15 paź 2021, 11:07

Ja bym:

Wyszków - Wileńska co 30'
Małkinia - Wileńska co 60'
Łochów - Wileńska co 60'
wspólnie Tłuszcz - Wileńska co 15', ale pociągi wyszkowskie przyspieszone bez Jasienicy, Klembowa i Dobczyna, wtedy od Słoneczny(*) wchodzą krótkie Wołomin - Wileńska co 30' i łącznie wychodzi co 10'.

Wyszków - Wileńska wtedy wyjdzie poniżej godziny czas jazdy i busiarstwo zaorane jak Translud z przyległościami.

A Wyszków - Ostrołęka można co 1-2h jakieś wahadło na dwuczłonie.


(*) Jabłonna - Jabłonny, to Słoneczna - Słoneczny ;-)
So long and thanks for all the fish

Łukasz
Posty: 9179
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 paź 2021, 11:19

Glonojad pisze:tak, ten popołudniowy w C jest ciekawy, akurat żeby się doczłapać rowerem do Wyszkowa i wrócić do miasta. Może na wiosnę skorzystam nawet.

Niemniej wciąż uważam, że to powinny być kursy po pierwsze co godzinę, po drugie w postaci odłączania skrajnej jednostki z Wileńskiego w Tłuszczu.
Przecież tam jest w chu* autobusów, większość lokalnych ludzi nimi jeździ (bo są częściej i taniej - kółko się zamyka).

Ten popołudniowy weekendowy z Ostrołęki jest fajny, ale tak naprawdę zapełnia się porządniej za Tłuszczem (w sumie w dwóch jednostkach to ciężko o tłok na tym odcinku).

Przesiadki są jednoperonowe, chyba że akurat nie są, a w jakiejś 1/3 przypadków nie są. W ładne weekendy trochę problemem są te szynobusy, bo już ze 2 razy rowery były na wcisk, ale to pojedyncze kursy.

Moim zdaniem nie ma potrzeby bezpośredniego poza weekendami i rano do W-wy, tak jak zresztą jest, skomunikowania by wystarczyły. Gorzej, że skomunikowania sa co 3-4h. Np po 17 z Wyszkowa następne jest jakoś przed 22, wiec jeżdżę samochodem.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1716
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 15 paź 2021, 11:21

fik pisze:
15 paź 2021, 11:07
Ja bym:

Wyszków - Wileńska co 30'
Małkinia - Wileńska co 60'
Łochów - Wileńska co 60'
wspólnie Tłuszcz - Wileńska co 15', ale pociągi wyszkowskie przyspieszone bez Jasienicy, Klembowa i Dobczyna, wtedy od Słoneczny(*) wchodzą krótkie Wołomin - Wileńska co 30' i łącznie wychodzi co 10'.

Wyszków - Wileńska wtedy wyjdzie poniżej godziny czas jazdy i busiarstwo zaorane jak Translud z przyległościami.

A Wyszków - Ostrołęka można co 1-2h jakieś wahadło na dwuczłonie.


(*) Jabłonna - Jabłonny, to Słoneczna - Słoneczny ;-)
Układ torowy w Tłuszczu by to przeżył? (w stronę Warszawy to jeszcze luz, ale przepychanie co pół godziny pociągu Wileńska - Wyszków na peron 4, zakładając jeszcze jakiś ruch towarowy na stacji, mogłoby zdecydowanie przekroczyć możliwości PKP PLK)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7477
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 paź 2021, 11:26

Moim zdaniem nie ma potrzeby bezpośredniego poza weekendami i rano do W-wy, tak jak zresztą jest, skomunikowania by wystarczyły. Gorzej, że skomunikowania sa co 3-4h. Np po 17 z Wyszkowa następne jest jakoś przed 22, wiec jeżdżę samochodem.
Nie ma potrzeby.
Gorzej, że skomunikowania są rzadko.
Gorzej, że są duże dziury.
Więc lepiej samochodem.

Nie ma potrzeby. Nie ma potrzeby.

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26577
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 15 paź 2021, 11:31

Pociąg Wileńska - Wyszków powinien wjeżdżać na tor 4 przy peronie 3, wtedy tory 6+ są wolne bezproblemowo do jazd towarowych w kierunku Radzymina/Pilawy. Pociągi wyszkowskie powinny się samokrzyżować o pełnej i wpółdo w Mostówce i od tego krzyżowania powinno się rozkład ułożyć, wydaje mi się że jest to wykonalne i nawet dwie trasy na godzinę dla pociągów dalekobieżnych do Białegostoku się znajdą.
So long and thanks for all the fish

ODPOWIEDZ