Przepraszamy za utrudnienia związane z przedłużeniem ważności certyfikatu SSL. W przypadku występowania w przeglądarce komunikatów o nieprawidłowościach, prosimy o wyczyszczenie plików tymczasowych.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderatorzy: JacekM, person

Paweł D.
Posty: 4553
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kolej w aglomeracji warszawskiej

Post autor: Paweł D. » 22 cze 2022, 20:26

O jakim oficjalnym wniosku piszesz?

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26484
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 22 cze 2022, 20:32

W trybie regulaminowym. Oficjalnie PLK musi znaleźć przesłankę niezależną od przewoźnika.
So long and thanks for all the fish

Paweł D.
Posty: 4553
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 cze 2022, 20:35

A, no tak. Ciężko znaleźć przesłankę niezależną od przewoźnika w sytuacji, kiedy zmiany trasy żąda przewoźnik. Ale jak widać to nie problem....

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26484
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 22 cze 2022, 20:52

Przy tym pierdolniku na sieci zawsze coś się znajdzie. Najwyżej się dowiesz, że przyczyną zmiany było zamknięcie torowe na szlaku Szczawne Kulaszne - Komańcza :)
So long and thanks for all the fish

Paweł D.
Posty: 4553
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 cze 2022, 21:33

Pociągi rozpoczynające bieg na stacji Warszawa Wschodnia oraz Warszawa Zachodnia w krótkich relacjach do stacji Grodzisk Mazowiecki, Błonie, Sochaczew, Piaseczno, Otwock, Mińsk Mazowiecki mogą zostać odwołane.
Jeżeli dla ludzi pracujących w KM Mińsk i Sochaczew, to krótkie relacje i pociąg kursujący co godzinę można sobie odwołać, to gratulacje. Dziś rano poleciał obieg Sochaczew - Modlin - Gdańska oraz Zachodnia - Mińsk - Sochaczew - Wschodnia. W drugim przypadku tylko 2:08 przerwy w ruchu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26309
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 cze 2022, 8:15

Mińsk jest krótką relacją w porównaniu do Mrozów czy Siedlec, ale Sochaczew to już gruba przesada - co innego, gdyby Łowicz był co godzinę a Kutno co dwie, ale tak nie jest.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 4553
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 cze 2022, 8:42

OK, faktycznie Mińsk się łapie na dalsze relacje, ale Łowicz jest kierunkiem, który KM chyba by najchętniej w ogóle zaorały. Każdy roczny rozkład to mniej połączeń.

kajo
Posty: 2673
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 25 cze 2022, 16:17

Paweł D. pisze:
25 cze 2022, 8:42
OK, faktycznie Mińsk się łapie na dalsze relacje, ale Łowicz jest kierunkiem, który KM chyba by najchętniej w ogóle zaorały. Każdy roczny rozkład to mniej połączeń.
Tam chyba jest problem dogadać się z województwem Łódzkim. Łódzkie nie chce dokładać do kursów to Mazowieckie nie czuje się zobowiązane jeździć zbyt często do Łowicza.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Paweł D.
Posty: 4553
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 cze 2022, 17:16

Zawsze mogą skończyć w Sochaczewie.

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26484
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 25 cze 2022, 20:32

PLK powinna przy modernizacjach obligatoryjnie dobudowywać tory odstawcze na ostatnich przystankach przed granicą województw.
So long and thanks for all the fish

aaa
Posty: 256
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 25 cze 2022, 21:10

Powinny zostać wdrożone takie przepisy, które zmuszą województwa do ustalenia stacji stycznej (najlepiej węzłowej) i obligatoryjną liczbą par pociągów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26309
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 cze 2022, 21:14

I powinno być na to zapewnione finansowanie centralne. W końcu komunikację międzywojewódzką finansuje rząd, nie tylko w ramach ukochanej rządowej spółeczki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 4553
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 cze 2022, 21:17

Błagam, nic obligatoryjnego. Skończy się wciskaniem na siłę kursów wczesnym rankiem albo późnym wieczorem. Potem mały "kwiatki" w postaci przyspieszonych z/do Łowicza w dziwnych godzinach.
Przebudowa Sochaczew - Łowicz chyba już czasowo przebiła Radom.

fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26484
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34

Post autor: fik » 25 cze 2022, 21:27

Glonojad pisze:
25 cze 2022, 21:14
I powinno być na to zapewnione finansowanie centralne. W końcu komunikację międzywojewódzką finansuje rząd, nie tylko w ramach ukochanej rządowej spółeczki.
Ale pociąg z Warszawy do Łowicza nie jest przewozem międzywojewódzkim w myśl ustawy o ptz.
So long and thanks for all the fish

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26309
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 cze 2022, 21:32

No ale że ta ustawa to bubel wymagający zmiany to wiadomo jeszcze z czasów przed jej uchwaleniem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ