Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 26 mar 2023, 17:39

Całkiem niedawno składy z lotniska do Łodzi jechały tak pokręconą trasą, że nie jestem w stanie jej powtórzyć.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 mar 2023, 19:32

Stary Pingwin pisze:Całkiem niedawno składy z lotniska do Łodzi jechały tak pokręconą trasą, że nie jestem w stanie jej powtórzyć.
Bo nie jechałeś z Olsztyna na Służewiec ze zmianą czoła na WGT.
ŁK

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 27 mar 2023, 12:46

Stary Pingwin pisze:
26 mar 2023, 17:39
Całkiem niedawno składy z lotniska do Łodzi jechały tak pokręconą trasą, że nie jestem w stanie jej powtórzyć.
Akurat jedyną możliwą bez zmiany czoła.

Tak jak poprzednik wspomniał - większymi kombinacjami były pociągi na LK8 (różnych przewoźników) zwiedzające Główną Towarową. Choć rekordzistą był KML z Lotniska Chopina do Modlina, który jechał na Wschodnią, po czym na WGT, po czym przez Gdańską na W-wę Toruńską: https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/202 ... oga-wyjsc/

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 mar 2023, 20:38

To przypomina wyjazdy z R3 kilka lat temu, kiedy działała tylko zwrotnica w kierunku Służewiec i przelot Wołoską. Przykładowo czwórka wyjeżdżała z zakładu, jechała na Służewiec, następnie Wołoską i Niepodległości do Nowowiejskiej, na Placu Zbawiciela prawo i już prosto na Wyścigi. Zjazd odwrotnie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 mar 2023, 20:54

4 obracająca przez Służewiec? Takiego dziwoląga nie kojarzę. Leczenie kółeczek przez pętlę Woronicza (w dużych ilościach) to i owszem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 mar 2023, 8:26

Nie tylko 4, 10 i 35 także. W momencie wymiany rozjazdów i szykowania przeplotki na Woronicza nie było możliwości wyjazdu z zakładu prosto. Pamiętasz zjazdy z Nowowiejskiej od miasta przez Plac Narutowicza, bo brak było zwrotnicy w lewo?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 mar 2023, 8:47

Brak łuków na Nowowiejskiej w relacji obecnej 4 oraz śp. 29 pamiętam. Ale wyjazdów z R3 do Królikarni przez Służewiec ni cholery.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 mar 2023, 8:54

Może z poziomu torowiska lepiej widać.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 mar 2023, 9:03

Albo muszę zacząć pić Bilobil.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 mar 2023, 9:04

pawcio pisze:
28 mar 2023, 9:03
Albo muszę zacząć pić Bilobil.
Bez aluzji, proszę. Reszta na pw.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 mar 2023, 21:40

Co jest dziwnego w układzie torowym Gołąbek?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 29 mar 2023, 22:04

Dla laika? Dziwny układ torów, na małej stacyjce 4 kierunki i mnóstwo rozjazdów.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 mar 2023, 22:32

Trzy kierunki i cztery rozjazdy, raczej jest to najbardziej podstawowy z układów torowych :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 mar 2023, 1:13

Układ torowy który uniemożliwia postój handlowy dla pociągów jadących przez WGT oraz semafor wjazdowy przed peronem, który potrafi "więzić" pasażerów dość długo, choć peron jest w zasięgu wzroku? Chyba raczej powinno się tego unikać...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 mar 2023, 10:47

Wyprowadzenie ruchu towarowego poza perony to raczej poprawna praktyka jednak. Lokalizacja semaforów może być związana z miliardem czynników, o których mam marne pojęcie, ale z drugiej strony - dotyka to naprawdę niewielkiej liczby pasażerów, to nie jest też tak że to najpopularniejszy przystanek w powiecie :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ