Dworzec Gdański porażka

Moderator: JacekM

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 10 kwie 2014, 10:23

Pytania doprecyzowujące: czy drugie schody/szersze przejścia są na Gdańskim potrzebne podczas normalnego użytkowania? A jeżeli nie są, to czy są jakieś prognozy, które wskazują, że w bliższej lub dalszej przyszłości ruch wzrośnie na tyle, że będą potrzebne? No bo jeśli miałoby się wywalać pieniądze na coś, co przyda się tylko podczas zamknięcia średnicy, to jednak jest kwestia tylko jakiejś lepszej organizacji tymczasowej (już pomijając to, czy to zamknięcie nie może trwać krócej).
Popatrz, jaka franca!

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 10 kwie 2014, 10:46

W porannych godzinach szczyt nikt by nie pogardził lepszym zejściem do tunelu. W ogóle szkoda, że perony nie są szersze, że nie zaczynają się zejściem dzięki czemu mogłoby być ono szersze (nawet z windą z boku).

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 10 kwie 2014, 10:51

Może to coś takiego jak z S1 - że ktoś przegapił rzeczywisty potencjał komunikacyjny tego miejsca (tak jak nie zauważano potrzeby SKM-ki do Otwocka, dopóki nie przydarzyło się zamknięcie Wału) i przy okazji zamknięcia średnicy to wychodzi.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 kwie 2014, 11:23

Jeżeli faktycznie Centralny ma być wyłączany albo bardzo ograniczany (bo zapewne szczątkowo jako czołowy zostanie), to na Gdańskim powinny być dobudowane perony i/lub wyjścia. Ale czy będą...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27357
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 kwie 2014, 11:24

Perony (peron) mają być. Co do wyjść - szczerze wątpię.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 kwie 2014, 11:46

Jeden? Rozumiem, że numer 4?

metron

Post autor: metron » 10 kwie 2014, 15:52

drapka pisze:Pytania doprecyzowujące: czy drugie schody/szersze przejścia są na Gdańskim potrzebne podczas normalnego użytkowania? A jeżeli nie są, to czy są jakieś prognozy, które wskazują, że w bliższej lub dalszej przyszłości ruch wzrośnie na tyle, że będą potrzebne? No bo jeśli miałoby się wywalać pieniądze na coś, co przyda się tylko podczas zamknięcia średnicy, to jednak jest kwestia tylko jakiejś lepszej organizacji tymczasowej (już pomijając to, czy to zamknięcie nie może trwać krócej).

Przejście potrafi się zakorkować po przyjeździe podwójnego Elf-a z Działdowa czy SKM z Legionowa.
W niedzielę wystarczył jeden Elf z Działdowa oraz TLK przy tym samym peronie aby na amen zakorkować całe zejście z peronów
W tygodniu wystarczą same pociągi KM i SKM aby była identyczna sytuacja

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 22 maja 2023, 10:17

Trzaskowski wszechmogący uzdrowi porażkę pt. Dworzec Gdański. To tylko urojenia pewnej radnej i ministerki. Takiej żenady dawno nie było.
ZUS fundatorem emigracji

SU89
Posty: 416
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 22 maja 2023, 12:57

MC pisze:
09 kwie 2014, 23:41
Mnie dalej bawi brak bezpośrednich schodów na wiadukt w Andersa. Z peronu na dół do przejścia, potem w górę do wyjścia i jeszcze raz w górę na wiadukt... -1, +1, +1 = +1 - nie prościej?
hmm, wysłuchali twoje żale :-D Pytanie, jak teraz pracuje ten łącznik, ktoś z niego korzysta?

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 31 lip 2023, 9:29

Wczoraj jechałem ostatnim kursem 157 o 23:40 w kierunku Szczęśliwic. Spodziewałem się pasażerów, tymczasem nie wsiadł nikt. Za to zarówno na Słomińskiego jak i od Rydygiera kolejka kilkunastu Uberów z obu stron.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 31 lip 2023, 9:38

BrdzJkb pisze:
31 lip 2023, 9:29
Wczoraj jechałem ostatnim kursem 157 o 23:40 w kierunku Szczęśliwic. Spodziewałem się pasażerów, tymczasem nie wsiadł nikt. Za to zarówno na Słomińskiego jak i od Rydygiera kolejka kilkunastu Uberów z obu stron.
Słuchaj, to jest ruch marginalny. Niech nie będzie ci żal róż, gdy płoną lasy, ok?

BrdzJkb
Posty: 191
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 31 lip 2023, 9:47

Na Gdańskim chyba las już spłonął, tylko solą ziemi nikt jeszcze posypał.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 31 lip 2023, 10:28

Mnie to nie przeszkadza.
Niech jedzą ciasteczka, a inni niech dalej żyją w wyobrażeniu świata nieustannego wzrostu cyferek.

KM
Posty: 118
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 31 lip 2023, 12:01

Swoją drogą: wczoraj, przy okazji awaryjnego zamknięcia stacji metra związanego z pozostawionym bagażem, pasażerowie tramwajów nie mieli jak dotrzeć na przystanki tramwajowe. Taka sytuacja już miała miejsce wielokrotnie przy okazji zamknięć na Dworcu Wileńskim, gdzie wejście na przystanek tramwajowy w stronę Gocławka nie było możliwe. Czy na Dworcu Gdańskim wczoraj zamknięty był także tunel pod peronami kolejowymi?

Ciekawi mnie czy projekt modernizacji ciągu obwodowego Okopowa-Rondo Żaba będzie zawierał jakieś sensowne zmiany przy Dworcu Gdańskim. Fantazjowałem sobie kiedyś nad przesunięciem przystanków tramwajowych pod wiadukt Andersa (jest miejsce) i utworzenie przejść dla pieszych przy obecnych wyjściach z metra na perony, ewentualnie też doprowadzenie peronu bez krawędzi przystankowej aż do przejścia przy Bonifraterskiej. Później jednak przypomniałem sobie, że wiadukt zbudowano w taki sposób, że wejście na przystanki możliwe jest tylko od strony budynku Dworca Gdańskiego.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 31 lip 2023, 17:15

person pisze:
31 lip 2023, 10:28
Niech jedzą ciasteczka, a inni niech dalej żyją w wyobrażeniu świata nieustannego wzrostu cyferek.
Czego chcesz? Miasto pochwaliło się we wszystkich kanałach komunikacyjnych, że sypie najwięcej kasy od czasów króla Popiela? Pochwaliło. W aktualnych czasach nie ma większej determinanty sprawnych rządów niż szastanie gotówką i lans w mediach, szczególnie społecznościowych. A że kasa idzie np. na utrzymywanie dubla 171 wzdłuż i nad szyną wożącego garstkę pasażerów poza wawkomowiczami nikt tego nie będzie drążył.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ